Rocznica 20-lecia

1. Data: 2009-04-21 07:24:26

Temat: Rocznica 20-lecia
Od: "Jan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zblizaja sie wielkie uroczystosci 20-leca kiedy to dokonano:

1.. Pozbawienia emerytow, rencist, inwalidow bezpłatnych lekarstw.
2.. Wprowadzono oplaty za studia wieczorowe.
3.. Wprowadzono masowe bezrobocie.
4.. Doplacajac przekazano banki w prywatne rece.
5.. Dopisz i Ty swoje spostrzeżenia:
Emeryt

2. Data: 2009-04-21 08:07:38

Temat: Re: Rocznica 20-lecia
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2009-04-21 09:24, użytkowniczka/użytkownik Jan napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> [...]
> 2.. Wprowadzono oplaty za studia wieczorowe.
> 3.. Wprowadzono masowe bezrobocie.
> 4.. Doplacajac przekazano banki w prywatne rece.

1. Mogę zwiedzać Europę tylko li z dowodem osobistym,
2. Mogę krytykować władzę
3. Kawały polityczne nie grożą wyrokiem sądu
4. Dzieci mogą się uczyć o Katyniu - i innych wątkach historii
5. Frekwencja w wyborach jest na realnym poziomie - a przewodnią siłą narodu nie jest

już PZPR
6. Można zakładać partie, organizacje i inne takie
7. Wielkie brat ze wschodu już nami nie rządzi
8. Dolar kosztuje 3,5 zł i ma tylko jeden kurs (dawniej były dwa: oficjalny i realny)
9. W sklepach jest coś więcej niż ocet i musztarda

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

3. Data: 2009-04-21 10:46:56

Od: "Ewa" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl> napisał w
wiadomości news:gsjv04$r7p$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Dnia 2009-04-21 09:24, użytkowniczka/użytkownik Jan napisała/napisał
(niepotrzebne
> skreślić):

> 1. Mogę zwiedzać Europę tylko li z dowodem osobistym,

nie mam za co :(

> 2. Mogę krytykować władzę
a dadzą mi za to chleb?

> 3. Kawały polityczne nie grożą wyrokiem sądu
hmmm, nie do śmiechu mi

> 4. Dzieci mogą się uczyć o Katyniu - i innych wątkach
historii
nie stać mnie na naukę dzieci

> 5. Frekwencja w wyborach jest na realnym poziomie - a przewodnią siłą
narodu nie jest
> już PZPR
dobra, dobra - jak zwał tak zwał

> 6. Można zakładać partie, organizacje i inne takie
można, niech każdy ma dostęp do złodziejstwa

> 7. Wielkie brat ze wschodu już nami nie rządzi
teraz rządzi zachód i Stany Zjednoczone

> 8. Dolar kosztuje 3,5 zł i ma tylko jeden kurs (dawniej były dwa:
oficjalny i realny)

> 9. W sklepach jest coś więcej niż ocet i musztarda
jasne, ze jest- ale tylko dla wybranych, bo tylko ich ostatnimi czasy stać
na coś więcej niż ziemniaki

pozdrawiam
Ewa

może ktoś się jeszcze wypowie?

4. Data: 2009-04-21 10:49:56

Od: belfer <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan pisze:
> [...]
> 2.. Wprowadzono oplaty za studia wieczorowe.
> 3.. Wprowadzono masowe bezrobocie.
> 4.. Doplacajac przekazano banki w prywatne rece.

1. Dostałem 2 elektryczne wózki inwalidzkie (do pracy i do domu)
2. Będąc w stanie niewiele lepszym niż prof. Hawking nie zwolniono mnie
z pracy (początkowo chciano)
3. Z pieniędzy UE wybudowano windę na 4 piętro w budynku pamiętającym
jeszcze lata Stalina.
4. Jeszcze mogę pracować w normalnej pracy (nie ZPCh)
5. Mogłem starać się o dofinansowanie z UE do samochodu (ale ze względu
na chorobę postępującą nie wiedziałem jaki dobrać)

Żeby nie było wszystko tak OK
1. W dawnej UE elektryczne wózki inwalidzkie są przepisywane przez
lekarza, a nie z łaski przydzielane (najtańsze) przez Pfron
2. Fajnego wózka inwalidzkiego (Ibot 4000) Pfron mi nie zafunduje (30000 $)
3. Renty i emerytury będą tak małe, że ze znacznym stopniem inwalidztwa
pracuję od 5 lat i boję się myśleć co będzie dalej.

