Rodzaje miesa

1. Data: 2004-02-10 20:26:42

Temat: Rodzaje miesa
Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Mam pytanie - prosbe. Czy jest jakas polskojezyczna najlepiej, strona, na
ktorej znalesc mozna opis roznych rodzajow mies? Chodzi mi o cos w stylu:
taka czesc takiego miesa nazywa sie tak i tak, najlepiej takie mieso
traktowac tym i tym i nadaje sie do tego rodzaju potraw. Do tej pory moja
wiedza na ten temat byla raczej ograniczona, a chcialabym to zmienic.
Szczegolnie odkad pani na bazarku zaczela mnie pytac o rozne rzecz, kiedy
chce od niej kupic mieso ;)

pozdrawiam
Zofia Gebert

1. Data: 2004-02-10 20:48:25

Temat: Re: Rodzaje miesa
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <c0betd$8n6$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Zofia Gebert" <b...@g...pl> wrote:

> Witajcie.
> Mam pytanie - prosbe. Czy jest jakas polskojezyczna najlepiej, strona, na
> ktorej znalesc mozna opis roznych rodzajow mies?

Takie strony znajdują się w wielu książkach kucharskich.

Władysław

1. Data: 2004-02-10 20:58:34

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Takie strony znajdują się w wielu książkach kucharskich.
Ale niestety w zadnej z przeze mnie posiadanych. Dlatego pytam o strone
internetowa ;)

pozdrawiam i z gory dziekuje
Zofia Gebert

1. Data: 2004-02-11 07:24:05

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Wladyslaw Los ma rację! Jeżeli nie znajdziesz takiej strony w internecie, to
może szukaj książki w atykwariatach.
Ja mam "Gotuj smacznie i zdrowo" aut.Z.Czerny i M.Strasburger wydaną prze PZWL
w 1962 roku /wyd.IV/. Oprócz wszelkiego rodzaju porad i przepisów przed daniami
mięsnymi jest wszystko na rysunkach, gdzie jaka część się znajduje, jak sie
nazywa i co najlepiej z niej przyrządzać. Na pewno znajdziesz też i w innych,
ale myślę,że trzeba szukać w starszych wydaniach. Pozdrawiam! Marianka

1. Data: 2004-02-11 08:27:57

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marianka" <b...@o...pl>
> Cześć!
> Wladyslaw Los ma rację! Jeżeli nie znajdziesz takiej strony w
internecie, to
> może szukaj książki w atykwariatach.
[...]
> Na pewno znajdziesz też i w innych, ale myślę, że
> trzeba szukać w starszych wydaniach. Pozdrawiam! Marianka

W każdej Kuchni Polskiej są rysunki z opisami, jak by ktoś potrzebował
to mam jeszcze rozbiór franc. i ang.
A na razie musi wystarczyć to:
http://www.eko.org.pl/kropla/28/smakowite.html
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy
---

---

1. Data: 2004-02-11 08:50:22

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...onet.pl>,
"Marianka" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
> może szukaj książki w atykwariatach.

> Na pewno znajdziesz też i w innych,
> ale myślę,że trzeba szukać w starszych wydaniach. Pozdrawiam! Marianka

Podział tusz mięsnych dobrze pokazany jest m.in. w "Małej encklopedii
sztuki kulinarnej" wydawnictwa TenTen. Warszawa 1996. (książka godna
polecenia także z innych względów, ale obecnie tylko w handlu
antykwarycznym). Myślę, że przy obecnej obfitości książek kucharskich w
księgarniach na pewno można znaleźć takie w których to jest pokazane.
Należy jednak pamiętać, że w różnych krajach dzieli się tusze na różne
sposoby. Np. Larousse Gastronomique pokazuje podział francuski,
angielski i amerykański. (tak jest przynajmniej w edycji amerykańskiej z
której korzystam).
Jeżeli więc korzystamy z książki tłumaczonej z obcego języka, może się
zdarzyć, że będzie pokazywać inny sposób podziału tusz niż stosowany w
Polsce.
Sposób dzielenia tusz, a także nazwy części tusz zmieniały się też z
czasem, więc jeżeli korzystamy ze starych przepisów, to dobrze jesz
zaopatrzyć się w też w jakąś starą książkę kucharską, w której jest
pokazany dawny sposób podziału wraz z nazwami.

Władysław

1. Data: 2004-02-11 09:11:27

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zofia Gebert" <b...@g...pl> napisała:
> [...]
> taka czesc takiego miesa nazywa sie tak i tak, najlepiej takie mieso
> traktowac tym i tym i nadaje sie do tego rodzaju potraw.

Co nieco znajdziesz tu:
http://glinki.com/?l=w0Pz

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-02-11 10:54:46

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@b...lublin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
[...]

> Co nieco znajdziesz tu:
> http://glinki.com/?l=w0Pz

cyt za
Autor:Lilla (l...@f...krasnik.pl) :
Data:2003-08-20 00:32:28 PST
"Nieskromnie zacytuje siebie z archiwum grupy..."

TIAaaaa,
Autor:Lilla (l...@f...krasnik.pl) :
Data:2002-06-18 23:30:43 PST
Kiedys Jerzy podawal na grupie takie oto informacje:
http://glinki.com/?l=uQFf

ROTFL

--
Pozdrawiam Jerzy;
---

---

1. Data: 2004-02-11 12:26:59

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał:
> Kiedys Jerzy podawal na grupie takie oto informacje:
> http://glinki.com/?l=uQFf
>
> ROTFL

"Zacytuje siebie" oznaczalo, ze ponownie powtorze moja odpowiedz na
takie samo pytanie zadane po raz kolejny. Cytat jednak faktycznie byl
niepelny, wiec przepraszam za karygodne pominiecie Twojej osoby w tej
wypowiedzi. Nie bylo to dzialanie celowe i na pewno nie chce, ani wowczas
nie chcialam, odbierac Ci chwaly autorstwa.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-02-11 12:40:20

Temat: Re: (OT) Rodzaje miesa
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> takie samo pytanie zadane po raz kolejny. Cytat jednak faktycznie byl
> niepelny, wiec przepraszam za karygodne [...]

To jaką karę sobie wybierasz?
;-)))
Owsianka na śniadanie przez tydzień?
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy
---
"We are all worms, but I do believe that I am a glow-worm."
Winston Churchill

---

[SPAM] [OT] Program do przeprowadzania remanentów na barze i w restauracji GastroRemanent2
POMOCY !!!!!! 14.02 za pasem ...
Puchatkowe ciasteczka Asi M. - relacja
szaszlyk plonacy
Otwierać czerwone wino? Kiedy?