zupa czosnkowa

1. Data: 2004-11-03 14:50:34

Temat: zupa czosnkowa
Od: "Czaszek" <c...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jadłem kiedyś coś takiego w górach i sie zastanawiam jak to zrobić .
Jakieś pomysły ?? :)

--
Czaszek

1. Data: 2004-11-03 14:54:15

Temat: Re: zupa czosnkowa
Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czaszek" <c...@N...pl> napisał w wiadomości
> Witam, jadłem kiedyś coś takiego w górach i sie zastanawiam jak to zrobić
.
> Jakieś pomysły ?? :)

Składniki:
- 1 cebula
- 2 jajka
- 1 łyżka oleju
- 4 ząbki czosnku
- 1 kostka bulionu wołowego (lub litr domowego rosołu)
- 1 mały okrągły bochenek chleba
- wegeta
- sól

Sposób przyrządzania:

Odkrój wierzch chleba i wybierz miękisz. Cebulę i posiekany czosnek zeszklij
na oleju. Wlej litr wody, gdy zacznie wrzeć, włóż kostkę bulionową. Przypraw
solą i wegetą. Dodaj kilka łyżek miękiszu chleba, wbij jajka. Zupę od razu
zmiksuj, aby jajka się nie ścięły. Podawaj w chlebie

1. Data: 2004-11-03 15:00:39

Od: "Czaszek" <c...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bulionową. Przypraw solą i wegetą. Dodaj kilka łyżek miękiszu chleba,
> wbij jajka. Zupę od razu zmiksuj, aby jajka się nie ścięły. Podawaj w

Super, dzięki :)
a myśmy sie zastanawiali jak to zrobić :)
--
Czaszek

1. Data: 2004-11-03 15:26:17

Od: "juras" <j...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Czaszek" <c...@N...pl> napisał w wiadomości
> Witam, jadłem kiedyś coś takiego w górach i sie zastanawiam jak to zrobić
.
> Jakieś pomysły ?? :)

Takie tez znazlem

Zupa czosnkowa - ostra jazda :: Jak zwykle, dzięki kompilacji kilku
znalezionych w internecie przepisów i tego co akurat było pod ręka powstał
przepis na diabelską zupę czosnkowa, o urzekającym, niepokojacym,
wypalającym smaku i niepowtarzalnym aromacie czosnku :) Produkcja tego
specyjału jest banalna...

Składniki:
- 2 główki czosnku polskiego (bo ostrzejrzy od jego wschodniego brata)
- 1 pomidor
- 1 duza lub 2 małe cebule
- nać pietruszki
- litr wywaru z warzyw lub ewentualnie bulion z kostki
- olej
- pieprz, sól, przyprawy ostre (np. pieprz cayenne, kwintesencja słabego
przy nim chilli)

Cebulę siekamy drobno i wrzucamy na olej na patelnię aż się zeszkli. Na
chwilę przed zdjęciem z ognia dorzucamy 1/3 drobno posiekanego czosnku oraz
w drobno pokrojony, obrany ze skóry pomidor. Chwilę smażymy. Tymczasem do
bulionu wrzucamy 2/3 posiekanego czosnku, przekładamy to co na patelni,
przyprawiamy pieprzem i solą i gotujamy razem 20 minut. 3/3 czosnku dodajemy
na 5 minut prze dkońcem gotowania. Najlepiej tę cześć czosnku przecisnąć.
Podawać gorące! :)

Można podac "na grzance" i z wtartym serem żółtym, można podac z jajkiem. Ja
jednak lubię tą zupę "solo". :)

Inne przepisy znalezione w sieci:
Ekstremalna zupa czosnkowa:
http://pesto.art.pl/kuchnia/zupy/zupa_czosnkowa.php
Kamis - Zupa czosnkowa francuska
http://www.kamis.pl/x.pro/ModRecipes/ShowRecipe/14/

juras

1. Data: 2004-11-03 17:57:38

Od: "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

to chyba przepis z dodatku kulinarnego do gazety wyborczej, prawda ?? ;p

1. Data: 2004-11-03 18:30:45

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie taki krem czosnkowy:
3 glowki czosnku + 1 zabek
2 ziemniaki
4 szalotki
1 por
3-4 szklanki mocnego rosolu
majeranek, sol, pieprz
1 zoltko
1/4 szklanki smietanki
1 lyzka masla

