Róże

1. Data: 2001-05-04 20:03:57

Temat: Róże
Od: "mrówa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro już mowa o rózach........kupiłam ostatnio 3 róże:
wielkokwiatową Kronenburg, pnącą Rosarium Uetersen i miniaturową The Fairy.
Czy ktoś się orientuje kiedy one kwitną i jakie mają wymagania glebowe, w
jakim miejscu powinny być posadzone, itp.
Aha i jeszcze jedno....czy któraś z nich powtarza kwitnienie?

Pozdrawiam

mrówa

2. Data: 2001-05-05 08:40:56

Temat: Re: Róże
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

The Fairy nie jest roza miniaturowa, tylko parkowa, okrywowa. Dwoch
pierwszych nie znam. The Fairy kwitnie caly sezon. Lubi slonce i dobra glebe
(jak wszystkie roze).

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2001-05-06 10:29:22

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@p...com> napisał w wiadomości
> The Fairy nie jest roza miniaturowa, tylko parkowa, okrywowa. Dwoch
> pierwszych nie znam. The Fairy kwitnie caly sezon. Lubi slonce i dobra
glebe

A ja mam takie niesmiale pytanie do Ciebie, Rafale: Kiedy mozna sie
spodziewac, ze bede mogla kupic w Twoim sklepie roze takie jak Gloire de
Dijon, Sombreuil, La Reine Victoria i inne burbonskie, francuskie i
angielskie. To takie piekne odmiany i gatunki. Wiem, ze nasze warunki
klimatyczne nie pozwalaja ich rozpowszechnic, ale wiele z nich, dobrze
okrytych wytrzyma nasze obecne zimy w czasie ktorych podlewanie nie jest juz
problemem (ziemia nie jest przeciez zamarznieta przez wiekszosc sezonu
zimowego).

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
www.Malawi.PL

4. Data: 2001-05-06 10:30:26

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mrówa" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakim miejscu powinny być posadzone, itp.
> Aha i jeszcze jedno....czy któraś z nich powtarza kwitnienie?

Mam Rosarium Uetersen - to piekna roza o kwiatach nieco zblizonych do tak
zwanych "old fashioned roses", z nieslychana liczba platkow. Kwiaty maja
gleboki, rozowy kolor i wydzielaja bardzo slaby (ale jednak :-) zapach.
Kwitnie wlasciwie przez caly sezon - bardzo obficie. Rosnie w granicach 3-9
m. Ma sporo dosc drobnych kolcow, jak prawdziwa dama ;-) Jest stosunkowo
silna i nie tak latwo jak wiele innych odmian poddaje sie maczniakowi i
innym paskudztwom. Wymaga starannego okrycia na zime. Wymagania glebowe ma
takie same jak wszystkie roze - wazne jest oczywiscie (jak w przypadku
wszystkich roz), zeby nie sadzic jej w miejscu po innej rozy.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
www.Malawi.PL

5. Data: 2001-05-06 13:01:56

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie bedzie raczej takich roz w moim sklepie. Wiem, ze sa to atrakcyjne
odmiany, ale w tej chwili przestawiamy cala produkcje w szkolce na wrzosy.
Okazalo sie, ze ciezko nam wytrzymac konkurencje z Unia Europejska i nie ma
miejsca dla nas na rynku. Jest ciezko i pewno kazdy z producentow roz to
potwierdzi. Ale jest w sieci strona producenta takich roz. Nie pamietam
adresu www.rosarium.com.pl albo cos takiego. Jest to czlonek Zwiazku
Szkolkarzy Polskich i mozna stprawdzic na stronie http://www.zszp.org.pl
dokladny adres.

6. Data: 2001-05-06 13:30:04

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to czlonek Zwiazku
> Szkolkarzy Polskich i mozna stprawdzic na stronie http://www.zszp.org.pl
> dokladny adres.

Dziekuje bardzo :-) Wlasnie sobie surfowalam odrobinke i znalazlam cos
wspanialego. Jesli masz ochote to zajrzyj tutaj:
http://bougainvillea.freeyellow.com/bougainvillea.ht
ml . Nijak sie to co
prawda ma do wrzoscow ;-) ale tak, dla uradowania duszy chyba warto. Mam
jedna bougenvilea przywieziona z Grecji. To piekne rosliny :-)

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
www.Malawi.PL

7. Data: 2001-05-06 18:24:11

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> The Fairy nie jest roza miniaturowa, tylko parkowa, okrywowa.

Nie bardzo rozumiem jak pogodzić określenia: parkowa i okrywowa. Czy takie
zestawienie jest pomyłką czy też jest uzasadnione?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Nie czytaj. Stulejka robiona specjalnie!!!!
Zywe ogrodzenie wokol domu
Katalog wysylkowy roslin - gdzie ?
Bluszcz pospolity cuchnie ?
sałata