Rozmnażanie storczyków gruntowych- pytanie.

1. Data: 2000-03-29 18:57:33

Temat: Rozmnażanie storczyków gruntowych- pytanie.
Od: piochu <p...@l...it> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieje wydajna metoda rozmnażania storczyków grunowych pochodzenia
euro-śródziemnomorskiego, np. Orchis morio lub innych? Czy w metodzie
rozmnażania "in vitro" można otrzymać owe roślinki z tkanki innej niż
stożek wzrostu? Ile kosztuje sprzęt do rozmnażania "in vitro"?
Pozdrawiam i dziękuję za informacje.

Piotr Drzycimski

2. Data: 2000-03-30 07:49:37

Temat: Odp: Rozmnażanie storczyków gruntowych- pytanie.
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sprzet do in vitro" to nie mlody chemik. Zeby go sobie kupic, musisz
dysponowac co najmniej dwoma pomieszczeniami. Ten sprzet to przeciez stol,
autoklaw, loza, szalki, kolby, itd ...

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2000-03-30 11:36:09

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

stol z laminarnym przeplywem powietrza kupiony w firmie zagranicznej to
dziesiatki tysiecy dolarow. niskie dziesiatki, ale zawsze... inkubatory
lub fitotron, pozywki hodowlane (drogie)...szalona inwestycja.
Dorota

4. Data: 2000-03-31 19:19:32

Temat: Re: Rozmnażaniestorczyków gruntowych- pytanie.
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam!!
Mysle ze tylko ludzie szaleni nie boja sie zaryzykowac.??
Przybliz nam temat.
Pozdrawiam,Boguslaw.:))
5. Data: 2000-04-02 14:01:46

Od: "JF" <f...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sa tacy, ktorzy w warunkach amatorskich, za naprawde male pieniadze
rozmnazaja rosliny metoda invitro. Takze i w Polsce.
Potrzebna jest raczej cierpliwosc a nie pieniadze.
Owszem. Laminarny stol to okolo 10 000 zl, ale mozna go zrobic
pewnie za 500 zl. Bedzie troche wiecej zakazen, moze o 10%, ale to nie
problem.
Jest gdzies taki schemat na www. Ze skrzynki platykowej i filtra od
odkurzacza.
Na poczatku potrzebna jest jedna polka i dwie swietlowki. Skalpe, penseta,
denaturat, troche wody destylowanej lub po odwroconej osmozie (niektorzy
maja takie
filtry do wody przy kranach).
Pozywki, prawie gotowe, mozna zamowic w np. przedstawicielstwie firmy SIGMA.
Trzeba by miec (kupic) troche agaru. Pozostaje sterylizacja pozywki.
Normalnie robi sie to w drogim autoklawie, ale mozna, jak slysze, w
szybkowarze a nawet
probuja w mikrovele. Jest firma holenderska ktora sprzedaje male urzadzenia
do
sterylizacji nisko cisnieniowej. Calkiem niedrogo.
Zreszta mysle ze za niewielkie pieniadze mozna by kupic gotowa,
wysterylizowana pozywke
takze u nas w Polsce. Nasz kraj nalezy do czolowki swiatowej w tego rodzaju
mnozeniu roslin.
Polskie laboratoria in vitro produkuja cos okolo 20-tu milionow roslin
rocznie.
W tym takze storczyki.
Ogolnie z ta metoda namnazania mozna zapoznac sie na stronie
http://www.home.turbonet.com/kitchenculture/
a takze moze cos napisza na http://www.storczyki.org.pl/.
Moge podeslac jeszcze inne adresy stron.

Pozdrowienia
Jerzy Foszczka

6. Data: 2000-04-02 19:15:41

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>Jest gdzies taki schemat na www

Jakbys sobie przypomnial ten adres bylbym wdzieczny. Bardzo mnie takie
rzeczy interesuja.

7. Data: 2000-04-03 11:08:27

Od: "JF" <f...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

profesjonalna komora laminarna
http://www.silverlink.net/~tcmeyers/hood.jpg
opis procedur
http://www.xarma.com.au/Culture.html
schemat profesionalnej i takze info dla poczatkujacych
http://www.hpl.hp.com/botany/public_html/cp/slides/t
c/tc.htm
opis procedur i zdjecie kamery laminarnej
http://users.wantree.com.au/~barryg/Flasking%20Items
.htm

Producent w Polsce, a takze tu mozna kupic same filtry
do np. samodzielnej budowy budowy stolu laminarnego.

POLON
Zakład Urządzeń Badawczych i Przemysłowych
ul. Bułgarska
Poznań
fax 061 86-72-454

Pewnie sa drogie. Czytalem gdzies, ale nie moge odnalezc strony
ze dobre filtry tzw. absolutne mozna kupic jako wymienne do urzadzen
oczyszczajacych powietrze dla alergikow, albo tez filtry stosowane na
wylocie
przy pewnych odkurzaczach.
Polon:
************
Na tej stronie jest schemat budowy prawie profesjonalnego stolu.
Jezeli beda trudnosci z polaczeniem, to moge poslac plik pdf.
http://envhort.ucdavis.edu/dwb/lamflohd.pdf

W razie potrzeby sluze dalsza pomoca.

Pozdrowienia
Jerzy Foszczka

> Jakbys sobie przypomnial ten adres bylbym wdzieczny. Bardzo mnie takie
> [...]

Drzewa w donniczce
Wysiewanie i wschodzenie
Jest już mapa - reserve!
Jest już mapa, komentarze.
Jest już mapa, kto do pomocy i co może, potrafi.