zupa cebulowa

21. Data: 2006-01-11 19:21:59

Temat: Re: zupa cebulowa
Od: Jędrek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dzus" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dq3lm8$btf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Jędrek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

.UplU> napisał w

.UplU> napisał w

> przeczytaj dwa posty wstecz a nie jędrkuj się

ale robisz chłopie zamieszanie

az

22. Data: 2006-01-12 10:36:54

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. napisał(a):
[...]
> hmmm ale o czerwonym czosnku to nie słyszałem ...;(

Zobacz:
http://www.stevenfoster.com/photography/imageviews/A
llium%20sativum/4021005/images/Allium%20sativum.2802
0.jpg
pozdr. Jerzy

23. Data: 2006-01-12 11:54:27

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Zobacz:

http://www.stevenfoster.com/photography/imageviews/A
llium%20sativum/4021005/images/Allium%20sativum.2802

Gites...

ale łon taki nieobrany..wiec sie chiba nie liczy taki...:>

M.

24. Data: 2006-01-12 19:32:03

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. napisał(a):
> Gites...
>
> ale łon taki nieobrany..wiec sie chiba nie liczy taki...:>

Wrzuć w google "red+garlic".
pozdr. Jerzy

25. Data: 2006-01-12 20:11:57

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Wrzuć w google "red+garlic".
> pozdr. Jerzy

My wlasnie taki czosnek uprawiamy, nazywa sie Inchelium Red - jest
piekny, wielki, dorodny, kazdy zabek okryty rozowo-wisniowa skorka.
Nazwa czerwony czosnek pochodzi od koloru lupiny, nie samego czosnku.

zdjecie tu:

http://www.territorial-seed.com/stores/1/images/prod
uct_images/xg304.jpg

MB

26. Data: 2006-01-12 20:17:20

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> [...]
> piekny, wielki, dorodny, kazdy zabek okryty rozowo-wisniowa skorka.
> Nazwa czerwony czosnek pochodzi od koloru lupiny, nie samego czosnku.

Są i takie z nitkowatymi przebarwieniami, zgadzam się, ze nie do końca
czerwone.
pozdr. Jerzy

27. Data: 2006-01-12 20:20:22

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Wrzuć w google "red+garlic".
> pozdr. Jerzy

Zainspirowaliscie mnie. Dzis zupa cebulowa na obiad. Najpierw robie
rosol z koncowek skrzydelek, ktorych mi sie pol garnka nazbieralo.
Potem karmelizuje cebule na bardzo ciemny kolor (my tak lubimy). Dodaje
tez pozniej "spoconego" pora i szalotki.

Zalewam rosolem, dodaje ziol prowansalskich, i dusze na malym ogniu az
dojdzie, okolo 2 godziny. Dodaje sol, pieprz, maggi, sos sojowy, ocet
balsamiczny do smaku.Robie grzanki na patelni z dodatkiem masla, soli i
pieprzu. Ukladam je na dnie zaroodpornych kubkow do zupy, zalewam zupa,
ukladam na wierzchu plastry starego sera i zapiekam, az ser zacznie sie
brazowic.

Podaje z salata z vinaigrette z octem balsamicznym.

Magdalena Bassett

28. Data: 2006-01-12 20:27:36

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> [...]
>

> Są i takie z nitkowatymi przebarwieniami, zgadzam się, ze nie do końca
> czerwone.
> pozdr. Jerzy

Spojrz na te piekne czosnki - ja sie nimi zachwycam. My uprawiamy kilka
gatunkow, wszystkie czerwone, oprocz elephant garlic, ktory w koncu nie
jest czosnkiem, ale dobrze sie sprzedaje :)

http://www.seedsofchange.com/garden_center/browse_ca
tegory.asp?category_id=387&UID=

MB

29. Data: 2006-01-12 21:02:43

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> Wrzuć w google "red+garlic".
> pozdr. Jerzy

Wrzuciłem...i niestety łupinki są czerwonawe w róznym stopniu...
ale zeby był uczciwie czerwony to niema..

Pozdr. Marek

30. Data: 2006-01-13 21:20:38

Od: "Paweł" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szymon" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> mozecie polecic jakis fajny przepis?

pokrojone w kostke 2 lub 3 srednie cebule zrumienic na masle ,750 ml wody
zagotowac z kostka rosolowa, wrzucic cebule ,kromke chleba, gotowac 10 min,
a nastepnie zmiksowac(koniecznie) powstanie swietna zupa-krem

camembert zapiekany
Przepis na randke!
Czym wyczyścić kratkę przeciwtłuszczową
proszę o przepis