zstapienie jadra co to?

1. Data: 2004-06-23 16:09:11

Temat: zstapienie jadra co to?
Od: "archimonde2" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moglby mi wyjasnic z grubsza pojecie zstapienie jadra?

2. Data: 2004-06-23 16:12:52

Temat: Re: zstapienie jadra co to?
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "archimonde2" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos moglby mi wyjasnic z grubsza pojecie zstapienie jadra?

Jak się człowiek płci męskiej rozwija w łonie matki, to jego jądra rosną w
jamie brzusznej, a dopiero potem (niedługo przed narodzinami) schodzą do
moszny, czyli zstępują. Niekiedy chłopcy rodzą się z jądrami niezstąpionymi,
czyli wnętrostwem. Zstępowanie jąder to po prostu ich "schodzenie" w dół na
swoje prawidłowe miejsce :-)
Prościej się chyba nie da.

D.

3. Data: 2004-06-23 16:25:16

Od: "archimonde2" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
niezstąpionymi,
> czyli wnętrostwem. Zstępowanie jąder to po prostu ich "schodzenie" w dół

Dzieki!

Niestety chyba mam cos takiego. Ból - zwlaszcza - przy stosunku z dziewczyna
i powiekszenie z lewej strony podbrzusza.
No i brak lewego jaderka :)
Moze ktos mi wskaze jakies linki w sieci do poczytania i do kogo sie udac z
tym problemem?
Najgorsze ze jestem juz pod 30 a dopiero teraz sie dowiaduje o takich
sprawach :(

4. Data: 2004-06-23 17:19:45

Od: "safanduaal" <l...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym problemem?
> Najgorsze ze jestem juz pod 30 a dopiero teraz sie dowiaduje o takich

Przez tyle lat nie zdawales sobie sprawy, ze zdrowy mezczyzna ma 2 sztuki
jader w mosznie??
Gdzie Ty sie chowales ??? :-)

5. Data: 2004-06-23 17:20:17

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym problemem?
> Najgorsze ze jestem juz pod 30 a dopiero teraz sie dowiaduje o takich

Jak najszybciej do urologa. Niezstąpione jądra mogą być u dorosłego
mężczyzny przyczyną niepłodności, a także są narażone na nowotwory. Jądro
nie jest "stworzone" do mieszkania w jamie brzusznej bo tam ma za ciepło,
trzeba je jak najszybciej wydostać stamtąd. Niestety po tylu latach raczej
na pewno chirurgicznie zostanie usunięte, nie ma szans, by funkcjonowało ono
prawidłowo. Biegiem do lekarza...!!!

D.

6. Data: 2004-06-23 17:20:54

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "safanduaal" <l...@s...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:cbcds0$pv7$1@news.onet.pl...
> Przez tyle lat nie zdawales sobie sprawy, ze zdrowy mezczyzna ma 2 sztuki
> jader w mosznie??
> Gdzie Ty sie chowales ??? :-)

Daj spokój.

D.

7. Data: 2004-06-23 17:27:58

Od: "archimonde2" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na pewno chirurgicznie zostanie usunięte, nie ma szans, by funkcjonowało

Bardzo dziekuje za podpowiedz. Przyznaje ze gluptak ze mnie i oczywiscie do
konca nie wiem czy moje przypuszczenia sa sluszne.
Jeszcze jedno pytanko - lamerskie - czy rodzą sie mezczyzni z jednym
jadrem - tzn czy jestem takim przypadkiem :)
Dotychczas bylem pewien ze tak w innym wypadku chyba rodzice by zareagowali?

Glupio mi kurde

8. Data: 2004-06-23 17:49:01

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo dziekuje za podpowiedz. Przyznaje ze gluptak ze mnie i oczywiscie
do
> konca nie wiem czy moje przypuszczenia sa sluszne.

Warto to w każdym razie skontrolować u lekarza, nawet jeśli ma się okazać,
że to tylko jądro wędrujące [które raz jest w mosznie, a raz gdzieś tam
sobie... podróżuje ;) ]

> Jeszcze jedno pytanko - lamerskie - czy rodzą sie mezczyzni z jednym
> jadrem - tzn czy jestem takim przypadkiem :)

Oj, jasne że się rodzą :). Z jednym się rodzą, czasem bez żadnego się rodzą
:(, a czasem się rodzą z niezstąpionymi i lekarze zazwyczaj dają trochę
czasu na zstapienie, ale trzeba to kontrolować. Właściwie jakakolwiek szansa
na samoczynne zstąpienie mija po pierwszym roku życia (kiedy nie ma zmian),
a po trzecim to już powinna być interwencja chirurgiczna.

> Dotychczas bylem pewien ze tak w innym wypadku chyba rodzice by
zareagowali?

Podejrzewam, że rodzicom po prostu było trochę głupio Cię prowadzić co
chwilę do lekarza i stąd to straszne zaniedbanie :(. Inne czasy były, nie o
wszystkim tak się mówiło jak teraz, pewnie też myśleli że to Twoja sprawa.
Pewnie też nie zdawali sobie sprawy z powagi następstw jądra niezstąpionego.
A następstwa są prawie zawsze i to nieciekawe, więc raz jeszcze powtarzam -
szybciutko do lekarza, choć wizyta na pewno nie będzie przyjemna.

> Glupio mi kurde

A to dlaczego? Najważniejsze, żebyś teraz zadbał o wyjaśnienie sprawy. I nie
daj sobie wmówić, że mężczyzna z jąderkiem wędrującym, niezstąpionym, czy
nawet bez jednego jądra, jest jakiś wybrakowany. Takie rzeczy wygadują tylko
wariaci, którzy mają manię na punkcie własnych genitaliów :)

Pozdrawiam

Dorota

9. Data: 2004-06-24 11:10:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

kofeina
Re: Naczyniak a lampa Zepter - Bionic?
Ile % uszczerbku na zdrowiu ożekają lekarze przy naderwaniu wiązadła krzyżowego w stawie kolanowym?? Wiek ktoś może??
tycie tycie
mononukleoza zakazna