Rower 16"

21. Data: 2005-05-16 21:29:08

Temat: Re: Rower 16"
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

PASIK pisze:

> Obecnie jeździ na 16" ale zdecydowanie wymienimy ją od razu na 24".

Myślisz? A ile ma wzrostu? Ja Martynę w zeszłym roku przerzuciłam z 16" na
20" (miała ok 120 cm) i chyba spokojnie jeszcze na nim 1-2 lata pojeździ
(jak mi nie wystrzeli nagle, no i pod warunkiem, że w ogóle będzie się jej
chciało jeździć).
24" to chyba dość duże koła jak dla 6 latka.

--
PozdrawiaM

22. Data: 2005-05-16 21:37:26

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...peel> napisał(a):

> Jeździ mechanicznie, sztywno, dostojnie, powoli, na siłę. No cóż, za to
> ładnie tańczy ;-)

No patrz -- wykryłaś prawidłowość... Ja jeżdżę ślicznie, dynamicznie,
zgrabnie, szybko i pewnie... Jakbym się urodziła na siodełku, a pedały
mam przyrośnięte do nóg... A tańczę jak głucha ciężarna słonica po
amputacji jednej nogi. Znaczy tak było 15 lat temu jak to ostatnio
probowalam robic, ale się zniechęciłam...

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

23. Data: 2005-05-16 21:40:43

Od: Eulalka <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik siwa napisał:

> [...]
> amputacji jednej nogi. Znaczy tak było 15 lat temu jak to ostatnio
> probowalam robic, ale się zniechęciłam...

Eeee... Martyna tez świetnie jeździ - na 2. kółkach od 3. r.ż., od 6. na
rolkach i jakoś nawet w zespole tańczy.
Weronika tańczy lepiej, ale na rower to chętnie... patrzy z bezpiecznej
odległości. Boczne kółka odkręciliśmy dopiero ubiegłej jesieni a
rolki.... no cóż... na razie do patrzenia. Przynajmniej jak będą zamałe
odsprzedam, jako "stan idealny, prawie nie używane" ;)

Eulalka

24. Data: 2005-05-16 21:43:33

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

siwa pisze:

> [...]
> amputacji jednej nogi. Znaczy tak było 15 lat temu jak to ostatnio
> probowalam robic, ale się zniechęciłam...

Jam Ci zaginioną siostrą ;-)
Tańczyć NIENAWIDZĘ (nie wiem, po kim Martyna ma te zamiłowania, bo chłop mój
w ogóle niemuzykalny i bez wyczucia rytmu), a rower kocham.
[A jak u Ciebie z pływaniem? Bo woda to moja druga natura.]

--
PozdrawiaM

25. Data: 2005-05-16 21:54:50

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...peel> napisał(a):

> [A jak u Ciebie z pływaniem? Bo woda to moja druga natura.]

Lubię, ale marzne strasznie. Jak ciepła, moge siedzieć. A na wodzie
godzinami w dowolnej balii.
Nie ma wody -- nie ma wakacji. Odpoczywa się nad wodą... Nawet rowerem
nabardziej lubię dookoła Wigier jeździć :)

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

26. Data: 2005-05-17 06:17:59

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PASIK" :

> Demon żąden w moim dziecku nie drzemał..wręcz błagałam go żeby jeździł
> szybciej:-)

Moi obydwaj też bardzo późno ( w wieku około 6 lat) załapali o co chodzi z
tą jazdą na rowerze. Byłam już zrozpaczona, tym bardziej że ja jeździłam na
rowerze bez bocznych kółek już mając 3,5 roku a wieku lat 4 złamałam rękę na
rowerze, bo się puściłam po mokrej ścieżce z górki (nawet to pamiętam).
Tymczasem moi obydwaj mieli problemy z równowagą i strasznie długo to trwało
zanim się nauczyli.

Ale jak już załapali - to od razu im się spodobało. Teraz szaleją na
rowerach, Michał sam sobie kupił wspominaną "Konę" i wjeżdża na takie górki
ze ja tam z trudem wchodzę ;-). Ponadto jak ma coś załatwić w sąsiednim
mieście (Katowice, Zabrze, Gliwice) nigdy nie jeździ autobusem a zawsze na
rowerze i jest tam szybciej niż autobusem. Maćkowi właśnie muszę kupić
"dorosły" rower, ale szukam takiego z ramą 17', bo ma na razie 152 cm
wzrostu.
Jak mieli 9 i 14 lat pojechaliśmy we trójkę z całymi bagażami na 2 tygodnie
na Pogórze Przemyskie na rowerach. Wspominam to świetnie, bo nigdy nie
miałam na wakacjach tyle przygód, tylko ta 7-krotna wymiana dętek :-(

Pozdrowienia.