5. Data: 2009-04-21 11:31:26

Od: "Ewa" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "belfer" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

> 1. Dostałem 2 elektryczne wózki inwalidzkie (do pracy i do domu)
a ja jako matka dziecka z MPD muszę płacić z własnej kieszeni za
rehabilitacje bo z NFZ mogę mieć łacznie 1,5h tygodniowo
> 2. Będąc w stanie niewiele lepszym niż prof. Hawking nie zwolniono mnie
a ja nie mogę podjąć pracy bo pozamykano ośrodki rehabilitacyjno -
edukacyjne, w którym mogłabym zostawić moje dziecko na kilka godzin na
rehabilitację

> 3. Z pieniędzy UE wybudowano windę na 4 piętro w budynku pamiętającym
> jeszcze lata Stalina.
ooo, fajnie, że komuś się chciało

> 4. Jeszcze mogę pracować w normalnej pracy (nie ZPCh)
z tym się zgodzę, jeśli pracodawcę masz w miarę normalnego

> 5. Mogłem starać się o dofinansowanie z UE do samochodu (ale ze względu
> na chorobę postępującą nie wiedziałem jaki dobrać)
ja chciałam z PFRONu, ale w tym roku nie ma juz tego programu, a jak był to
i tak mało kto się załapał

> [...]
> 3. Renty i emerytury będą tak małe, że ze znacznym stopniem inwalidztwa
> pracuję od 5 lat i boję się myśleć co będzie dalej.

a ja zajmuję się dzieckiem od 4 lat - szukam rehabilitacji i jeżdżę z nim
codziennie 30km w jedną stronę prywatnie na ćwiczenia w kombinezonie, bo
chociaż przynosi najlepsze rezultaty to NFZ nie refunduje
nikogo nie interesuje czy mam na to fundusze czy nie
a jak przedstawiam w MOPS-ie faktury na prawie 4tys miesięcznie za
rehabilitację to się stukają w czoło i pytają - to z czego żyję? a nie
pytają jak mogą mi pomóc?

6. Data: 2009-04-21 11:57:17

Od: "Jan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3. Renty i emerytury będą tak małe, że ze znacznym stopniem inwalidztwa
> pracuję od 5 lat i boję się myśleć co będzie dalej.
Kim jestes? bo mnie w roku 1974 Sad skazal na eksmisje z mieszkania bo bylem
wrogiem klasowym do baraku.
Emeryt

7. Data: 2009-04-21 12:13:11

Od: "Wojtek" <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

napisał w wiadomości news:gsjv04$r7p$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> 1. Mogę zwiedzać Europę tylko li z dowodem osobistym,
-
TAK , zakladajac ze masz kase bo bez kasy nici ze zwiedzania
a poziom ubostwa ludzi ciagle sie powieksza
wiec ni jak ma sie to do dobrobytu

> 2. Mogę krytykować władzę
-
po co ?
mysle ze kazdy z nas ma dosyc felerow
wiec najpierw niech popatrzy na siebie a pozniej krytykuje drugiego
zreszta to i tak nic nie daje :-)

> 3. Kawały polityczne nie grożą wyrokiem sądu
-
hmmmmm :-)))))
czy ja wiem ???
czy kawaly sa az tak potrzebne do szczescia aby podawac je za przyklad
dobrobytu

> 4. Dzieci mogą się uczyć o Katyniu - i innych wątkach historii
-
z tego im zoladkow nie napelnisz
wolalbym aby dzieci nie uczyly sie o Katyniu ale
mialy pelne brzuszki i nie musialy zebrac po domach bo to coraz czestszy obraz

> 5. Frekwencja w wyborach jest na realnym poziomie - a przewodnią siłą narodu nie
jest
> już PZPR
-
i znow pytanie.... co mi to daje ???
czy z tej frekfencji zyje mi sie lepiej ???

> 6. Można zakładać partie, organizacje i inne takie
-
i zerowac na biednym spoleczenstwie wciskajac kit itd.... hee

> 7. Wielkie brat ze wschodu już nami nie rządzi
-
a szkoda :-))))
bo polak nie potrafi sam rzadzic
(daj polakom rzadzic a sami sie wykoncza)

> 8. Dolar kosztuje 3,5 zł i ma tylko jeden kurs (dawniej były dwa: oficjalny i
realny)
-
wtedy bylo mne stac na oba :-)

> 9. W sklepach jest coś więcej niż ocet i musztarda
-
hmmmm
nie do konca jest prawda to co piszesz
bo kiedys tez byly sklepy pelne towaru "PEWEX"

ponadto odbudowano kraj ze zniszczen wojennych,
ile hut, kopaln, miast pobudowano
wtedy wszyscy pracowali i nikt nie musial zebrac i pod mostem spac
a co teraz ?????

