Rodzaj zarówek, a oczy i psychika dziecka.

1. Data: 2008-12-09 15:12:10

Temat: Rodzaj zarówek, a oczy i psychika dziecka.
Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się, czy nowy wymysł eurokomuchów polegający na wycofywaniu ze sprzedaży
zwykłych żarówek nie zaszkodzi naszym dzieciom?
Chodzi zarówno o wzrok jak i o psychikę.
Żarówki tzw. energooszczędne czyli świetówki luminoforowe mają nieciągłe widmo
światła znacznie odbiegające od światła słonecznego czy żarowego.
Powoduje to znaczne zmiany w odbieraniu kolorów, jak również może być przyczyną np.
depresji (te różne chińszczyzny o fioletowej poświacie).
Z jednej strony chroni się nas przed szkodliwością zywności genetycznie
modyfikowanej, namawia na produkty "ekologiczne" (o co akurat w Polsce łatwiej niz na
zachodzie Europy, jesli chcemy się zaopatrzyć na wiejskim targu czy u gospodarzy), a
z drugiej przenosi w świat oparów rtęci, prążków widmowych i LED-ów...
JaC

2. Data: 2008-12-09 23:46:41

Temat: Re: Rodzaj zarówek, a oczy i psychika dziecka.
Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 wrote:
> świetówki
> luminoforowe mają nieciągłe widmo światła
wpisz w google sobie "Natural spectrum CFL", uwaga - nie mylić z
produktami "Full spectrum" (gdzie rozkład jest pełny ale nie równomierny).

Polecam też do poczytania
http://www.lrc.rpi.edu/

> Powoduje to znaczne zmiany w odbieraniu kolorów,
klasyczna żarówka znacznie bardziej zniekształca kolory w porównaniu ze
światłem dziennym (w porównaniu do typowej białej energooszczędnej
(standardowa ok. 2500K, fluorescencyjna powiedzmy 4000K, światło dzienne -
ponad 5000K)

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

3. Data: 2008-12-10 06:33:29

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Gryszkalis pisze:
> wpisz w google sobie "Natural spectrum CFL", uwaga - nie mylić z
> produktami "Full spectrum" (gdzie rozkład jest pełny ale nie równomierny).
>
> Polecam też do poczytania
> http://www.lrc.rpi.edu/

Czy w Polsce te żarówki mają jakieś specjalne oznaczenia?
Bo rozumiem, że taka "normalna" energooszczędna to jest full spectrum?

> [...]
> światłem dziennym (w porównaniu do typowej białej energooszczędnej
> (standardowa ok. 2500K, fluorescencyjna powiedzmy 4000K, światło dzienne -

No to tak na język polski: Lepsze te energooszczędne dla zdrowia, czy
nie? Wczoraj w Wiadomościach jakiś pan z jakiegoś sklepu się wypowiadał,
że lepsze, ale argumentacji żadnej nie było...

Stalker

--
http://picasaweb.google.pl/AgaTomAlbum

4. Data: 2008-12-10 09:05:56

Od: "xcihy" <xc(c)c@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> No to tak na język polski: Lepsze te energooszczędne dla zdrowia, czy nie?
> Wczoraj w Wiadomościach jakiś pan z jakiegoś sklepu się wypowiadał, że
> lepsze, ale argumentacji żadnej nie było...

Jak ze sklepu ,to miał tylko jedną. Lepsze bo droższe.:-)
xc

5. Data: 2008-12-10 09:33:53

Od: PeJot <P...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Gryszkalis pisze:

> [...]
> światłem dziennym (w porównaniu do typowej białej energooszczędnej
> (standardowa ok. 2500K, fluorescencyjna powiedzmy 4000K, światło dzienne -

W południe przy bezchmurnym niebie :>

Światło naturalne też się zmienia.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

6. Data: 2008-12-10 10:34:05

Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 pisze:
> Zastanawiam się, czy nowy wymysł eurokomuchów polegający na wycofywaniu ze
sprzedaży zwykłych żarówek nie zaszkodzi naszym dzieciom?
> Chodzi zarówno o wzrok jak i o psychikę.