Basia

27. Data: 2005-05-17 06:37:08

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" :

> [...]
> w ogóle niemuzykalny i bez wyczucia rytmu), a rower kocham.
> [A jak u Ciebie z pływaniem? Bo woda to moja druga natura.]

Eee tam - ja rower też uwielbiam (podobnie jak cała rodzina)
A tańczyć też lubię bardzo. Niestety nie mam z kim :-( bo mój chłop to wcale
nie tańczy.
Z synów jeśli chodzi o tańce Michał podał się po tacie (nawet na studniówce
nie tańczył), Maciek po mnie.
musze poczekać aż Maciek dorośnie, aby z matką potańczył.

Natomiast nie jeżdżę (niestety) na nartach a na łyżwach i rolkach tak sobie,
bardzo sztywno i boję się upadku (raz sobie potężnie stłukłam kolano na
lodowisku).
Za to panowie wszyscy śmigają i na nartach i na łyżwach i rolkach.

Pływać też bardzo lubimy wszyscy, a Michał dodatkowo nurkuje i robi w tej
chwili kurs WOPR.

Pozdrowienia.

Basia

28. Data: 2005-05-17 06:39:48

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał
| A jak Weronika daje sobie radę na rowerze? Jeździ już na dwóch kółkach?
| Pytam, bo jest równolatką Jasia, a Jaś dopiero w tym roku odkrył uroki
jazdy
| na rowerze, ale na razie to jedynie 16'' z dwoma bocznymi kółkami. W tym
| roku jeszcze ich nie zdejmę (no chyba, że na jesieni), ale w przyszłym
| będzie to konieczne, bo już teraz zasuwa tak, że niedługo pogubi je na
| krawężnikach ;-)

Weronika rower odkryła w zeszłym roku - do tamtej pory taki sprzęt mógł nie
istnieć. Jeździła przez ten czas na małym roweku ( z kołami 12" ) i na 4
kołach. Teraz zamówiłam jej super hiper wypasiony rower Barbie no i
stwierdziła ze będzie jeździła na 2 kółkach ale jak to wyjdzie w praktyce,
nie wiem. Powiem Ci jak już stanie przed nia ten rower :)
Nie liczyłabym jednak na cud bo ona z tych leniwych i nawet ten mały z 4
kółkami miał kija żeby ją pchać - więc na wiekszym pewnie będzie jeszcze
gorzej :)

--
Kasia + 4 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

29. Data: 2005-05-17 08:25:01

Od: "Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> szukaj wiadomości tego autora

> Bo chłop wsiadł po raz pierwszy w życiu na rower jakiś miesiąc temu
> (trójkołowca nie liczę, bo odpychał się nogami od ziemi). Na razie uczy
> się kręcić pedałami, utrzymywać kierunek ruchu, nie rozglądać na boki,
> ćwiczy mięśnie nóg (rower bez przerzutek, więc ciężko go prowadzić).

a z drugiej strony:
"już teraz zasuwa tak, że niedługo pogubi je na
krawężnikach"

> Naukę utrzymywania równowagi zostawiłam na potem,

no... niech nabedzie zlych nawykow, dociskania
tylkiem _bocznych_ kolek, bedzie czego oduczac... ;)

> tym bardziej, że dzieciak jest z gatunku szalonych, co stanowi dodatkowe
> ryzyko, że gleba będzie zaliczana częściej, niż przeciętnie.

Im szybciej jezdzi, tym czesciej bedzie calowal matke ziemie
wlasnie z powodu _naglej_ utraty stabilnosci rowerku
przez fakt oderwania sie tylnego kola zasadniczego.
Skrecajac, dajmy na to, w lewo, nie bedzie mogl go dostatecznie
pochylic, sila odsrodkowa bedzie pchac rower w prawo,
az w koncu sila ciezkosci zlozona z odsrodkowa wyjdzie
poza prawe boczne, rower sie wywroci _na_zewnatrz_ zakretu
efektownie kozialkujac, splatajac sie z nogami.
Fajnie.