8. Data: 2009-04-21 13:30:21

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

> -
> TAK , zakladajac ze masz kase bo bez kasy nici ze zwiedzania
> a poziom ubostwa ludzi ciagle sie powieksza
> wiec ni jak ma sie to do dobrobytu

Zależy jak mierzyć poziom ubóstwa - bezwzględnie (możliwość nabywania dóbr)
czy względnie - w stosunku do innych.

Jeśli mierzymy bezwzględnie, to poziom ubóstwa zdecydowanie się zmniejsza,
przynajmniej wśród osób, którym chce się (i mogą) pracować.
Pamiętam czasu, kiedy przy marnej pensji na pralkę trzeba było odłożyć
półroczne zarobki, dżinsy wranglera kosztowały dwumiesięczną pensję, a
zarabiało się 10-15 dolarów miesięcznie.
Teraz najtańsza pralka automat kosztuje mniej niż najniższa pensja, spodnie
wranglera 20% najniższej pensji, a zarabia się mimo wszystko kilkaset
dolarów.
Ktoś powie - że zdrożały koszty utrzymania. I tak - i nie. Kiedyś jadało się
zwyczajną - teraz więlu ludzi narzeka że stać ich na szynkę. Piło się
oranżadę i kwas chlebowy a dzieciom kupowało landrynki- pepsi (cola była
tylko w Pewexach) było rarytasem, podobnie jak czekolada. Dzisiaj - to jest
standard. O firmowych ciuchach adidasa czy nike nawet nie wspominam.
Oczywiście uśredniam - ale jak rozumiem mówimy o średnim poziomie życia.
Tyle, że kiedyś braku pieniędzy tak się nie odczuwało - bo przy pustych
półkach i podobnie ubogich sąsiadach mniej to bolało...

Natomiast jeśli mierzymy względnie - tzn. w stosunku do innych - to być może
(nie badałem) Zachód nam ucieka, a w kraju - rozwarstwienie pewnie narasta.
I pewnie to rodzi główne frustracje, porównywanie się z innymi, a nie
faktyczny poziom życia...

/.../

> [...]
> wolalbym aby dzieci nie uczyly sie o Katyniu ale
> mialy pelne brzuszki i nie musialy zebrac po domach bo to coraz czestszy

Szkoda, że sprowadzasz życie wyłącznie do napełniania brzucha...
Natomiast co do tych dzieci - to najpierw należy spytać, co z ich
rodzicami - i w większości przypadków odstawić ich od butelki i zagonić do
roboty. Nie znam przypadku, żeby głodowały dzieci zdrowych psychicznie
rodziców, którym chce się pracować. To są głównie dzieci z rodzin
patologicznych albo chorobliwie niezaradnych.

> -
> i znow pytanie.... co mi to daje ???
> czy z tej frekfencji zyje mi sie lepiej ???

> -
> i zerowac na biednym spoleczenstwie wciskajac kit itd.... hee

Albo próbować coś zmienić, zamiast siedzieć zgorzkniałym i tylko narzekać...

> -
> a szkoda :-))))

Ty się dobrze czujesz????????
Rozumiem, że można być przeciwko obecnym rządom, czy to krajowym, czy
Zachodnim - ale tęsknota za powrotem dyktatury Moskwy oznacza albo amnezję,
albo oderwanie od (ówczesnej lub obecnej) rzeczywistości, albo coś znacznie,
znacznie gorszego....

> bo polak nie potrafi sam rzadzic
> (daj polakom rzadzic a sami sie wykoncza)

> -
> wtedy bylo mne stac na oba :-)

To gratuluję - bo przeciętna pensja to było wtedy 8-10 dolarów. Może problem
tkwi w tym, że wtedy człowiek był piękny, młody i zdrowy....
A nie w innych sprawach...

> -
> hmmmm
> nie do konca jest prawda to co piszesz
> bo kiedys tez byly sklepy pelne towaru "PEWEX"

Tak - tylko dla kogo?

> ponadto odbudowano kraj ze zniszczen wojennych,
> ile hut, kopaln, miast pobudowano

Do których teraz dopłacamy tyle, że na wiele innych rzeczy już nas nie stać
;-)

> wtedy wszyscy pracowali

Teraz też by tak można - daj połowę swoich dochodów i namów jeszcze z 5
osób. Jak uzbieracie z 5 tys. miesięcznie, stworzę za te pieniądze miejsce
pracy dla kogo zechcecie... Bo to tak właśnie się kręciło.... I dlatego
właśnie skończyło się octem na półkach...

>i nikt nie musial zebrac i pod mostem spac
> a co teraz ?????

A teraz każdy jest odpowiedzialny za siebie - i tak właśnie powinno być.
Problemem jest to, że tą odpowiedzialność próbuje się ograniczać na wszelkie
sposoby i przy okazji skubie ludzi z tego co ciężką pracą zarobią i czasem
zostaje im zbyt mało, żeby o siebie mogli zadbać. I to jest ten problem - a
nie problem tego, że państwo nie chce rozdawać. Bo rozdaje zawsze kradzione.

