Ropiejaca angina paciorkowca...

1. Data: 2007-08-05 06:56:46

Temat: Ropiejaca angina paciorkowca...
Od: "A5tu5" <a...@v...np.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Choruje bardzo zadko, stad moje lekkie zdziwienie, a ze niedziela to nie mam
kogo spytac o opinie.
Dopadla mnie angina paciorkowca, ale w jaki sposob! Zaczelo sie od bolu zeba
po prawej stronie, 3 dni brania tabletek przeciwbolowych i nagle bum:
czwartego dnia wysiadl mi prawy migdal, zaczela puchnac zuchwa od migdala az
po slinianki pod jezykiem. Po kolejnych 3 dniach tak spuchlo mi wszystko ze
jezykiem ruszyc nie moglem a w nocy pare razy myslalem ze sie udusze.
Poszedlem do lekarza ;) Wykryl angine paciorkowca, zwolnienie + antybiotyk
(Amoksiklav). Po 2 dawkach antybiotyku opuchlizna pod jezykiem pekla,
oczywiscie najgorsza na swiecie wydzielina zaczela sie rozlewac. Od tamtej
pory cala opuchlizna pod jezykiem zaczela schodzic i jest nawet ok. Migdalek
w miedzy czasie tez zaprzestawal bolec. Jednak ciagle niepokoi mnie wielka
opuchlizna na dziasle po wew. stronie. Puchnie, nabrzmiewa, ale ani peknac
nie chce, ani zejsc, a czuje, jak mi zeby od dolu wypycha :/ Przy tym
niesamowicie boli. Zaczynam miec obawy czy aby ta opuchlizna nie jest
zwiazana z pierwotnym bolem zeba, bo zaczynam watpic w paciorkowca... stad
moje pytanie, czy ropna angina paciorkowca moze tez atakowac swoim stanem
ropnym dziaslo? Moze warto pojsc do lekarza aby to nakul?

Dziekuje za pomoc...

--
A5tu5

2. Data: 2007-08-05 07:54:41

Temat: Re: Ropiejaca angina paciorkowca...
Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

A5tu5 napisał(a):
> [...]
>
> Dziekuje za pomoc...
>

> "Poszedlem do lekarza ;) Wykryl angine paciorkowca",

Po tym stwierdzeniu "lekarza" i Twoim opisie, jedyna radą to pójście do
lekarza stomatologa. Natomiast tego "lekarza" co to wykrył anginą
należy wpisać do swojej czarnej książki adresowej i omijać z daleka...

Pozdrawiam
Juanitos

3. Data: 2007-08-05 10:43:36

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 5 Aug 2007, A5tu5 wrote:

> zwiazana z pierwotnym bolem zeba, bo zaczynam watpic w paciorkowca... stad
> moje pytanie, czy ropna angina paciorkowca moze tez atakowac swoim stanem
> ropnym dziaslo? Moze warto pojsc do lekarza aby to nakul?

z opisu może wynikać, że możesz mieć ropień okołomigdałkowy
i ropień dna jamy ustnej? Więc raczej zgłoś się do lekarza

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2007-08-05 11:28:50

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po slinianki pod jezykiem. Po kolejnych 3 dniach tak spuchlo mi wszystko ze
> jezykiem ruszyc nie moglem a w nocy pare razy myslalem ze sie udusze.

Angina jak nic!!! Szczególnie, że zaczyna się od bólu zęba :-)))

> (...) Jednak ciagle niepokoi mnie wielka opuchlizna na dziasle po wew.
> stronie. Puchnie, nabrzmiewa, ale ani peknac nie chce, ani zejsc, a czuje, jak
> mi zeby od dolu wypycha :/ Przy tym niesamowicie boli.

IMO to nic innego jak ropień okołowierzchołkowy :-) I może nawet
paciorkowcowy...

> Zaczynam miec obawy czy aby ta opuchlizna nie jest zwiazana z pierwotnym bolem
> zeba,

I słusznie.

> bo zaczynam watpic w paciorkowca... stad moje pytanie, czy ropna angina
> paciorkowca moze tez atakowac swoim stanem ropnym dziaslo?

Nie może. Wprawdzie w przebiegu anginy (niech będzie, że paciorkowcowej) może
dojść do powiększenia także w.chł. podżuchwowych, ale nie do stanów ropnych w
okolicy dziąsła. Chyba, że do ropowicy dna jamy ustnej, ale to już b. ciężki
stan.

> Moze warto pojsc do lekarza aby to nakul?

Może warto. Chociaż ropni się nie nakłuwa, a nacina.

Zabrałeś się za to trochę od d... strony. Z bólem zęba chodzi się do
stomatologa. A stany ropne zębopochodne wymagają przede wszystkim postępowania
zabiegowego (nacięcie, lecz. kanałowe, ekstrakcja...), a dopiero w drugiej
kolejności antybiotykoterapii. W każdym bądź razie nie samej antybiotykoterapii.

> Dziekuje za pomoc...

Pzdr.
RR :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000763-5, 2007-08-05
Przetestowano na: 2007-08-05 13:28:56

5. Data: 2007-08-06 10:50:30

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ekstrakcja...), a dopiero w drugiej kolejności antybiotykoterapii.

> W każdym bądź razie nie samej antybiotykoterapii.

Jak nie masz szczęścia (masz szczęście) to po usunięcia zęba stan ropny z
zębodołu zniknie
Jak będziesz miał trochę szczęścia i zachowasz zęb przeleczony (no. kanałowo)
to będziesz zagrożony wracającymi infekcjami przyzębowymi

Możesz oczekiwac podobnej sytuacji na następnym zębie
Jedyne wyjście to higiena i selekcja żywności

Np. Cały nabiał dostępny w sklepach jest skiażony formami przetrwalnikowymi
tych wrednych paciorkowców.

stałeś się pewnie podatny na krążące obecnie i osiedlajace się przy dziąsłach
paciorkowce. Wkrótce bedziesz miał szczep odporny na wszystkie dostępne
antybiotyki.

A interwencyjnie
1) płukanik antybakteryjne przepuisywane przez stomatologów (niszczą, kubki
smakowe)
2) srebro koloidalne - płukanie, piscie - trochę pomaga
3) zappowanie
4) płukanie wodą zjonizowaną dodatnio (pH2)

Witaj w KLUBIE :(

pozdrawiam
JAn

6. Data: 2007-08-06 12:26:04

Od: "A5tu5" <a...@v...np.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Heh...
dzisiaj jest o wiele lepiej, opuchlizna schodzi i dochodze do siebie,
jeszcze (poki co) bez interwencji stomatologa... ale nie ominie mnie :/

Dziekuje wszystkim za wszelkie informacje!

Pozdrawiamy!
(ja i moj paciorkowiec)

--
A5tu5