Zupelnie jak "troskliwa" mamusia mlodego pilota:
"tylko pamietaj sunku, lataj _nisko_ i _powoli_".

[...]
> Moja (w tym roku 7-latka) dopiero rok temu nauczyła się utrzymywać
> równowagę.

Moze wiec tym bardziej nalezy przemyslec zmiane "programu nauczania"?

[...]

> Zgadzam się i jak tylko zauważę, że Jasiek opanuje rower w wystarczającym
> stopniu, to pomyślę o odczepieniu kółek.

Zbyt dobre opanowanie jazdy z terkodelkami jest
jednoznaczne z przystosowaniem sie do nietypowych
warunkow. A dinozaurom ciezko sie bylo przestawic...
Istnieje jakies (o)bledne przekonanie, ze boczne koleczka
sa naturalna krokiem do jazdy normalnej, ze "doskonale"
opanowane przyczynia sie do lepszej jazdy.
A to bzdura. Sorry.
Elementym wspolnym jest moze pedalowanie, oswajanie
z predkoscia i tym, jak reaguje kierownica przy wolnej jezdzie.
Pozwala _maluchom_ na szybsze przemieszczanie od najmlodszych lat.
Ale to jednak dwie, diametralnie rozne techniki jazdy.

Doczep sobie _teraz_ boczne kolka do doroslego roweru
i sprobuj pojechac _swoim_normalnym_tempem_.
Nie mowie tu o stabilnych rowerach np. trojkolowych,
ale o takich durnych, malych "podporeczkach".
Nauka jazdy od nowa, niestety, plus okazja spogladania
mrowkom w oczy.

> Nie każde. Moja córka jest wybitnym beztalenciem rowerowym.

To oznaczac moze, ze ma klopoty z rownowaga, albo
za bardzo sie starala i zniechecila, gdy nie wychodzilo.
Widzisz, rower, to takie cus, gdzie sie siedzi lekko
pochylonym, wiec nieco wyzsze siodelko winduje srodek
ciezkosci rowerzysty+roweru na znana organizmowi
cyklisty wysokosc, do tego dochodzi efekt zyroskopowy
obrajacych sie kol, calkiem silny juz przy predkosci
idacego czlowieka. Jesli sie nie ma _zlych_nawykow_
lub panicznej obawy, wokol siebie stada pokrzykujacych
doroslych "w lewo, przechyl sie, pedaluj, dalej, jazda,
patrz przed siebie, patrz jak trzymasz kierownice" etc.
to jazda przychodzi _naturalnie_.

> Jeździć się w końcu nauczyła, ale kompletnie nie "czai bazy" - po prostu
> tego nie lubi.

Nie czai, bo nie lubi, czy nie lubi, bo nie czai?
Znalem przypadek chlopaka, ktory lubi grac w noge.
Znalazl sie w srodowisku, gdzie wszyscy grali o klase
lepiej. Przestal lubic.

> Jeździ mechanicznie, sztywno, dostojnie, powoli, na siłę. No cóż, za to
> ładnie tańczy ;-)

Cos w tym jest. Ja tez musze sie wyprowadzic z rownowagi
za pomoca napitkow nie dla dzieci, by dac sie wyciagnac
na parkiet. Inaczej jestem sztywny, wiec... hmm.. "nie lubie"
tanczyc (gdyz czuje, ze cos nie wychodzi).

> Z kolei Jasiek ma dużo większe szanse na jazdę z zamiłowaniem i sportowym
> zacięciem.

no to nie czekaj i nie zmarnuj tego...
(chocby sie mlody buntowal, ze nie chce, 2x30min
dziennie i sam w koncu przyzna, ze bez jest lepiej).

To jak z nauka plywania, im pozniej sie zaczyna, tym
trudniej przychodzi ;)

pozdrawiam - v.

30. Data: 2005-05-17 08:31:10

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalka" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

> rolki.... no cóż... na razie do patrzenia. Przynajmniej jak będą zamałe
> odsprzedam, jako "stan idealny, prawie nie używane" ;)

Hej Eulalka, a jaki to rozmiar ? :)

Ola

wózek dla lalek
Komis/Sklep ABU-BU serdecznie zaprasza
metody wychowawcze
sklepy internetowe z zabawkami?polecacie które?
Niedosłuch a trzeci migdał