LM

9. Data: 2009-04-21 13:32:59

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2009-04-21 14:13, użytkowniczka/użytkownik Wojtek napisała/napisał (niepotrzebne

skreślić):

> [...]
> -
> TAK , zakladajac ze masz kase bo bez kasy nici ze zwiedzania
> a poziom ubostwa ludzi ciagle sie powieksza

Powiedz to tym, którzy wyjechali i zarabiają.

> -
> po co ?
> mysle ze kazdy z nas ma dosyc felerow
> wiec najpierw niech popatrzy na siebie a pozniej krytykuje drugiego
> zreszta to i tak nic nie daje :-)

No tak, dawniej to dawało wikt i opierunek za kratkami, no i "ścieżki zdrowia" w
takim sanatorium.

> -
> hmmmmm :-)))))
> czy ja wiem ???
> czy kawaly sa az tak potrzebne do szczescia aby podawac je za przyklad
> dobrobytu

Jak wyżej

> -
> z tego im zoladkow nie napelnisz
> wolalbym aby dzieci nie uczyly sie o Katyniu ale
> mialy pelne brzuszki i nie musialy zebrac po domach bo to coraz czestszy obraz

wiesz, nikt nie wie jak to było prze 89 roku, nie było danych - a jak były to
wiedziały o tym tylko "odpowiedzialne gremia".

> -
> i znow pytanie.... co mi to daje ???
> czy z tej frekfencji zyje mi sie lepiej ???

Tak, ale możesz zagłosować i twój głos się liczy.

> -
> i zerowac na biednym spoleczenstwie wciskajac kit itd.... hee

komuniści też żerowali - a jak się nie podobało - to potrafili dać kulkę w łeb :(
albo to co pisałem w punkcie 1 :(

> -
> a szkoda :-))))

no tak, przynajmniej mogli jak w latach 50 - wywieść ludzi na saksy syberyjskie ;)

> bo polak nie potrafi sam rzadzic
> (daj polakom rzadzic a sami sie wykoncza)

wiesz, my się musimy tego nauczyć :( nie było nam dane przeobrazić się w kraj
demokratyczny i przemysłowy w 19-stym wieku (brak nam tego i to się uwidacznia)

> -
> wtedy bylo mne stac na oba :-)

a moich rodziców nie - za to teraz tak :)
punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
pamiętam tylko - że za marne 2000 - 3000 dolców szło dom kupić - ciekawe jakim prawem

ekonomii?

> -
> hmmmm
> nie do konca jest prawda to co piszesz
> bo kiedys tez byly sklepy pelne towaru "PEWEX"

Były też sklepy dla dygnitarzy i dla górników, też jako tako zaopatrzone tylko co mi
z tego było.

Głupi papier toaletowy był produktem deficytowym :(

> ponadto odbudowano kraj ze zniszczen wojennych,
tego nie neguję
> ile hut, kopaln, miast pobudowano
to - tak, jakim kosztem te huty i po co ?
Wystarczyło remontować stare - dokupić sprzęt, a nie zajechać przez 40 lata to co
Niemcy zostawili.

miast - jakie nowe miasto powstało - może nowa huta o tak - piękne miasto - nawet
kościoła nie wolno było wybudować w tym nowym mieście.

A na śląsku - Ślązaków karano za gwarę.

> wtedy wszyscy pracowali i nikt nie musial zebrac i pod mostem spac
> a co teraz ?????

Nie przesadzajmy - tak wszyscy pracowali - tylko że część z nich pracowała na koszt
innych, bo musieli być zatrudnieni w imię słusznego ustroju -- tylko że szło na nich
z pieniędzy innych.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

10. Data: 2009-04-21 13:56:43

Od: El Nuevo Vidente <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

Ewa pisze:
> a ja zajmuję się dzieckiem od 4 lat - szukam rehabilitacji i jeżdżę z nim
> codziennie 30km w jedną stronę prywatnie na ćwiczenia w kombinezonie

To ciesz się, że możesz z tego kombinezonu korzystać, bo w ustroju, za
jakim tęsknisz, mogłabyś go co najwyżej razem ze swoim dzieciakiem
pooglądać w jakiejś kolorowej ulotce przywiezionej z Zachodu. No ale za
to pani rehabilitantka na przepoconym, śmierdzącym materacu w obskurnej
sali ćwiczyłaby z nim za "darmo" (czyt. ty byś bezpośrednio jej za to
nie płaciła).

Autopromocja własna
integracja sensoryczna
PEGAZ 2003