Rośliny, których nie jedzą gryzonie?

11. Data: 2006-04-25 07:00:23

Temat: Re: Rośliny, których nie jedzą gryzonie?
Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Violetta napisała:

> co to za pułapki?

Skorzystałem ze zbiorowej mądrości grupy i kupiłem pułapkę z rury za
17,20 zł w sklepie ogrodniczym. Ona nie zabija tylko łapie krety i
nornice. Do tej pory złapałem i wyeksmitowałem na łąkę 2 duże krety.

Normix GR działa. Znalazłem kilka zdechłych karczowników albo polników, nie
rozróżniam. Trochę nornixu rozsypałem u sąsiada w szpalerze winorośli, ba tam
zagnieździły się gryzonie :-)

Będę walczył do zwycięstwa. Jacek

12. Data: 2006-04-25 09:48:55

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Gucio wrote:

> Podobno gryzonie nie lubią: czosnków, wilczomleczów, korony cesarskiej,
> narcyzów, śnieżników, nostrzyka i....

Mam korony cesarski i... koty. Gryzonie nic mi nie zeżarły. Ale
ślimaki, gąsienice i inne przędziory zupełnie się nie krępują.
Ulubionym przysmakiem jest róża pienna.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

13. Data: 2006-04-25 11:48:02

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Gucio wrote:

> Trochę nornixu rozsypałem u sąsiada w szpalerze winorośli, ba tam
> zagnieździły się gryzonie :-)

A sąsiad wyraził na to zgodę?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2006-04-25 13:23:27

Temat: Re: Rośliny, których nie jedzą gr
Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A sąsiad wyraził na to zgodę?
>
>Pozdrowienia, Michał

Pozwolił, pozwolił, to nie była winorośl od Janusza,
więc nie ma czego żałować.

Pozdrawiam, Jacek

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

15. Data: 2006-04-25 19:38:41

Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Gucio napisał(a):
> Ciekaw jestem, jakie inne rośliny można posadzić, aby skutecznie odstraszać
> gryzonie i jakich roślin na pewno nie jedzą?

Witam!
Ja testowałem z powodzeniem Ostrzeń posp. (Cynoglossum officinale).
Jednak Panie tą roślinę tępią, bo jej owocki (prawidłowo rozłupki)
przyczepiają się do rajtek. Ale gryzonie omijają tą roślinę z daleka.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

16. Data: 2006-04-25 19:44:25

Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zielka <z...@o...pl> napisał(a):

> Mam książkę "Wielka ksiega roślin ogrodowych. Byliny" Roya Lancastera.
> Są w niej rozdziały: Byliny odporne na ślimaki, Byliny odporne na zające,
> Byliny odporne na sarny i jelenie. O myszach ani słowa :)

Ustalenie kilkudziesięciu popularnych bylin odpornych na gryzonie,
to dla naszej grupy bułka z masłem. Początek już zrobiliśmy:

agapant
aster ericoides
bergenia stracheyi
ciemierniki
ciemiężyce
czosnki
korona cesarska
lamium maculatum
liliowce
narcyzy
nostrzyk
pełniki
piwonia lekarska
przywrotnik ostroklapowy
śnieżniki
tawułki
wilczomlecze
winorośl

Moim zdaniem do powyższej listy można dopisać zimowity, szafirki i
naparstnice, ale to wymaga weryfikacji.
Proszę o dopisanie swoich doświadczeń.

Jacek

17. Data: 2006-04-25 20:48:55

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Gucio"

> Ciekaw jestem, jakie inne rośliny można posadzić, aby skutecznie
odstraszać
> gryzonie i jakich roślin na pewno nie jedzą?

U mnie nie jedzą żadnych bylin choć widuję ślady ich bytności po
dziurkach i płytkich korytarzach.
Tfu tfu, żeby nie zapeszyć :-)

Może też tylko tak kraczę a tego sezonu zjedzą mi pół mojego królestwa :-(

Serdecznie Miłka

18. Data: 2006-04-27 09:23:20

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Gucio"

> Skorzystałem ze zbiorowej mądrości grupy i kupiłem pułapkę z rury za
> 17,20 zł w sklepie ogrodniczym. Ona nie zabija tylko łapie krety i
> nornice. Do tej pory złapałem i wyeksmitowałem na łąkę 2 duże krety.

jesli łąka jest niezbyt daleko to wrócą. Krety trzeba wyeksmitowac kilka
kilometrów dalej. Kilkanaście też nie zawadzi ;))

PieS: Gucwińscy kiedyś o tym mówili. :-)))

--
ewa

19. Data: 2006-04-27 16:52:25

Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa napisała:

> jesli łąka jest niezbyt daleko to wrócą. Krety trzeba wyeksmitowac kilka
> kilometrów dalej. Kilkanaście też nie zawadzi ;))

Kret kwiatków nie je, ale podobno w jego kanałach gnieżdżą się nornice,
dlatego postanowiłem wyrzucić krety z mojej działki.

Zamierzam też częściowo wymienić nornicowe przysmaki na rośliny niejadalne,
odstraszające a najlepiej trujące, ale nie wiem na jakie?

Podobno te rośliny są trujące również dla gryzoni:Bieluń, bluszczyk
kurdybanek, bodziszek, ciemiernik, dyptam, goryczka, jaskier, jastrzębiec,
kokorycz, konwalia, kopytnik, krwawnik, miłek, mydlnica, naparstnica,
nawłoć, orlik, ostróżka, pełnik, przylaszczka, sasanka, tojad, wilczomlecz
i zawilec.
Oraz cebulica dwulistna, lilia bulwkowata i złotogłów, obrazki,
przebiśnieg, szachownica cesarska, szachownica kostkowata, śnieżyca
wiosenna i zimowit.

Ale pewności nie mam i dlatego pytam najbardziej kompetentne Gremium,
jeżeli w mojej wyliczance są błędy to poprawcie proszę.

Z wyrazami szacunku, Jacek

20. Data: 2006-04-27 18:08:06

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e2qss8$82t$1@inews.gazeta.pl Jacek Gucio
<j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> Zamierzam też częściowo wymienić nornicowe przysmaki na rośliny
> niejadalne, odstraszające a najlepiej trujące, ale nie wiem na jakie?

Hejka. To ma być ogród dla gryzoni, czy dla Ciebie? ;-)
Pozdrawiam ironicznie Ja...cki

Osłonki na drzewa
Straciłem
Majeranek bylinowy - kupię lub wysępię :)
rozmnażanie wina, nie Kana Galilejska!
rozpaczliwie poszukuję :-((