Regulacja zawiasów

1. Data: 2009-02-08 11:43:47

Temat: Regulacja zawiasów
Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedne z drzwi do pokoju ciągle mi się przymykają i chciałem je wyregulować.
Tylko nie wiem od której strony się do tego zabrać. Ostatnie próby niewiele
pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

Zawiasy są takie jak na zdjęciu:
http://www.migawka.info/mieszkanie/zawias.jpg

--
Sławomir Szyszło

2. Data: 2009-02-08 12:06:53

Temat: Re: Regulacja zawiasów
Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niewiele
> pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

1. zdjac skrzydlo
2. ustawic zawiasy w oscieznicy tak zeby w dwoch plaszczyznach mialy pion
(prostopadle do plaszczyzny oscieznicy i w plaszczyznie oscieznicy)
3. zalozyc skrzydlo
4. sprawdzic co i jak
5. zdjac skrzydlo i tak wkrecac lub wykrecac zawiasy w skrzydle zeby bylo
dobrze
6. jak nie pomaga szukac paragonu i wezwac ekipe ktora montowala oscieznice
;-)

--
Andrzej
www.hana.com.pl

3. Data: 2009-02-08 12:19:50

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewiele
> pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

Kluczem imbusowym popuść część zawiasu zamontowaną w futrynie(srubka do
popuszczenia jest pod widoczna na zdjeciu plastikową okragła zaślepką). Ew.
wykręcaj/dokręcaj te części zawiasów wkręcone w drzwi.

Kris

4. Data: 2009-02-09 08:32:24

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Lut, 12:43, Sławomir Szyszło <s...@C...pl> wrote:
> [...]
> pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

Często zawiasy są zrobione właśnie tak, aby drzwi się zamykały.
Jezeli nie chcesz aby się zamykaly same wystarczy zamontować blokadę
podłogową, otwarte drzwi wjeżdzają ns sprężynę, która podtrzymuje
drzwi w stanie otwarcia - chroni w ten sposób szybę w drzwiach, przed
wybiciem przez przeciąg, zwolnienie blokady zazwyczaj następuje przez
wciśnięcie sprężyny stopą.
W najprostszym przypadku wystarczy hak w meblu lub ścianie i guma
z wecka zaczeniona za klamkę...

5. Data: 2009-02-09 22:22:33

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Feb 2009 00:32:24 -0800 (PST), Panslavista

> [...]
>wciśnięcie sprężyny stopą.
> W najprostszym przypadku wystarczy hak w meblu lub ścianie i guma

Mam ten sam problem i ktoś tu kiedyś na tej grupie (albo na
budowaniu...) podpowiedział mi, żeby zeszlifować pod odpowiednim kątem
bieżnie zawiasów. Pomysłu nie wprowadziłem w życie, bo po
przemyśleniach doszedłem do wniosku, że całe drzwi idą do wymiany więc
będę się bawił już z nowymi zawiasami (krzywa ościeżnica niestety
zostaje) ;-)
--
A.

6. Data: 2009-02-10 07:46:39

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ regulacja dotyczy dwóch płaszczyzn, to bez oględzin niewiele
doradzę.
Masz 4 możliwości:
- zawias górny framugi wykręcić
- zawiasu dolny framugi wkręcić
- zawias górny drzwi wkręcić
- zawias dolny drzwi wykręcić
i wszystkie wzajemne kombinacje.
Jeżeli nie pomoże, to pozostaje sprężynka odciągająca drzwi (u mnie działa
od lat i "prawie" jej nie widac)
Jacek

7. Data: 2009-02-10 08:24:51

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewiele
> pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

Sprawdź, czy futryna (ościeżnica) trzyma pion. U mnie jedna para drzwi też
się sama zamyka. Futryna jest stara i jest taka krzywa od zawsze. Pochylona
na pokój. Montażysta był chyba narąbany. Pod skrzydłem drzwi na stałe jest
klinik. I się nie zamykają. :-)
jangr

8. Data: 2009-02-10 12:10:36

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 09:24, "jangr" <j...@i...pl> wrote:
> Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w
wiadomościnews:gmmk23.1fk.1@slaszyszCIACHTO.list.pl.
..

> [...]
> na pokój. Montażysta był chyba narąbany. Pod skrzydłem drzwi na stałe jest

Pewnie lekkie drzwi i gąsiorka z klinikiem nie przesuną, nawet jak
klinik się wyczerpie - bul, bul...

9. Data: 2009-02-10 17:30:25

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2009 09:24:51 +0100, "jangr" <j...@i...pl>
wklepał(-a):

> [...]
>na pokój. Montażysta był chyba narąbany. Pod skrzydłem drzwi na stałe jest

Pewnie jest pionowo, bo przez jakieś pół roku było w porządku. Dopiero potem
zaczęły się przymykać. Ale upewnię się jeszcze.

--
Sławomir Szyszło

10. Data: 2009-02-10 18:07:07

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewiele
> pomogły. Co właściwie trzeba zrobić, aby drzwi przestały się same zamykać?

Witam,

U nas framuga była źle wstawiona, mierząc szerokość framugi to u góry miała
80 cm a na dole trochę więcej, strona z zawiasami nie trzymałą pionu.

--
Łukasz

Kanapa Maestro?
Gdzie duży wybór karniszy w płd. Warszawie?
Pojemniki próżniowe do przechowywania żywności
Stara pralka siemens - skąd wziąć instrukcję?
Chleb razowy z ziarnami