ZUS ma czas na wypłatę renty?

1. Data: 2001-06-26 14:48:05

Temat: ZUS ma czas na wypłatę renty?
Od: "Andrzej Łagoda" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat:
Renta "szkolna" a terminowość wypłaty renty po przeprowadzonej przez ZUS
komisji lekarskiej.

W dniu 22 maja małżonka zgłosiła się na komisję lekarską ZUS. Lekarz
wypełnił druki i skierował żonę na konsultacje do lekarza konsultanta -
odbyło się to w dniu 30 maja. O ile nie było by komisji małżona otrzymała by
rentę w dniu 01 czerwca, mamy tymczasem 26 czerwca a po telefonicznej
interwencji w ZUS zdobyłem informację iż rentę zaległą i bieżącą wypłacą do
9 lipca.

Pytanie 1
Czy z tym fantem nie da się coś zrobić? Do wypłaty renty żyć będziemy na
"krechę".

Pytanie 2
Czy reta szkolna orzeczona przed rokiem 1997 może być nadal rentą czasową
(okresową) czy winna ona zostać już rentą stałą wg. przepisów ustawy z 1997
roku.

Andrzej

2. Data: 2001-06-29 06:59:54

Temat: Re: ZUS ma czas na wypłatę renty?
Od: "Smen" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

:
: Renta "szkolna" a terminowość wypłaty renty po przeprowadzonej przez ZUS
: komisji lekarskiej.

masz na mysli rente szkoleniowa czy tez tzw. rente uczniowska (przyznana na
skutek powstania inwalidztwa w trakcie nauki w szkolach ponadpodstawowych
lub w trakcie studiow) ?

: Pytanie 1
: Czy z tym fantem nie da się coś zrobić? Do wypłaty renty żyć będziemy na
: "krechę".

mozesz probowac rozmawiac z szefem Twojego oddzialu ZUS zeby wyplacili Ci
wczesniej rente.

[...]

nie mam pojecia moja renta uczniowska zostala renta czasowa :-(

pozdrowienia

Smen

-------------
s...@p...fm

3. Data: 2001-07-18 15:39:42

Temat: Renta uczniowska na podst. Ustawy z 97`?
Od: "Andrzej Łagoda" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Haa! Małżonka otrzymała w koncu i rentę (uczniowską) przedłużoną na kolejne
trzy lata. Dziwi jednak sprawa treści druku zaświadczenia na którym jako
podstawę prawną wskazano treść znowelizowanej ustawy - wszyscy wiemy iż nie
ma tam nawet wzmianki o "rentach uczniowskich".

Andrzej

4. Data: 2001-08-01 11:43:52

Temat: Re: Renta uczniowska na podst. Ustawy z 97`?
Od: "Doughnut" <d...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Andrzeju sam jestem na rencie uczniowskiej i sam co trzy lata chodze
na tzw kontrole. Ale jedno Ci powiem ze my tzw rencisci uczniwoscy dostajemy
najnizsza krajowa zaledwie 450 zl przeciez to smiech

5. Data: 2001-08-07 07:16:57

Od: "Andrzej Łagoda" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak - ta kwota wystarcza ledwo na bardzo podstawowe potrzeby żony. Ja sam
muszę harować po 12 - 14 godzin dziennie, aby dochód rodziny był "rozsądny".
Ale powiedz, co myślisz o moim pomyśle, aby zapytać pisemnie ZUS o
przybliżenie podstawy prawnej na podstawie, której renta uczniowska jest
nadal żonie wypłacana - powoływanie się, bowiem na znowelizowaną ustawę jest
raczej uchybieniem, nigdzie w jej treści nie ma podstaw do jej wypłacania
(renty uczniowskiej).

Andrzej

6. Data: 2001-08-07 12:26:31

Od: "Doughnut" <d...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pismo oczywiscie trzeba zlozyc do ZUS i czekac na odpowiedz w tym momencie
napisac o sytuacji w rodzinie to tez moze duzo pomoc
> [...]
jest
> raczej uchybieniem, nigdzie w jej treści nie ma podstaw do jej wypłacania

programy na SamiSobie
padaczka
przywitanie i prosba
Strona DPS Forum zaprasza