Róże angielskie - nowiny ze świata

1. Data: 2004-07-30 14:06:22

Temat: Róże angielskie - nowiny ze świata
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystkich "polujących" na róże angielskie chciałam poinformować, że możliwe
jest już sprowadzanie tych róż z WB. http://www.davidaustinroses.com/ - pod
tym adresem znajduje się strona, którą od dawna często odwiedzam. Ostatnio
zadzwoniłam tam po to, aby dowiedzieć się, czy wyślą swoje róże także do
naszego kraju. Okazało się, że wyślą :) Poprosili o adres, przysłali
wydrukowany katalog, wybrałam kilka róż i teraz czekam na informacje na
temat kosztów przesyłki. Pewnie nie będzie do świetny sposób na zafundowanie
sobie większej liczby róż, ale jeśli ktoś od dawna szuka jakiejś rośliny, to
może być to całkiem obiecujące rozwiązanie (czasem jedyne) na kupienie
choćby jednego egzemplarza. Wypada mieć tylko nadzieję, że wreszcie i u nas
kiedyś też będzie taki wybór.

Pozdrawiam,
Marzenna Kielan

2. Data: 2004-07-30 15:01:24

Temat: Re: Róże angielskie - nowiny ze świata
Od: "Jacek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz moze linki do stron na temat szczepienia róż??

pozdrawiam jacek

3. Data: 2004-07-30 20:09:21

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> choćby jednego egzemplarza. Wypada mieć tylko nadzieję, że wreszcie i u nas

Jest duża szansa,że trafisz na róże polskiej produkcji.Te wszystkie
oblewane parafiną,to krajowe.Dobra szkółka jest koło Lublina,ja kupuję
u Gałczyńskich z Krakowa.Mam od nich pnącą fioletową.
Mirzan

4. Data: 2004-07-30 21:43:49

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest duża szansa,że trafisz na róże polskiej produkcji.Te wszystkie
> oblewane parafiną,to krajowe.Dobra szkółka jest koło Lublina,ja kupuję
> u Gałczyńskich z Krakowa.Mam od nich pnącą fioletową.

Faktycznie jakościowo Gałczyńscy kładą na głowę wiele
szkółek, niestety wybór tam mały, a angielskich róż tam nie
uświadczysz:-(

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-07-31 05:53:48

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marzenna Kielan napisał:
> Wszystkich "polujących" na róże angielskie chciałam poinformować, że możliwe
> jest już sprowadzanie tych róż z WB. http://www.davidaustinroses.com/

Marzeno daj znać ile będzie kosztować przesyłka:-)

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-07-31 07:07:25

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Marzeno daj znać ile będzie kosztować przesyłka:-)

czy mógłby mnie ktos uswiadomic co jest takiego niezwykłego w tych różach?

Pzdr ciekawsko Kuleczka:)))

7. Data: 2004-07-31 07:36:39

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2004-07-31 07:38:51

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Marzeno daj znać ile będzie kosztować przesyłka:-)

Oczywiście :) Mam nadzieję, że jakoś to dzielnie zniosę ;)

Pozdrawiam,
Marzenna

9. Data: 2004-07-31 07:47:57

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuleczka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> możliwe

> czy mógłby mnie ktos uswiadomic co jest takiego niezwykłego w tych różach?

Bardzo trudnie pytanie ;) To samo co w smaku poziomek, i to samo co widoku
cienia układającego się na tarasie o 7 rano, i to samo co widać w
rozciągającej się na wzgórzu starej winnicy, i to samo co wzrusza kiedy
słyszymy ukochanego Mimi kiedy "ośpiewuje" jej śmierć ;) Krótko mówiąc: albo
się je kocha, albo nie. Nie ma innego wytłumaczenia ;)
Można jeszcze spróbować bardziej technicznie: łączą w sobie urok starych
gatunków róż (kształt kwiatów, zapach) z odpornością na choroby i
powtarzaniem kwitnienia co jest charakterystyczne dla róż współczesnych.
Teraz chyba opis jest pełniejszy ;)

Pozdrawiam,
Marzenna

10. Data: 2004-07-31 07:52:01

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście :) Mam nadzieję, że jakoś to dzielnie zniosę ;)
:)))
nie ustalilas tego przed zamowieniem
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Wilec purpurowy w doniczkach - nawozenie
melony
meble ogrodowe, sztachetki - sprzedam
przepraszam test
jak zwalczyć perz?