Rozmieszczenie na dzialce domu i garazu

1. Data: 2008-12-05 14:23:31

Temat: Rozmieszczenie na dzialce domu i garazu
Od: "Przemyslaw Salata" <k...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dzialka ma wymiary 33x43 m. Dom http://projekty.dom.pl/mtm_eko_2.htm. Garaz
w bryle domu bedzie wykorzystany jako pom gospodarcze, nie garaz na
samochod. Oddzielnie garaz standardowy 6x9 m na 2 samochody. Droga biednie
wzdluz lewego boku dzialki (wschod)

Szkic rozmieszczenia na dzialce, 2 wersje odbicie lustrzane domu i normalny:
http://tinyurl.com/594u43

czarny: obrys budynkow i obrys dzialki
czerwony: obrys dachu
szary: dojazdy, kostka
zielone kolko: skalniak
brazowe prostakaty" samochody

Czy takie rozmieszczenie ma sens, nie ma jakichs bledow kardynalnych?
Proponowane dojazdy (szary) sa ok? Ktora wersja lepsza: odbicie lustrzane
domu czy bez odbicia? Za lustrzanym przemawia to, ze boczna sciana domu z 4
oknami bylaby na zachod co jest pożądane - dobre naslonecznienie po
poludniu, kiedy przebywa sie w domu.

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

2. Data: 2008-12-05 17:26:35

Temat: Re: Rozmieszczenie na dzialce domu i garazu
Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemyslaw Salata" <k...@P...pl> napisał w
wiadomości news:ghbdgb$1ca$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> 4
> oknami bylaby na zachod co jest pożądane - dobre naslonecznienie po

Oczywiście wersja odbicie lustrzane. Doświetlenie, dogrzanie pomieszczeń to
rzecz bardzo ważna.
Warto również rozważyć czy dom musi być umieszczony centralnie. Nie mam co
prawda pełnych danych, ale przesunąłbym garaż na zachód na odległość. 4m. od
zachodniej granicy działki zaś dom na północ tak by stykał się narożnikiem
z garażem. Ewentualnie jeśli styk jest niewskazany to, dom przesunięty jak
wyżej a następnie odsunięty na zachód, 4m. od zachodniej granicy działki.
Takie rozmieszczenie powoduje, że o wiele mniej jest do brukowania na
północnej stronie , zaś od południa i zachodu robi się całkiem ładny kawałek
ogrodu.

Antoni Broniak

3. Data: 2008-12-07 20:10:36

Od: "Przemyslaw Salata" <k...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> granicy działki. Takie rozmieszczenie powoduje, że o wiele mniej jest do
> brukowania na północnej stronie , zaś od południa i zachodu robi się

Dziekuje za rady, wezme je pod uwage. Bylem dzis na dzialce i mam trudny
wybor. Zrobilem fotki widokow na zachod (gorne) i na wschod (dolne)
http://tinyurl.com/553jnw. Czy wybrac okna na zachod i cieszyc sie
sloneczkiem po poludniu kosztem szpetnego widoku, czy na wschod i miec
ladniejszy widok z okien ale ciemniejsze pokoje?

Z.

iglak płożący cieniolubny
Okrycie yuki
Summa mentscharrum A.D.2008