zyrtec

11. Data: 2001-10-16 19:16:25

Temat: Re: zyrtec
Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Don" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9qhllc$6ii$1@news.tpi.pl...
> Kaja
> ===
> Bralem Zyrtec swego czasu. 2 tabletki dziennie.
> Nie nadawalem sie prawie do niczego. Sennosc
> i jeszcze raz sennosc. Ciezko mi bylo samochod prowadzic.

No właśnie, panowie doktorzy zalecający podobne leki, czy zastanawialiście
się kiedy ilu kierowców jest na podobnym lekowym chaju? Czy ktoś czuje
odpowiedzialność za takie niebezpieczeństwo?

> Don
> -
Krystyna

12. Data: 2001-10-16 19:47:58

Temat: Odp: zyrtec
Od: "Marek_D." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9qfohl$9co$...@n...onet.pl...
> [...]
> Pomimo że Zyrtec i Crarytyna są lekami antyhistaminowymi II generacji to
> jednak mają ograniczone działanie i może się okazać że nie znoszą objawów
> alergii w stopniu dostatecznym (zależnie od stopnia uczulenia na alergeny
> np. pyłki u konkretnego pacjenta i wymóc zastosowanie dodatkowych
> specyfików.
> Pamiętaj tylko że Zyrtec ( i wiele innych antyalergicznych) są lekarstwami
> usuwającymi objawy (a nie przyczynę) i powinny być przyjmowane regularnie
(w
> okresie występowania alergenów mp. pylenia).

Widze Sark ze nie czytales dokladnie mojej wypowiedzi.Popatrz na cyfre-
napisalem ze te objawy sa rzadkie i wystepuja u okolo 5% stosujacych czyli
5 osob na 100 przyjmujacych zyrtec. Pisalem:Objawy uboczne , ktore moga
wystapic po zyrtecu to : uspokojenie, uczucie
zmeczenia, zawroty glowy, bezsennosc, nerwowosc, suchosc w ustach,
podraznienie gardla, kaszel , krwawienie z nosa. Najczestrze objawy uboczne
to : uspokojenie i uczucie zmeczenia, pozostale sa raczej rzadkie i
wystepuja u okolo 5 % osob stosujacych zyrtec.
A zrodlem jest VADEMECUM LEKOW wydanie IX z 1998 roku

Pozdrawiam
Marek D.

13. Data: 2001-10-16 19:48:17

Od: "Marek_D." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2001-10-16 22:17:15

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> No właśnie, panowie doktorzy zalecający podobne leki, czy zastanawialiście
> się kiedy ilu kierowców jest na podobnym lekowym chaju?

Rozmawiamy o silnym (chociaż dla wielu i tak za słabym a nawet bardzo
słabym) leku antyhistaminowym II generacji. Ciekawe co byś napisała w
przypadku leku I generacji którego spektrum oddziaływania niekorzystnego
było o wiele szersze. A poza tym leki powstają w firmach farmaceutycznych.
Tam powstają zasady ich stosowania obowiązujące także lekarzy.

> Czy ktoś czuje
> odpowiedzialność za takie niebezpieczeństwo?

Tragizujesz. Na pewno producent który był zobowiązany wykonać wiele testów i
badań nim lek został dopuszczony do sprzedaży. To on ponosi odpowiedzialność
formułując w taki a nie inny sposób ulotki załączone do lekarstwa.
Zwłaszcza jeżeli napisał w ulotce (dane z ulotki z 03.1999 r)

//// Obiektywne badania z zastosowaniem preparatu Zyrtec w dawkach
terapeutycznych nie wykazały istotnego klinicznie wpływu na zdolność
prowadzenia pojazdów mechanicznych, obsługi maszyn oraz odczuwanie senności.
Jednakże ze względu na różnice dotyczące subiektywnie odczuwanej senności
wskazane jest zachowanie ostrożności////

W przypadku każdego leku mogą zajść nieprzewidziane interakcjie i reakcje.
Zapewne odpowiedzailność ponosi także pacjent mający świadomość że lek
wywyołuje u niego senność i odczuwalne osłabienie reakcji a mimo to prowadzi
samochód zamiast pójsć do lekarza i próbować zmienić lek.

Sark

15. Data: 2001-10-16 22:33:54

Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek_D." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Nie musisz dwa razy postu powtarzać, zrozumiałem za pierwszym :-)

> Widze Sark ze nie czytales dokladnie mojej wypowiedzi.

