Rehabilitacja po złamaniu kości udowej

1. Data: 2006-01-16 16:28:22

Temat: Rehabilitacja po złamaniu kości udowej
Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Moja 76-letnia babcia upadła i złamała kość udową. Złamanie zostało
zdiagnozowane jako przezkrętarzowe i zalecono leczenie operacyjne. Niestety
nie rozmawiałem z lekarzem prowadzącym i nie wiem jaką metodą kość będzie
zespolona. Przekazano mi tylko, że: "będą to trzy druty wkładane przez
kolano". Wygooglałem, że może chodzić o pręty Endera. Z pewnych źródeł wiem,
że ortopedia i rehabilitacja w szpitalu, gdzie leży babcia jest na niezbyt
wysokim poziomie. Dowiedziałem się, że po zabiegu, 2 tygodnie babcia spędzi
w szpitalu, po czym na 4 tygodnie wróci do domu i dopiero po tym okresie (6
tyg.) pójdzie do szpitala na kontrolę i rehabilitację.
Moje pytanie - czy rzeczywiście po zespoleniu metodą Endera aż przez 6
tygodni nie rehabilituje się chorego?

--
Kamil 'Raczek' Raczyński
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/

2. Data: 2006-01-16 21:01:20

Temat: Re: Rehabilitacja po złamaniu kości udowej
Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

No jak po 4 tygodniach pójdzie do szpitala na rehabilitację to i tak
sukces.. W pierwszym okresie rehabilitacja polega na pielęgnacji,
toalecie przeciwodleżynowej, próbach pionizacji z odciążaniem operowanej
nogi, ewentualnie ćwiczenia oddechowe, kontralateralne, bierne i
wspomagane ćwiczenia operowanej strony itd. Cudów sie nie zrobi dopóki
złamanie się nie zrośnie. Metoda Endera jest o tyle dobra, że mało
obciążająca i umożliwia wczesne obciążanie. Ale obawiam sie, że wczesna
rehabilitacja będzie należała do Ciebie ewentualnie do rehabilitanta,
którego wynajmiesz do domu. To rozwiązanie może i kosztuje ale
zdecydowanie je polecam..

3. Data: 2006-01-16 21:05:38

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> nakibordził(a):

> No jak po 4 tygodniach pójdzie do szpitala na rehabilitację to i tak
> sukces..
Po sześciu. 2 w szpitalu + kolejne 4 w domu.

> [...]
> rehabilitacja będzie należała do Ciebie ewentualnie do rehabilitanta,
> którego wynajmiesz do domu. To rozwiązanie może i kosztuje ale

I właśnie takiej informacji oczekiwałem :o) Wielkie dzięki za szybką
odpowiedź. I jeszcze mam prośbę - mógłbyś mnie nakierować na jakieś źródła
odnośnie rehabilitacji w takim przypadku? Googlałem, ale ani polskich ani
angielskich nie mogłem niestety w internecie znaleźć :o/

4. Data: 2006-01-16 21:11:40

Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz.. Prawde mówiąc nie mam pojęcia. W tym okresie to nie jest jakaś
wyrafinowana rehabilitacja. Chodzi o to żeby trochę babcię ruszać a
jednocześnie nie zepsuć zespolenia. Każda forma aktywności jest dobra.
Uraz i operacja moga doprowadzić do dekompensacji psychofizycznej u
starszych osób. Ważne jest rozmawianie z nią, telewizor, krzyżowki,
książki, jakieś proste ćwiczenia, dmuchanie w rurkę zanurzoną w wodzie.
Niech robi na szydełku, drutach itd. Gonić do pracy :) A rehabilitant
ze 2-3 z w tygodniu po godzinie - postawi babcię i może nawet uda sie
pochodzić o balkoniku :)

5. Data: 2006-01-16 21:28:36

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> nakibordził(a):

>Chodzi o to żeby trochę babcię ruszać a
> jednocześnie nie zepsuć zespolenia.
No - to rozumiem, tylko nie wiem jak. Ale juz znajdę rehabilitanta, który to
wyjasni :o)

> Niech robi na szydełku, drutach itd. Gonić do pracy :)
No z tym jest mały problem niestety, a to z powodu zaawansowanej choroby
Parkinsona (stąd ten upadek) :o/

>A rehabilitant
> ze 2-3 z w tygodniu po godzinie - postawi babcię i może nawet uda sie
> pochodzić o balkoniku :)
Z powodu ww. choroby moga być z tym problemy. Już wcześniej ciężko było z
chodzeniem :o/ Ale jkuż wiem czego sie trzymać - dzięki za informacje :o)

Pozdrawiam serdecznie

6. Data: 2006-01-16 21:50:22

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil Raczynski" <r...@r...yupe.net> napisał w
wiadomości news:dqh366$f40$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
który to
> wyjasni :o)

> No z tym jest mały problem niestety, a to z powodu zaawansowanej

zatem niech cos przesiewa albo kup jej tamburino i do zespolu 3-wieku
:-)

da rade. powodzenia :-)

--
pozdro
ape

7. Data: 2006-01-16 22:46:37

Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net> szukaj wiadomości tego autora

"ape" <a...@n...poczta.fm> nakibordził(a):

> zatem niech cos przesiewa albo kup jej tamburino i do zespolu 3-wieku
> :-)

Mało wiesz o tej chorobie... Nie w tym leży już problem...

--
Kamil 'Raczek' Raczyński
Co Usenetowicz wiedzieć powinien: http://evil.pl/pip/
Co to jest spam: http://nospam-pl.net/

Email do Szpitala Chirurgii Plastycznej w Polanicy
[do okulisty] Opryszczka
Allodynia, przeczulica skórna, polineuropatia obwodowa??
zovirax
żółte zęby ...