Rezonans magnetyczny głowy prośba o interpretację.

1. Data: 2007-09-03 20:24:19

Temat: Rezonans magnetyczny głowy prośba o interpretację.
Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja 2,5 letnia córka trafiła do szpitala z jakimś wirusem, ale po podaniu
antybiotyku i pyralginy dostała strasznego uczulenia. Rozpoznanie:
limfocytarne zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych, infekcja dróg moczowych,
zespół uogólnionej reakcji zapalnej, alergiczno-toksyczne zapalenie naczyń,
hyper IgE.
Między innymi miała RM głowy i wykryto " w obrębie płata czołowego po
stronie lewej widoczna jest ogniskowa zmiana o charakterze demielinizacyjnym
o średnicy do 5 mm. Obszary podwyższonego sygnału w sąsiedztwie rogów
tylnych komór bocznych odpowiadają przestrzeniom okołonaczyniowym Virchowa
Robina oraz ewolucji procesu mielinizacji". Wypis dostałam bez słowa
wytłumaczenia o co w ogóle chodzi. Dlatego jeśli ktoś wie co to takiego to
proszę o informację.
Pozdrawiam
Teli.

2. Data: 2007-09-06 20:19:03

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Sep 2007, Księżniczka Telimena (gsk). wrote:

> [...]
> Robina oraz ewolucji procesu mielinizacji". Wypis dostałam bez słowa
> wytłumaczenia o co w ogóle chodzi. Dlatego jeśli ktoś wie co to takiego to

nie znam się na opisach NMR dziecięcych ale uwagi wymaga opis - "zmiana
ogniskowa o charakterze demielinizacyjnym" - chyba wskazana byłaby
konsultacja u neurologa dziecięcego - proszę wziąć nie tylko opis
ale także kliszę (lub płytę CD) z obrazem badania

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2007-09-07 09:10:45

Od: Księżniczka Telimena (gsk) <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:
> [...]

> opis
> ale także kliszę (lub płytę CD) z obrazem badan

Tego się właśnie obawiam, a co taki opis znaczy u dorosłych?
Jestem umówiona z neurologiem na poniedziałek.
Pozdrawiam
Teli.

4. Data: 2007-09-10 19:18:14

Od: "Księżniczka Telimena \(gsk\)." <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
un.pl...

> [...]
> konsultacja u neurologa dziecięcego - proszę wziąć nie tylko opis
> ale także kliszę (lub płytę CD) z obrazem badania

Byłam u neurologa. Ta zmiana może być nieistotną zmianą powstałą jeszcze w
okresie płodowym, ale może też być jakąś zmianą, która będzie ewoluowała.
Póki co muszę obserwować dziecko i za jakiś czas zrobić ponowny RM. Zrobię
to dopiero wtedy, kiedy dziecko będzie na tyle duże, że obejdzie się bez
usypiania. Ponieważ RM był zrobiony w momencie, kiedy diagnozowano dziecko z
powodu m.in. zapalenia opon mózgowych, a bez szczególnych wskazań
neurologicznych to nie jest to sprawa pilna. Póki co będziemy dziecko
obserwować jeśli pojawiłyby się jakieś zaburzenia neurologiczne wtedy
wrócimy do sprawy. Oby nie.
Pozdrawiam
Teli.

Skolioza - czy to rzeczywiście jest śmiertelnie niebezpieczne?
Re: Let's Unite Against Jews and Mongrels!
wynik badania EEG
Wynik badania cytologicznego
Szybkie zmęczenie i ospałość