Rentgen w ciazy

1. Data: 2005-09-19 13:13:02

Temat: Rentgen w ciazy
Od: "Marras" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Mamy z Zona powazne zmartwienie. Okazalo sie ze Zona jest w ciazy (z czego
sie cieszymy), ale jednoczesnie Zona miala przeswietlana klatke piersiowa
(okresowe badania w pracy).
Policzylismy ze przeswietlenie mialo miejsce miedzy 2 a 5 dniem od poczecia.

Chcialbym zapytac czy moze ono jakkolwiek wplynac na rozwoj dziecka?
Co powinnismy teraz zrobic?

bede wdzieczny za wszystkie informacje,
pozdrawiam, Marras

2. Data: 2005-09-19 14:06:55

Temat: Re: Rentgen w ciazy
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Spokojnie, nie denerwujcie się. RTG w ciąży robić nie należy, ale przy
jednorazowej ekspozycji ryzyko jest znikome. Stres jest w tym przypadku
niepotrzebny i może bardziej zaszkodzić dziecku. Dbaj o żonę i spokojnie
oczekuj rozwiązania.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-09-19 19:42:52

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednorazowej ekspozycji ryzyko jest znikome. Stres jest w tym przypadku
> niepotrzebny i może bardziej zaszkodzić dziecku. Dbaj o żonę i spokojnie

To ja się dołączę do wątku. A co dzieje się, kiedy kobieta jest w ciąży i
nadchodzi termin wykonania okresowych badań (m.in. prześwietlenia płuc)? Czy
taka kobieta jest "zwolniona" z tego badania?

Dziękuję i pozdrawiam.
Barbara

4. Data: 2005-09-20 06:26:35

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:dgn4bt$5i4$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
Czy
> taka kobieta jest "zwolniona" z tego badania?

oczywiście, ja wracając do pracy też miałam wykonać prześwietlenie płuc,
ale, ze karmiłam piersią to nie musiałam.

5. Data: 2005-09-20 10:38:34

Od: "Marras" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednorazowej ekspozycji ryzyko jest znikome. Stres jest w tym przypadku
> niepotrzebny i może bardziej zaszkodzić dziecku. Dbaj o żonę i spokojnie

dzieki za odpowiedz i nowa nadzieje.

pozdrowienia,
Marras

6. Data: 2005-09-20 17:20:16

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy
>
> oczywiście, ja wracając do pracy też miałam wykonać prześwietlenie płuc,
> ale, ze karmiłam piersią to nie musiałam.

Dzięki serdeczne. Zawsze mnie to ciekawiło.
Pozdrawiam.
Barbara

7. Data: 2005-09-21 18:04:26

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nadchodzi termin wykonania okresowych badań (m.in. prześwietlenia płuc)?
> Czy taka kobieta jest "zwolniona" z tego badania?

a moja kolezanka znalazla przepis, ze nie jest obowiazkowe przeswietlenie,
odmowila i nie zrobila.

dziwny bol glowy
poszukuję laryngologa Warszawa
Co mi sie stało?