Różne żołądki - Europa dwóch prędkości

11. Data: 2017-04-10 19:58:45

Temat: Re: Różne żołądki - Europa dwóch prędkości
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-10 o 16:36, Waldemar pisze:

> Nie pamiętam. Chyba w Szwecji. Ale są przepisy w sieci na marmolady
> własnego sumptu. Marchewkową jadłem w Danii, też niezła.
>
> Tu masz na dzień dobry, co znalazłem:
> http://pomarancza.blox.pl/2009/07/Dzem-z-burakow.htm

Dzięki. Jestem po prostu zaskoczona, że z buraków można też zrobić dżem.
Po prostu komuś to smakuje, więc robi.

--
animka

12. Data: 2017-04-10 20:00:50

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-10 o 17:28, stefan pisze:

> W latach 60-tych w sklepie PSS Społem przy ul. Zwierzynieckiej w
> Krakowie :).
> Poważnie. Przez wiele lat przechowywałem etykietę - chyba to było z
> Tymbarku albo z Tarnowa, już nie pamiętam...

Może to była ćwikła, a nie dżem tylko już nie pamiętasz? :-)

--
animka

13. Data: 2017-04-10 20:03:36

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-10 o 17:38, Waldemar pisze:

> Aha, marmolada w blokach, którą można było kupic w latach 60tych i
> 70tych miała też buraki w składzie. Na skrzyni była etykieta ;-)

A to ciekawe :-) Lubiłam taką marmoladę i ją jadałam. Myślałam, że ona
jest z jabłek.

--
animka

14. Data: 2017-04-10 20:22:35

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> A to ciekawe :-) Lubiłam taką marmoladę i ją jadałam. Myślałam,
> że ona jest z jabłek.

Tran z wieloryba, a salami z osła.

Jarek

--
Złapał dziadek kurcze blade
Zrobię z ciebie marmoladę

15. Data: 2017-04-10 21:03:32

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-10 o 20:00, Animka pisze:

> Może to była ćwikła, a nie dżem tylko już nie pamiętasz? :-)

to jeszcze pamiętam, takie duże bloki owinięte pergaminem z wbitym
potężnym nożem - była dość twarda...
pozdr
Stefan

16. Data: 2017-04-10 22:19:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Być może nawet był zapis cenzorski na buraka na
> etykiecie.

Teraz zapis może być na sok z buraka.

Ewa

17. Data: 2017-04-10 22:21:40

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.04.2017 o 12:13, Waldemar pisze:

> [...]
>
> Z marchewką jest to tak, że tylko w jednym przypadku jest ona owocem
> (burak zresztą też): jako składnik dżemów i konfitur. Po prostu od lat
> jest ustanowione, że dżemy i konfitury mają być robione z owoców.
> Ponieważ np w krajach skandynawskich marchewka i buraki są składnikami
> niektórych dżemów, wprowadzono tą klauzulę. W polskiej marmoladzie
> przez całe lata dominującym składnikiem był burak czerwony i jakoś
> nikt nie protestował. Tylko jak gdzieś na papierze jest napisane, to
> zaraz larum i do kos...
>
> O ślimakach nie wiem, nie chce mi się szukać rozporządzenia.

To urban legend o tym ślimaku. Ślimak jest zakwalifikowany (słusznie)
jako zwierzę akwakultury, to wszystko.

Ewa

18. Data: 2017-04-10 22:23:34

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tran z wieloryba, a salami z osła.

Prawda czy fałsz?

Kiedyś mamusia karmiła mnie łyżką tranu. Taki trend wtedy był. Nawet nie
protestowałam, ale z czego był ten tran faktycznie to do dzisiaj nie wiem.

--
animka

19. Data: 2017-04-10 22:25:52

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-10 o 21:03, stefan pisze:

> to jeszcze pamiętam, takie duże bloki owinięte pergaminem z wbitym
> potężnym nożem - była dość twarda...

No to taką i ja pamiętam.

--
animka

20. Data: 2017-04-10 23:42:40

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Teraz zapis może być na sok z buraka.

Teraz to w ogóle obowiązuje całkiem inna etykieta.

--
Jarek

jaka maszyna ?
co zrobić z 'kipiącym' miodem
Magiczny tróikącik ze strzałkami i z cyferką w środku...
Mlekomat - zakup 16 l mleka?
Przystawka tarka do ziemniaków w Zelmerze