Reforma igłowa czyli przerabianie swierków

1. Data: 2009-06-11 22:41:04

Temat: Reforma igłowa czyli przerabianie swierków
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie nie nie koniecznie na opał. mam taki problem że świerk zaczął
wrastać bokiem w druty energetyczne. Jest już gotowe i wydane pozwolenie
na wycinkę ale jakoś tak... szkoda. Oddać lokalnej parafii nie ma jak
bo trzeba by go w kawałkach wynosić.

Może macie jakieś ciekawe pomysły jak przyciąć sobie świerk by dalej
sobie rósł a nie zagrażał linii energetycznej? nie podobało by mi sie
taki e wcięcie tylko na druty bo to głupio wygląda.

Ma w tej chwili jakieś 9m i 2m od gruntu obcięte gałęzie. Szyszkuje.

Druga sprawa to czy da sie z małych świerków (ok 2m) zrobić duży
żywopłot? Jeśli tak to jak?

2. Data: 2009-06-13 08:14:21

Temat: Re: Reforma igłowa czyli przerabianie swierków
Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Może macie jakieś ciekawe pomysły jak przyciąć sobie świerk by dalej
> sobie rósł a nie zagrażał linii energetycznej?

Szkoda to wtedy gdy krowi placek wpadnie do studni...nawozu nie ma a pitnej wody
brak.
;-)
Jeśli masz obowiązek ściąć to ścinaj. Ewentualnie możesz ściąć górną część
świerka tak na dwa metry poniżej linii energetycznej. Jednak to tylko
odwleczenie wycinki w czasie i kłopotliwe przycinanie górnych pionowych odrostów
co kilka lat.

> Druga sprawa to czy da sie z małych świerków (ok 2m) zrobić duży
> żywopłot? Jeśli tak to jak?

Przycinaj tak jak Tobie pasuje to cała recepta.

Pozdrawiam pogodnie

Które lepsze do przycinania żywopłotu i tuji??
Czym rozd...pcyć kamienie?
automatyczne podlewanie kwiatków na balkonie
Trawnik - cd.
Jaka wielkość kosiarki 53 czy 46