zupa pieczarkowa-pytanie

1. Data: 2002-09-25 10:34:36

Temat: zupa pieczarkowa-pytanie
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze moje pytanie jest glupie, ale powiedzcie mi prosze jak przygotowujecie
pieczarki do zupy? Ja dotychczas smazylam pokrojone w plasterki i takie
dodawalam do zupy, ale czegos mi w tym smaku zupy brakuje... moze znacie
jakies tajniki zupy pieczarkowej, by bardziej wyeksponowac ich smak?

pozdrawiam
Basia (w domu z chorym Piotrusiem ktory sobie pieczarkowej zazyczyl)

1. Data: 2002-09-25 10:37:42

Temat: Re: zupa pieczarkowa-pytanie
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"> dodawalam do zupy, ale czegos mi w tym smaku zupy brakuje... moze znacie
> jakies tajniki zupy pieczarkowej, by bardziej wyeksponowac ich smak?

Ja robie zazwyczaj gulaszowa z pieczarkami,ale dodaje je nie smazone.Moze
chodzi Ci o taka pieczarkowa kremowke ze smietana,cokolwiek by to nie bylo
to przypuszczam,ze dajesz za malo przypraw??, bo pdobre pieczarki maja tyle
aromatu.
pozdr.Ilona

1. Data: 2002-09-25 11:07:42

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dodawalam do zupy, ale czegos mi w tym smaku zupy brakuje... moze znacie
> jakies tajniki zupy pieczarkowej, by bardziej wyeksponowac ich smak?

Koniecznie trzeba posypać natką pietruszki - gotowana pieczarka mi smakuje
wyłącznie z natką.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-09-25 11:08:53

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ams344$jnh$...@n...tpi.pl...

> moze znacie
> jakies tajniki zupy pieczarkowej, by bardziej wyeksponowac ich smak?
>

> pozdrawiam
> Basia (w domu z chorym Piotrusiem ktory sobie pieczarkowej zazyczyl)

Pieczarki posiekane, utarte albo w inny ulubiony przez Ciebie sposob
rozdrobnione, wrzuc do rondelka na roztopione maslo (lyzka na 30 dkg
pieczarek). Wody nie trzeba, wyjdzie z grzybkow. Maslo daje wlasnie ten
smaczek, na oliwie i innych tluszczach nie wychodzi takie dobre. Wazne, zeby
wywar bazowy do zupy mial intensywny smak. Ja robie na kurczakowych
elementach, korpus lub skrzydelka, plus warzywa. ewentualnie kostka
rosolowa, bo chorego zostawic i pedzic do sklepu po drob nie zawsze mozna.
Pod koniec duszenia pieczarek dodaje posiekany szczypiorek, tak zeby nie
sflaczal za bardzo. Pieczarki nie powinny byc wysmazone tylko delikatnie
uduszone. Dodaje je do wywaru, w ktorym uprzednio gotuje kluseczki:
kladzione albo zacierki. W smietance slodkiej 18% rozcieram zoltko i
zabielam zupe. Nie zaluje swiezo zmielonego czarnego pieprzu, on swietnie
eksponuje smak pieczarek.
Odnosnie pieczarek w ogole: one kochaja towarzystwo masla, prawdziwego,
zadne tam miksy z tluszczem roslinnym, i szczypiorku. Czesto dusze je w
calosci z tymi dodatkami jako przystawke do obiadu, podana na tostach z
bialego pieczywa. Proste a wszyscy sie oblizuja.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-09-25 11:33:59

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 25 Sep 2002 12:34:36 +0200 I had a dream that Basia
<b...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>dodawalam do zupy, ale czegos mi w tym smaku zupy brakuje... moze znacie
>jakies tajniki zupy pieczarkowej, by bardziej wyeksponowac ich smak?

Może podduś te pieczarki, a nie podsmaż? Ja zawsze lubię też takie
pieczarki dusić z cebulką i dać do nich kurkumy i pieprzu albo curry.
Choć nie wiem, czy z tego wychodzi stricte zupa pieczarkowa :)

Czasem do takich pieczarek daję też pokrojenego drobno ogórka kiszonego
i wychodzi zupa ogórkowo/pieczarkowa, która w dodatku pyszna jest z kaszą.
Ale to już pewnie nie na temat ;)

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-09-25 13:02:25

Od: "Dudek Travel" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja poprostu gotuje wywar jarzynowy -wloszczyzna plus cebulka,
plus zmieniaczki, nastepnie szatkuje pieczreczki i siup do wywarku, sol,
pieprz
vegeta.dodaje smietanke robeltana z maka wlewam do zupki
nastewpnie wszystko mixuje i pyucha palce lizac
pozdrawiam
Elzbieta

> [...]
>

> pozdrawiam
> Basia (w domu z chorym Piotrusiem ktory sobie pieczarkowej zazyczyl)

dzem z brzoskwin
Mój pierwszy raz (powidła)
Piekarnik gazowy czy elektryczny?
wolowina marynowana z grilla help