Rosliny solitery

1. Data: 2001-09-01 14:45:07

Temat: Rosliny solitery
Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mam w ogrodzie cztery miejsca o wiekszej powierzchni, w ktorych chcialbym
zasadzic rosliny tzw. soliterowe .
Moje doswiadczenie jest praktycznie zadne, wiekszosc roslin nadajacych sie
do tego typu obsadzen znam z fotografii .
Zdaje sobie sprawe z umownosci nazwy "soliter" w odniesieniu do roznych
gatunkow, niemnie jednak pojecie to w literaturze funkcjonuje. Poniewaz
ostatnio na grupie popularne sa listy przebojow mam prosbe, by
zainteresowani tematem rowniez sie wypowiedzieli - chetnie skorzystam z ich
porad.
Moja lista rankingowa jest nastepujaca:
1. Drzewo lisciaste - katalpa
2. Drzewo iglaste - cyprysik nutkajski (pendula)
3. Krzew lisciasty - aralia (znam tylko z fotografii i opisow)
4. Krzew iglasty - ?

pozdrawiam Lech

2. Data: 2001-09-02 13:50:22

Temat: RE: Rosliny solitery
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2001-09-05 18:06:43

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości

> 1.drzewo iglaste- Chamaecyparis nootkatensis -cyprysik nutkajski
> dopisywanie 'Pendula' jest zbedne, gdyz z natury ma on pokroj "placzacy"

Jest wiele odmian cyprysika nutkajskiego. Jedną z nich jest odmiana
'Pendula'.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2001-09-06 09:55:21

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2001-09-06 13:42:08

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam w ogrodzie cztery miejsca o wiekszej powierzchni, w ktorych chcialbym
> zasadzic rosliny tzw. soliterowe .

Moja propozycja lisciasto-iglasta to metasekwoja. Szybko rosnie, ale jest
waska, ma sliczny, mgielkowaty wyglad i nieziemskie kolory jesienia. Znosi
wszystko procz suszy.
Hej, Mariusz Mieczakowski

6. Data: 2001-09-06 20:21:02

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

tylko
> z zrazow tej szkolki bedzie klon "Pendula"

W ten sposób możemy podważyć "prawdziwość" każdej odmiany produkowanej w
kraju.
Sądzisz, że przez 120 lat nie zdołano sprowadzić na matecznik jakiejś, dosyć
pospolitej rośliny?
Cieszę się, że czasami używasz nazw polskich

7. Data: 2001-09-07 14:45:37

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJEENLCJAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

A ja tylko dodam jeszcze, ze tych Pendul jest z piec na oko i wielu sie
spiera, ktora jest bardziej pendula, a ktora mniej.
Moje pendule rosna np. zupelnie inaczej niz mlode pendule, ktore rosly (a
moze jeszcze rosna?) w Parku Skaryszewskim w Warszawce.
Chcialbym jeszcze uscislic, ze cyprysik ten ma z natury "placzace" jedynie
boczne galazki (podobnie jak swierk Brewera), ale nie galezie, ktore
"placza" u Penduli, a najbardziej u odmiany 'PendulaVera'.

Pozdrawiam
Andrzej O.
http://www.sieciogrod.pl

8. Data: 2001-09-09 20:10:27