Tak, na pewno. Przyznaj się lepiej przy jakich żarówkach siedziałeś, że
wszystko wokół na czerwono Ci świeci...

> Żarówki tzw. energooszczędne czyli świetówki luminoforowe mają nieciągłe widmo
światła znacznie odbiegające od światła słonecznego czy żarowego.
> Powoduje to znaczne zmiany w odbieraniu kolorów

Bo zwykle żarówki przy których myśmy się chowali świetnie oddają
naturalne kolory. A świece to już w ogóle. Weź przestań.

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

7. Data: 2008-12-10 11:56:02

Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 pisze:
> [...]
z drugiej przenosi w świat oparów rtęci, prążków widmowych i LED-ów...

Luminofor telewizora czy ekranu komputera jest bezpieczniejszy ? Swoją
drogą jeśli Twoje dzieci mają w oczach zamiast pręcików i czopków
odpowiednio selektywne spektrofotometry (ale nie za bardzo selektywne -
światło jest skwantyzowane, więc nieciągłe nawet w przypadku światła
słonecznego), to oczywiste że popadną w depresję i dewiację. Uratować je
mogą tylko przepaski na oczach.
Adam

8. Data: 2008-12-10 20:57:57

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> writes:

> [...]
> światłem dziennym (w porównaniu do typowej białej energooszczędnej
> (standardowa ok. 2500K, fluorescencyjna powiedzmy 4000K, światło dzienne -

Swietlowka (a "zarowka energooszczedna" jest swietlowka, a nie
zarowka) nie ma widma promieniowania ciala doskonale czarnego, wiec
mierzenie jej jednym parametrem temperatury barwowej jest grubym
naduzyciem.

MJ

9. Data: 2008-12-11 02:32:44

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker wrote:
> Czy w Polsce te żarówki mają jakieś specjalne oznaczenia?
To już każdy producent robi co chce, tzn. reklamuje swoje linie produktów
jako bardziej naturalne od innych, np. philips ma "viva natural" czy jakoś
tak, Osram ma swoje itd.

> Bo rozumiem, że taka "normalna" energooszczędna to jest full spectrum?
Wiesz, ta technologia bardzo szybko się teraz rozwija, więc
określenie "normalna" jest trudne do odniesienia - ale ja powiedziałbym, że
nie.

> No to tak na język polski: Lepsze te energooszczędne dla zdrowia, czy
> nie?
Nie odpowiem ci na takie pytanie - bo sam mam wiele wątpliwości, nic nie
jest czarno-białe, są plusy i minusy, przeciwnik powie, że świetlówki
zawierają bardzo szkodliwą dla zdrowia rtęć, zwolennik - że tej rtęci jest
500 razy mniej niż w tradycyjnym termometrze. Wydasz mniej na prąd to
kupisz sobie samochód z większą ilością poduszek powietrznych co może być
dużo zdrowsze ;)

Na marginesie z tego co słyszałem to w niektórych stanach w USA termometry
rtęciowe są tylko na receptę a i UE będzie je blokować.
http://www.reuters.com/article/environmentNews/idUSL
0988544920070710

10. Data: 2008-12-11 02:43:02

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> Swietlowka (a "zarowka energooszczedna" jest swietlowka, a nie
> zarowka) nie ma widma promieniowania ciala doskonale czarnego

a co ma?
Przypominam jednocześnie, że jesteśmy na psds a nie pl.sci.* więc chyba
możemy pozwolić sobie na pewne uproszczenia :) Jak chcesz inaczej opisać,
że jedna żarówka jest bardziej żółta od drugiej?

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

Ile kosztuja okulary ?
lubie oceniać polskie dzieci!!!
Co teraz/nastolatki/Polska
Książka dla dwunastolatki
od kiedy dziecko może samo chodzić do szkoły