zmiany napadowe w skroniach

1. Data: 2004-11-04 17:07:14

Temat: zmiany napadowe w skroniach
Od: "Aneta" <a...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam robione EEG, otrzymałam wynik " zmiany napadowe w skroniach".
Co to może oznaczać?
Dodam że nie choruje na padaczke, mam niskie ciśnisnie ( 87/47, puls ok.
108 ), głowa boli mnie bardzo rzadko.
Do neurologa wybieram się we wtorek.
Proszę o informacje cóż to może być
z góry dziękuje
A.

2. Data: 2004-11-04 18:38:10

Temat: Re: zmiany napadowe w skroniach
Od: "lamia" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

to znaczy ze masz obnizony prog wyladowan -tak jak ludzie z padaczka. mimo
ze do tej pory nie mialas jej stwierdzonej jestes w swerze zagrozenia ta
choroba. byc moze lekarz skieruje cie na nastepne badania gdyz aby
potwierdzic na 100% padaczke trzeba tez wykonac tomografie i rezonans.
oczywiscie tylko wtedy gdy nie ma widocznych atakow lub nie wiadomo z kad
pochodza.

3. Data: 2004-11-04 20:36:50

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 Nov 2004 19:38:10 +0100, lamia wrote:

> [...]
> potwierdzic na 100% padaczke trzeba tez wykonac tomografie i rezonans.
> oczywiscie tylko wtedy gdy nie ma widocznych atakow lub nie wiadomo z kad

Jedna prośba: skoro jak widać nie masz zielonego pojęcia o temacie, to
chociaż nie pisz bzdur, dobrze?

Żeby potwierdzić padaczkę trzeba zaobserwować więcej niż jeden pewny
napad. Nie jest potrzebne żadne dodatkowe badanie.

"Strefa zagrożenia" - wolne żarty...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

4. Data: 2004-11-04 20:39:21

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Strefa zagrożenia" - wolne żarty...

Noooo i jutro piątek ;))

-----------------
Jola
Nakarm głodne dziecko
www.pajacyk.pl

5. Data: 2004-11-04 20:39:50

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 Nov 2004 18:07:14 +0100, Aneta wrote:

> Miałam robione EEG, otrzymałam wynik " zmiany napadowe w skroniach".
> Co to może oznaczać?

Może nie oznaczać nic. Spory procent zdrowych ludzi ma jakieś zmiany w
EEG.

> Dodam że nie choruje na padaczke, mam niskie ciśnisnie ( 87/47, puls ok.
> 108 ), głowa boli mnie bardzo rzadko.

A po co było robione EEG? Kto je zlecił?
Niech interpretuje ten kto zlecał - interpretacja badan dodatkowych a
zwłaszcza takiego na przykład EEG bez znajomości pacjenta jest trudna, o
ile nie niemożliwa.

> Do neurologa wybieram się we wtorek.

I dobrze. Do wtorku najprawdopodobniej nic Ci się nie stanie.

> Proszę o informacje cóż to może być

Najprawdopodobniej nic.

6. Data: 2004-11-04 20:41:34

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 Nov 2004 21:39:21 +0100, C.Jola wrote:

> Noooo i jutro piątek ;))

Jasne, że piątek:)

Na głupotę reaguję jednak z reguły bardzo podobnie, niezależnie od dnia
tygodnia.

7. Data: 2004-11-04 20:44:57

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na głupotę reaguję jednak z reguły bardzo podobnie, niezależnie od dnia
> tygodnia.

To ja na tą okoliczność opis zmieniam......
--
Jola
A. Einstein: "Dwie rzeczy są nieskończone...

8. Data: 2004-11-04 20:52:54

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 Nov 2004 21:44:57 +0100, C.Jola wrote:

> To ja na tą okoliczność opis zmieniam......
> --
> Jola
> A. Einstein: "Dwie rzeczy są nieskończone...
> wszechświat i ludzka głupota"

"Przy czym co się tyczy tego pierwszego - można mieć wątpliwości"

:)

9. Data: 2004-11-05 08:51:55

Od: "lamia" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

i tu sie mylisz. po pierwsze sa bardzo rozne typy napadow-np. potocznie
nazywane zagapienia[wystepuja glownie u dzieci ]ale czasem trafiaj sie u
doroslych [w tym wypadku nie mozna tak latwo tego zdiagnozowac.] po drugie-
co powiesz na to-dziecko ma nie prawidlowe eeg,robione nie tylko w spoczynku
ale rowniez wysilkowe i fotostymulacje. w ocenie opisowej nauczyciela sa jak
na dloni opisane typowe male napady padaczkowe-a mimo to LEKARZ NIE
STWIERDZA EPILEPSJI nie zaleca tez dodatkowych badan . dtugi lekarz na to ze
to imbecyl bo zle eeg i wystepowanie napadow jest powodem stwierdzenia
epilepsji , i co ty na to madralo? ona nie musi wiedziec ze ma
napady -prawda?

10. Data: 2004-11-05 10:38:31

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 Nov 2004 09:51:55 +0100, lamia wrote:

> i tu sie mylisz.

Gdzie się mylę? Nie cytujesz, więc nie wiem co masz na myśli.

> po pierwsze sa bardzo rozne typy napadow

Podejrzewam, ze znam znacznie więcej typów napadów od Ciebie.

> [...]
> to imbecyl bo zle eeg i wystepowanie napadow jest powodem stwierdzenia

Nie rozumiem?

Są napady - jest padaczka. Nie ma napadów - nie ma padaczki. Koniec.
W wątpliwych przypadkach (na przykład jeśli nie mamy pewności co do
tego, czy incydenty, które obserwujemy to rzeczywiście napady) należy
zlecić pewne dodatkowe badania (i wcale nie mam tu na myśli badań
obrazowych, choć te też są potrzebne, ale nie w celu *rozpoznania*
padaczki) i tyle.

A moja opinia na temat lekarza który nie rozpoznaje padaczki mimo
obecności napadów nie ma tu nic do rzeczy.

Pisałaś, że do stwierdzenia padaczki konieczne jest wykonanie NMR i TK -
podtrzymujesz tą teżę? Jeśli tak, to znaczy, że nadal nie rozumiesz o co
chodzi.

> ona nie musi wiedziec ze ma
> napady -prawda?

Mogę prosić o wyjaśnienie o co chodzi w tym zdaniu?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

EEG