znaczna niedokrwistosć w ciązy

1. Data: 2006-10-16 12:15:26

Temat: znaczna niedokrwistosć w ciązy
Od: "Marysia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem w ciąży, mam anemię. Od 4 miesięcy biorę żelazo, najpierw ascofer a
teraz ferum lek w dawce 2 tabletki na dzień, do tego kwas foliowy 30 mg
dziennie. Poprawa jest bardzo niewielka. Miałam hemoglobiny 8,9 teraz
wzrosła mi do 9,9.Ostatnio lekarz zlecił mi badanie poziomu ferrytyny. Mój
wynik to 123ug/l oraz zbadanie sTfR jego poziom wynosi 0,70mg/l.
Mam wyniki ale lekarz nie miał czasu, żeby je odczytać i zlecił mi kolejne
badanie za 1m. Niepokoje sie, bo poziom sTfR jest poniżej normy. Norma to
o,8,3-1,76. Ferrytyna jest w normie. Być może niski poziom receptora
ferrytyny jest powodem, ze ja nie wykorzystuję w pełni żelaza, które
przyjmuję.Dodatkowo sama zastosowałam dietę bogatą w żelazo. Ciągle martwię
się, że przy niskim poziomie hemoglobiny może dojść do niedotlenienia
dziecka. Sama tez nie zbyt dobrze się czuję. Mam 41 lat i to jest moje
pierwsze dziecko. Jestem w 6 miesc. ciąży.
Bardzo proszę o pomoc. Chcialabm wiedzieć co jest powodem anemii. gdyby znać
przyczynę to wyniki możne by sie szybciej poprawiły.
Z góry dziękuję za pomoc. Marysia

2. Data: 2006-10-16 19:27:02

Temat: Re: znaczna niedokrwistosć w ciązy
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marysia" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mam wyniki ale lekarz nie miał czasu, żeby je odczytać i zlecił mi kolejne
> badanie za 1m.

jezeli moj lekarz nie mialby czasu spojrzec w wyniki, za to zlecilby kolejne
badania, to zmienilabym lekarza:( ja mialam spora anemie z braku zelaza (nie
jestem w ciazy) i pomogl mi dopiero lek sorbifer (wiem, ze mozna go stosoac
w ciazy) - pogadaj moze o tym leku ze swoim lekarzem.

3. Data: 2006-10-16 21:00:16

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
stosoac
> w ciazy) - pogadaj moze o tym leku ze swoim lekarzem.

mi pomógł Kinder Biovital. Wcześniej preparaty dla dorosłych tylko obciążały
wątrobę i nic z tego nie było.
A.

4. Data: 2006-10-17 10:57:42

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdyby znać
> przyczynę to wyniki możne by sie szybciej poprawiły.

Odpowiedz sobie sama, czy podczas przyjmowania preparatów żelaza
zauważyłaś pojawienie się ciemniejszego stolca, jeśli nie, to znaczy, że
to co przyjmujesz jest w praktycznie całości wchłaniane, i pewnie
przyjmujesz za mało. Albo więc trzeba zwiększyć dawkę, albo możliwe, ze
trzeba zmienić preparat na inny. Na Twoim miejscu zaczął by mprzyjmoweać
4x po 1 tabletce, a jeśli zrobi sie ciemniejszy stolec wtedy zszedłbym
na 3x1.
Dwie tabletki Ascoferu to raczej w profilaktyce a nie leczeniu!!! Byłoby
to wystarczające, gdybyś będąc w ciąży chciała zapobiec wystąpieniu
niedokrwistości. Ale przy już obecnej i leczonej kilkoma preparatami
uzupełniającymi niedobry, to 2 tabl na dobę mozna nazwać leczeniem
pozornym.

5. Data: 2006-10-17 15:45:21

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zauważyłaś pojawienie się ciemniejszego stolca, jeśli nie, to znaczy, że
> to co przyjmujesz jest w praktycznie całości wchłaniane, i pewnie

na 2 tabl. sorbiferu dziennie stolec czarny jak smola;)

6. Data: 2006-10-17 19:29:43

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> na 2 tabl. sorbiferu dziennie stolec czarny jak smola;)

Tak samo może być i przy Ascoferze. Tylko, jeśli czarny stolec jest
podczas przyjmowania i niedokrwistość ustąpiła, to oznacza, że
mechanizmy homeostatyczne wzięły górę i po prostu zmniejszone zostało
wchłanianie. Jeśli zaś czarny stolec występuje i równocześnie
niedokrwistość jest, a może i pogłębia się, oznacza to, że wchłanianie
jest do d... i trzeba rozważyć przyczyny tegoż złego wchłaniania i
ewentualnie drogę pozajelitową podawania żelaza (która jednak jest pewną
ostatecznością - choćby z powodu niebezpieczeństw)

--
Marek Li

7. Data: 2006-10-18 17:18:53

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> trzeba rozważyć przyczyny tegoż złego wchłaniania i ewentualnie drogę
> pozajelitową podawania żelaza (która jednak jest pewną ostatecznością -
> choćby z powodu niebezpieczeństw)

moglbys napisac o tych niebezpieczenstwach? ja cos slyszalam, ze od
zastrzykow z zelaza robia sie ropnie - to prawda?

8. Data: 2006-10-18 18:39:54

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moglbys napisac o tych niebezpieczenstwach? ja cos slyszalam, ze od
> zastrzykow z zelaza robia sie ropnie - to prawda?

Mogą sie zrobić (podobnie jakpo każdym pozajelitowym - teoretycznie),
aczkolwiek byłoby to nienajgorsze co się moze zdarzyć - zawsze przy
podawaniu żelaza należy się liczyć z wystąpieniem reakcji związanej z
ucieczką płynów z przestrzeni wewnątrznaczyniowej do pozanaczyniowej z
zapaścią włącznie.
--
Marek Li

oddawanie krwi a leki?