Rozmaz - prośba o interpretację

1. Data: 2006-04-24 12:49:24

Temat: Rozmaz - prośba o interpretację
Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zwiazku z tym, ze mam miec robione testy na alergie, dostalem od
lekarza ogolnego skierowanie
na morfologie z rozmazem + IgE i badanie kalu na pasozyty. Morfologie
mam juz zrobiona i pasozyty
tez (brak w pierwszej z trzech probek, jeszcze ide za 5 i 10 dni). IgE
dopiero dostane za tydzien.

Rozmaz jest nastepujacy (chyba w %, bo wprawdzie nie jest napisane
[odreczne bazgroly], ale wartosci
skladaja sie w sumie na 100):

Pal: 1
Segm: 68
Kwas: 2
Limf: 27
Mon: 2

Pozostale wyniki z morfologii:

WBC: 9,0 10^3/mm^3
RBC: 5,35 10^6/mm^3
HGB: 16,0 g/dl
HCT: 48,2 %
PLT: 238 10^3/mm^3
PCT: .176 %
MCV: 90 um^3
MCH: 29,8 pg
MCHC: 33,1 g/dl
RDW: 12,8 %
MPV: 7,5 um^3
PDW: 15,3 %

Rozmaz z analizatora: LYM: 28,9 %, MON: 4,7%, GRA: 66,4%

Badany: mezczyzna, 31 lat, 178 cm, 97 kg. niepalacy i niepijacy,
siedzacy tryb zycia, malo ruchu i kiepska
dieta :-) (choc z tym ostatnim i przedostatnim juz walcze). Dodam, ze od
paru dni jest cieplo i cos zaczyna
chyba pylic i juz zaczynam to czuc - tzn. wdzielina splywajaca po
gardle, lekko zatkane zatoki, jakies swisty
z oskrzeli i troche dziwne klucia w klatce piersiowej (to moze akurat na
jakims tle nerwowym, bo mam w pracy
permanentny sajgon).

JSK

2. Data: 2006-04-24 17:41:42

Temat: Re: Rozmaz - prośba o interpretację
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj ponownie!

W ciągu niecałych dwóch miesięcy przytyłeś 2 kg - nieładnie ;-).

Twoja obecna morfologia wygląda dobrze. Zwiększony odsetek limfocytów,
którego się bałeś ostatnio, odszedł w zapomnienie wraz z sezonem na
infekcje wirusowe. Hematokryt jest nadal dość wysoki, podobnie jak
liczba erytrocytów, co przemawia za kompensacyjnym mechanizmem tych
przesunięć (nadwaga!).

Podobnie jak ostatnio, w morfologii nie ma nic, co by wskazywało na
alergię, bądź obecność pasożytów.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-04-24 17:48:17

Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:
> Witaj ponownie!
>
> W ciągu niecałych dwóch miesięcy przytyłeś 2 kg - nieładnie ;-).

To skutek uboczny świąt. A poza tym muszę chyba bardziej przejść
na ćwiczenia aerobowe, bo właśnie po siłowni (1,5 miesiąca chodzenia)
masa mi poszła w górę :-)

JSK

4. Data: 2006-04-24 21:15:08

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 24 Apr 2006 19:48:17 +0200, JSK <j...@w...pl> wrote:

> To skutek uboczny świąt. A poza tym muszę chyba bardziej przejść
> na ćwiczenia aerobowe, bo właśnie po siłowni (1,5 miesiąca chodzenia)
> masa mi poszła w górę :-)

Najlepiej laczyc aerobowe z silowymi, z tym ze jesli nie zalezy Ci na
wzroscie masy, to raczej silowe z mniejszymi obciazeniami a wiecej
powtorzen w serii (15-20).

Natomiast faktycznie przy 97 kg i 178cm to aerobowe powinny stanowic
istotny element.

Z tym ze jak dopiero zaczales cwiczyc, to roznie moze organizm zareagowac.
Miesien wazy wiecj niz tluszcz :)

--
Robert

Zakwasy
Dretwienie po operacji kosci lódeczkowatej.
tania apteka internetowa
Ultradźwiękowe rozbijanie tłuszczu
jaki stetoskop?