Twoja wypowiedż nie jest zgodna z zawartością ulotki załączonej do leku a
datowanej na marzec 1999 r pod którą podpisuje się producent

> Pisalem:Objawy uboczne , ktore moga
> wystapic po zyrtecu to : uspokojenie,

u mnie jest napisane --> pobudzenie (uspokojenia nie ma)

> uczucie zmeczenia

owszem ale u dzieci

> bezsennosc

u mnie napisano wprost przeciwnie ---> senność (jako ewentualny łagodny
objaw)

> nerwowosc,
> podraznienie gardla, kaszel
> krwawienie z nosa.

nic takiego nie ma w ulotce i jak pamiętam nigdy czegoś takie w niej nie
czytałem

> A zrodlem jest VADEMECUM LEKOW wydanie IX z 1998 roku

Ale moje jest nowsze :-)

P.
Sark

16. Data: 2001-10-17 00:01:29

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Don napisał(a):

> Bralem Zyrtec swego czasu. 2 tabletki dziennie.
> Nie nadawalem sie prawie do niczego. Sennosc
> i jeszcze raz sennosc. Ciezko mi bylo samochod prowadzic.

Chyba nie powinieneś prowadzić samochodu po zażyciu Zyrtecu..A jakbyś usnął za
kierownicą?

> Chyba jednak wszystko zalezy od organizmu...

Tak, nie każdy organizm tak samo reaguje.

Pozdrawiam, Kaja
--
*Szaleństwo trwa krótko, żal długo*

17. Data: 2001-10-17 05:43:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Oct 2001, Krystyna wrote:

> No właśnie, panowie doktorzy zalecający podobne leki, czy zastanawialiście
> się kiedy ilu kierowców jest na podobnym lekowym chaju? Czy ktoś czuje
> odpowiedzialność za takie niebezpieczeństwo?

tak, bo sadzi, ze lekarze sa glupi i nie mowia o tym pacjentom?
Probuje Pani robic z lekarzy polkretynow i nieukow?
Ja to balbym sie jednak na drogach przede wszystkim pijanych
kierowcow.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

18. Data: 2001-10-17 08:15:18

Od: "Don" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał(a) w wiadomości: <3...@f...pl>...

--
Coz, ryzyko zawodowe :)
Tam gdzie wczesniej pracowalem nikogo nie interesowalo

Pozdrawiam
Don

-

19. Data: 2001-10-17 12:47:45

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Don napisał(a):

> Coz, ryzyko zawodowe :)
> Tam gdzie wczesniej pracowalem nikogo nie interesowalo
> czy jestem senny po zazyciu Zyrtec czy tez nie.
> Takie czasy...

Niestety.... Współczuję wszystkim, którzy biorą Zyrtec itp i muszą pracowć.

Pozdrawiam, Kaja
--
*Przyzwyczajenie jest drugą naturą*

20. Data: 2001-10-18 11:17:13

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
> [...]

Probuje Pani robic z lekarzy polkretynow i nieukow?
Ja to balbym sie jednak na drogach przede wszystkim pijanych

Ależ nie, proszę mi tego nie przypisywać. Ja lekarzy szanuję, szczególnie
tych, którzy jednak zastanawiają się nad tym co zlecają i jak leczą, słowem
traktują swój zawód i swoją pracę z szacunkiem dla siebie, pacjenta i samej
sztuki lekarskiej.
Nie przeczę, pijani za kierownicą to wielki problem społeczny, bo dotyka
wszystkich, każdy może być ofiarą. Sugeruję tylko, że nie można wykluczyć
innych powodów zderzenia czołowego z niewinnym kierowcą innego pojazdu, czy
też przejechania przechodnia itp. Mogą to być np. narkotyki, silnie
działające leki, zmęczenie , zawał, atak śpiączki cukrzycowej itd. Pytam,
czy ktoś to definitywnie może wykluczyć, jako powód wypadku i czy w ogóle
rutynowo zawsze po takim wypadku te rzeczy się bada?

Pozdrawiam
Krystyna

leki na pamięć w USA
dieta optymalna mi nie pomogła
aparat do PS
Popularyzacja morfiny w "leczeniu" bolu >?
brodawka w Poznaniu