zywotnosc jesiona

1. Data: 2003-08-06 22:44:21

Temat: zywotnosc jesiona
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie ile dożywa przeciętnie jesion?
Mam takiego giganta koło domu, zdrowy jest i piękny, ale boję się go...
Bo gdyby nagle zdecydowal się upaść, to mi zmiażdży cały dom. Ma około 75
lat i niepokoi mnie to, że na wysokości ok 5 metrów rozdziela się na cztery
główne konary, a one rosną "pod kątem". Wyobrażam sobie te naprężenia i
troszkę mi cierpnie skóra...
Ktoś mnie pocieszy?

Moon

2. Data: 2003-08-06 23:07:57

Temat: Re: zywotnosc jesiona
Od: "Marcin Szumilas" <s...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Czy ktos wie ile dożywa przeciętnie jesion?

Chyba na jakiejś stronie internetowej czytałem, że ~200 lat.

> [...]
> rozdziela się na cztery główne konary, a one rosną "pod kątem".
> Wyobrażam sobie te naprężenia i troszkę mi cierpnie skóra...

Ja!
Ja mam koło domu około stuletniego, pień ok. 15 metrów, jeszcze w
dodatku dwa lata temu uderzył w niego piorun i niektóre gałęzie
uschły.
I tak nie dam mu nic zrobić, mimo presji sąsiadów! :)

MS

3. Data: 2003-08-06 23:21:30

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cztery
> główne konary, a one rosną "pod kątem". Wyobrażam sobie te naprężenia i

Masz młode drzewko .Dożywa do około 200 lat.
Drewno ma twarde i bardzo elastyczne.Ukorzenia
się głęboko.Nic się nie bój - huragan prędzej zerwie
z Twego dachu wysłużone dachówki,a jesion
będzie stał,stał.... jeszcze około 125 lat.

Pozdrawia niewzruszenie boletus

Ps.Ostatnio się rozkręciłeś na grupie.
Tylko tak dalej,a będziesz świecił
jak słońce:-))

4. Data: 2003-08-07 00:20:21

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> wrote:

> Masz młode drzewko .Dożywa do około 200 lat.

uffff.....

> Drewno ma twarde i bardzo elastyczne.
To wiem. Mój ojciec robił z jesionowych deseczek narty.

> Ps.Ostatnio się rozkręciłeś na grupie.
> Tylko tak dalej,a będziesz świecił
> jak słońce:-))

Gdybym jeszcze się znał na botanice to pewnie bym wystrzelił jak supernova:)
Ale się nie znam! Kojarzę tylko tzw. chłopski rozum:)
Moon

5. Data: 2003-08-07 00:22:59

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybym jeszcze się znał na botanice to pewnie bym wystrzelił jak
supernova:)
> Ale się nie znam! Kojarzę tylko tzw. chłopski rozum:)
> Moon

Częstokroć chłopski rozum mądrzejszy
od np. naukowego:-)))

Pozdrawia swojsko boletus

6. Data: 2003-08-07 00:33:47

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja!
> Ja mam koło domu około stuletniego, pień ok. 15 metrów, jeszcze w
> dodatku dwa lata temu uderzył w niego piorun i

niektóre gałęzie uschły.

Tych uschniętych nie ruszy już żadna siła.
Nie wierzysz? To spróbuj je obciąć,he,he:-))

> I tak nie dam mu nic zrobić, mimo presji sąsiadów! :)

Sąsiadów trzymaj na krótkiej smyczy:-)))

> MS

Pozdrawia praktycznie boletus

7. Data: 2003-08-07 06:55:01

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> główne konary, a one rosną "pod kątem". Wyobrażam sobie te naprężenia i
> troszkę mi cierpnie skóra...
> Ktoś mnie pocieszy?
>
> Moon

Jak się boisz to wejdź na dzrewo i zwiąż je linkami (aby mocne).
Widziałem już tak porobione, ojciec też tak wiązał orzech włoski (paskami
klinowymi) :-)
Podobno metoda skuteczna.
Jacenty

8. Data: 2003-08-07 11:31:54

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:
(...)

> Tych uschniętych nie ruszy już żadna siła.
> Nie wierzysz? To spróbuj je obciąć,he,he:-))

Jak tylko kupilłam swoją chałupę zauważyłam, że jesionowe gałęzie
niszczą dach stodoły. Zawołany chłop wlazł na jesion i obciął
wszystko, co niepotrzebne, suche też. Gorzej z akacją - chyba
tylko straz pożarna wlezie :-(

Krycha&Co(ty)

9. Data: 2003-08-07 11:36:04

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niszczą dach stodoły. Zawołany chłop wlazł na jesion i obciął
> wszystko, co niepotrzebne, suche też.

Oh te baby!:-)) Oczywiście,że da się obciąć,
ale suche jesionowe drewno jest twarde jak stal.

Gorzej z akacją - chyba tylko straz pożarna wlezie :-(

Nie lubisz drzew???

> Krycha&Co(ty)

Pozdrawia twardo boletus

10. Data: 2003-08-07 12:41:34

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Oh te baby!:-)) Oczywiście,że da się obciąć,
> ale suche jesionowe drewno jest twarde jak stal.

Toteż nie ja cięłam, tylko chłop.

> Gorzej z akacją - chyba tylko straz pożarna wlezie :-(
> Nie lubisz drzew???

Wręcz przeciwnie - lubię i chcę mieć zadbane. Suche gałęzie na
akacji piękne nie są, a w dodatku mogą się obłamać przy większym
wietrze.

Krycha&Co(ty)

Salvia argentea - nasiona
Jaka kosiarka ??