Rezonans magnetyczny. Dwa kolana, dwie rózne sprawy - CD.

1. Data: 2005-01-31 09:10:28

Temat: Rezonans magnetyczny. Dwa kolana, dwie rózne sprawy - CD.
Od: "sojda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Na poczatku stycznia pisałam na grupe w sprawie moich kolan w wątku "Dwa
kolana - dwie różne sprawy":
http://tinylink.com/?SnZaiWxLva
Dzisiaj byłam na badaniu rezonansu magnetycznego i oto jaki dostałam opis:

*Staw kolanowy prawy*
- Niewielka ilość płynu w torebce stawowej
- Więzadła krzyżowe przednie i tyle, obowa poboczne oraz więzadło rzepki o
prawidłowym sygnale
- Linijny obszar podwyższonego sygnału w rogu tylnym łąkotki przyśrodkowej -
cechy uszkodzenia typ III. Poza tym łąkotki bez zmian.

*Staw kolanowy lewy*
- Więzadła krzyżowe przednie i tyle, oba poboczne oraz więzadło rzepki o
prawidłowym sygnale.
- Rozlany obszar podwyższonego sygnału w rogu tylnym łakotki przyśrodkowej -
cechy uszkodzenia typ III/IV. Poza tym łąkotki bez zmian
- Innych zmian nie wykazano.

Na kolano prawe dostałam skierowanie na artroskopie (termin na 14go lutego)
z podejrzeniem uszkodzonej łąkotki, co też chyba wykazało MRI. Chciałabym
się jednak zapytać co oznaczają typy uszkodzeń i czy jest to rzeczywiście
uzasadnione, żeby wykonywać artroskopię.
Drugie moje pytanie dotyczy kolana lewego. Pisałam wcześniej, że odczuwam
silny ból przy chodzeniu, szczególnie po schodach w górnej części rzepki
(teraz już co prawda ten ból troszeczke jakby był mniejszy - może to zasługa
lasera). Badania natomiast wykazało również uszkodzenie łąkotki (??) Co to
ma wspólnego??

Będę bardzo wdzięczna za wszelkie informacje. Prosiłabym ewentualnie o
namiar na lekarza, który się na tym zna z Wrocławia. Posiadam równiez plytke
CD z wynikiem badania.
Monika Czyz

2. Data: 2005-01-31 09:34:12

Od: "adik" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zasługa
> lasera). Badania natomiast wykazało również uszkodzenie łąkotki (??) Co to

czesc,
ja tez mam uszkodzenie III stopnia.
artroskopia jest konieczna, tak sadze
mnie przestalo bolec juz jakis czas temu
po lekkiej blokadzie.
poza tym mi kolano jest niezbedne do
treningu. w normalnym zyciu nie bolalo mnie
prawie nic...im mniej trenowalem tym mniej bolalo.
III stopien to jest naderwanie/rozerwanie
w tej pierwszej najwezszej czesci patrzac od
wnetrza stawu (jesli sie myle prosze o sprostowanie
jestem tylko interesujacym sie sportowcem).
najwieksze obciazenia przenosi czesc zewn. najgrubsza
tam uszkodzenia sa I-go stopnia. tak sadze.
III/IV stopien to chyba na pograniczu zmian
patologicznych i nie wiem czy
potrzebna jest artroskopia

adik

3. Data: 2005-01-31 10:05:17

Od: "sojda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sojda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
przyśrodkowej -
> cechy uszkodzenia typ III/IV. Poza tym łąkotki bez zmian

Mam jeszcze pytanie co znaczy "rozlany" a co "linijny" obszar podwyższonego
sygnału w rogu tylnym łąkotki?

4. Data: 2005-01-31 10:11:54

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ctkvs2$45t$...@n...onet.pl,
sojda <m...@p...onet.pl>:

> Mam jeszcze pytanie co znaczy "rozlany" a co "linijny" obszar
> podwyższonego sygnału w rogu tylnym łąkotki?

Okreslenia te odnosza sie do rozprzestrzenienia i ksztaltu obserwowanych
obszarow zmienionego sygnalu.
Linijny - to bardziej kreska; rozlany - rozciagly wszerz i wzdluz.

--
Robert

5. Data: 2005-01-31 20:49:36

Od: "michhallski" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolana - dwie różne sprawy":
> http://tinylink.com/?SnZaiWxLva
> Dzisiaj byłam na badaniu rezonansu magnetycznego
[ciach]

A ja mam pytanie. Gdzie robiłaś rezonans, czy odpłatnie, jak tak to ile,
skad skierowanie. Dla odmiany mam zmiany zwyrodnieniowe chrzaski. Lekarze
nie chcą ze mną gadać, tylko proszki przepisują.

6. Data: 2005-01-31 21:47:41

Od: "sojda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michhallski" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> skad skierowanie. Dla odmiany mam zmiany zwyrodnieniowe chrzaski. Lekarze
> nie chcą ze mną gadać, tylko proszki przepisują.

We Wrocławiu, w szpitalu na Kamieńskiego.
Nie robiłam prywatnie, dostałam skierowanie.
A od lekarza nie jest łatwo takie skierowanie dostać, wiem o tym.. bo jakby
nie było kosztuje kupe forsy. Trzeba odpowiednio przyprzeć do "do muru" :P

Grupy dyspanseryjne
o wypadaniu włosów raz jeszcze +ważne pytanie
zaparcia u maluszka
bóle zębów
Żylaki podudzia gdzie zrobić operację?