Rosół z kury

1. Data: 2005-03-20 09:31:50

Temat: Re: Rosół z kury
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

batory napisal(a):

>Ale to nie jest potrawka

Ale nie mowimy o duzych ilosciach ! Jak sa duze ilosci, to potrawa.
Jak male to potrawka.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Jak ja was, kurrwy, nienawidzę, jak do was bym z kałacha bił."

1. Data: 2005-03-20 10:03:58

Od: "jacek" <j...@s...xp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojti" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> smaczny?
>
> To ja Wam jeszcze napisze, że mama mojej TŻ po pierwszym zabulganiu wywaru
> mięsa i krótkim pogotowaniu wylewa go:), potem opłukuje mięsko pod bieżącą
> wodą i ponownie zagotowuje w czystej wodzie. A potem jarzynki i cała
> reszta... Ponoć ma mniej niezdrowego cholesterolu, nie ma nieestetycznych
> farfocli,nie jest jakiś mętny a w smaku nie ma różnicy. Jak ktoś nie
wierzy,
> to jeszcze napisze, ze i oka tłuszczu pływają. O ! :)

Na pewno jest do bardzo dobry sposob, jak sie gotuje galarete z nozek.
Zawsze tak robię. Pierwsze silne zagotowanie, czapa szumowin, wszystko do
zlewu, pod mocno goraca woda plucze obgotowane nozki, zalewam wrzatkiem i
dalej w drogę... pyrga sobie galareta powoli w czystym wywarze.
Wymysliłem to z lenistwa, bo nigdy mi sie nie chcialo lapac szumowin lyzka
cedzakowa.
jacek

1. Data: 2005-03-20 11:06:12

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Mar 2005 10:27:52 +0100, batory napisał(a):

> E, tam, to było takie komunistyczne bredzenie w czasach ogólnego niedoboru
> wszystkiego. Rosół tak czy inaczej ma niewielkie wartości odżywcze. Ma tylko
> smak i wygląd. Nawet najsmaczniejszą szarą breję gorzej się jednak je niż
> piękny złocisty, przjrzysty płyn.

> P.S. - za komuny radzono te szare farfocle (czyli szumy) dodawać do sosu do
> mięsa, coby się nie zmarnowały.

Wiem co raczono za komuny. Moze sie zdziwisz, ale nie wszystko co wtedy
mowiono, bylo nieprawda - niektorzy to do dzis praktykuja. Zareczam, ze z
dobrym skutkiem.

Co wartosci odzywczych rosolu - wcale nie sa takie male, zwlaszcza jesli
jest starannie przygotowany i odpowiednio dlugo, powoli gotowany.
Nieodszumowany smakuje przy tym o wiele lepiej.

Maciek
"Everyone needs to believe in something.
I believe I'll have another beer."

1. Data: 2005-03-20 11:23:09

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisal(a):

>Wiem co raczono za komuny. Moze sie zdziwisz, ale nie wszystko co wtedy
>mowiono, bylo nieprawda - niektorzy to do dzis praktykuja.

Miller i spolka?

>Zareczam, ze z dobrym skutkiem.

Tutaj zdania sa podzielone.

1. Data: 2005-03-20 11:39:33

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieodszumowany smakuje przy tym o wiele lepiej.

De gustibus non est disputandum
P. - A.

1. Data: 2005-03-20 12:01:44

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Mar 2005 12:39:33 +0100, batory napisał(a):

> De gustibus non est disputandum

O, to, to!

1. Data: 2005-03-20 12:03:26

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Mar 2005 12:23:09 +0100, Marcin E. Hamerla napisał(a):

> Miller i spolka?

Uprasza sie nie onecic.

> Tutaj zdania sa podzielone.

Byloby nudno, gdyby wszystkim smakowalo to samo, nie uwazasz?

1. Data: 2005-03-20 20:27:50

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bozena wrote:

> Waldku, przeczytaj posta, na który odpowiadasz, jeszcze raz i ze
> zrozumieniem ;))))
===
Oburzyło cię to, że z powodu mojej odpowiedzi ktoś może niechcący pomyśleć,
iż to ty nie wiesz, jak długo gotuje się rosół? To przeprzaszam, będę
staranniej odpowiadał. :-)

walek
===

1. Data: 2005-03-20 20:58:26

Od: Piotr Gasiorek <p...@o...prl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Maciek, dnia Sun, 20 Mar 2005 12:06:12 +0100
w wiadomości <r0pchuopn5g6$.fvz352rrpl7.dlg@40tude.net> napisał(a):

> Wiem co raczono za komuny. Moze sie zdziwisz, ale nie wszystko co wtedy
> mowiono, bylo nieprawda - niektorzy to do dzis praktykuja. Zareczam, ze z
> dobrym skutkiem.

Mnnie, tylo czytelnikowi Waszej grupy, przypomniał się teraz (musiał
utkwić w pamięci głeboko) post pewnej Pani Zaradnej, która zzieleniałą z
lekka wędlinę radziła pod bieżącą wodą przemywać i jako świerzą
swobodnie konsumować.

--
nie chce mi się góglać, ale coś w tym stylu na 99% tu czytałem.
pq

1. Data: 2005-03-20 21:29:02

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" wrote in message news:d1kmdg$gao$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
pomyśleć,
| iż to ty nie wiesz, jak długo gotuje się rosół? To przeprzaszam, będę

Waldku... litości... od kiedy to oburzenie wyrażane jest po przez " ;))) "
???
A przymrużenie oka było właśnie raczej sugestią, że przecyztałeś zbyt szybko
i nie zrozumiałeś, o co pytam cherokee...

W rozwinięciu i pełnym zdaniem moje pytanie do cherokee było proste i
brzmiało tak: "Dlaczego _nie należy_ gotować rosół dłużej niż 3 godziny?"
Ty zaś odpowiedziałeś na pytanie "Dlaczego _należy_ rosół gotować dłużej niż
3 godziny?" - takiego pytania nikt nie zadał... stąd moja sugestia z " ;))))
", żebyś przeczytał poprzedniego posta jeszcze raz... i gdzie tu oburzenie?
;)))

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

Musztarda "Maille" w Geant (Wa-wa,Ursynów)
co jadacie na sniadanie wielkanocne?
zakąski z drobiu
Re: przepis na schabowego na niedzielny obiad
Re: przepis na schabowego na niedzielny obiad