3 glowki czosnku sciac na tyle, zeby wyeksponowac konce zabkow. Zawinac w folie
i upiec w goracym piecu az bardzo miekkie. W tym samym czasie upiec dwa
ziemniaki w mundurkach, tez zawiniete w folie - ziemniaki mozna pokroic na
cwiartki, zeby sie szybciej piekly.

W garnku zeszklic drobno posiekane szalotki i biala koncowke jednego grubego
pora pokrojona w krazki. Dodac rosol, wycisnac upieczony czosnek i dodac do
zupy, obrac ziemniaki, rozbic widelcem i dodac do zupy. Dodac plaska lyzeczke
majeranku, troche soli i pieprzu, i gotowac na malym ogniu 15 minut. Odcedzic
zupe przez sito, i przetrzec albo zmielic w blenderze z polowa plynu. Przelac
do garnka pozostaly plyn, i cala przetarta czy zmielona reszte i doprowadzic do
wrzenia na malym ogniu. Zmieszac zoltko z smietanka i dodac do tego pol
szklanki zupy, wymieszac. Zdjac zupe z ognia, dodac mieszanke smietanowo
jajeczna i dokladnie wymieszac. Nie gotowac, bo zoltko sie zwazy. Doprawic do
smaku. Podac zupe z groszkiem ptysiowym podsmazonym na patelni na masle z
pokrojonym zabkiem czosnku.

Jest to bardzo blada zupa, wiec wyglada ladnie podana w ciemnych miseczkach czy
talerzach, czy w wydrazonym chlebie.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-11-03 19:05:48

Od: "dzdzownica" <a...@d...fam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Ja robie taki krem czosnkowy:
> 3 glowki czosnku + 1 zabek
Ten jeden ząbek to chyba koronka, co się rozpadła ze starości!
;-PPP
Rysia

1. Data: 2004-11-04 08:16:37

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: cmata9$eco$...@a...news.tpi.pl,
Od: juras <j...@m...ru>
Było:
> [...]
> razem 20 minut. 3/3 czosnku dodajemy na 5 minut prze dkońcem
> gotowania. Najlepiej tę cześć czosnku przecisnąć. Podawać gorące! :)

1/3 + 2/3 + 3/3 = 6/3 = 2
33% + 66% + 100% = 200%

<lol>

Ale zupę zrobiłem już będzie na obiad, nareszcie jakaś odmiana po rosołach i
pomidorowej :-)

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

1. Data: 2004-11-04 09:57:10

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Egon Olsen <e...@c...chello.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cmarfc$499$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> - 1 łyżka oleju
> - 4 ząbki czosnku
> - 1 kostka bulionu wołowego (lub litr domowego rosołu)
(ciach)

to ma szanse byc bardzo dobre! Oj dobre....
szukalam "tego" przepisu od czasu gdy jadalam w Janeczce w Falenicy tylko
zupe czosnkowa w chlebie....a kucharz powiedzial ze w zyciu nie zdradzi skad
ten smak....analizowalam...wyszlo mi ze to to...MAM cie cwany kucharzu...juz
mi nie jestes potrzebny Ty i ta Twoja Janeczka!

dzieki....tak mniej wiecej to mialo wlasnie wygladac po moich analizach z J.
agataw

1. Data: 2004-11-04 10:45:04

Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> dzieki....tak mniej wiecej to mialo wlasnie wygladac po moich analizach z
J.
> agataw

Smacznego :) jak zrobisz to podziel się wrażeniami :)

Aukcja dla hospicjum - unikalne przedmioty od znanych
Parapetówka - przepisy.
Co zrobic z brokułu? POMÓŻCIE!!!:-)
Urzadzenie do ciasta
Dorsz w porach