Rozrywkowo...

331. Data: 2017-06-25 19:19:25

Temat: Re: Rozrywkowo...
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 16:53, XL pisze:
> Zadaj konkretne pytanie, bo tak w cały świat to wiesz.

Dobrze, nie było pytania.

332. Data: 2017-06-25 19:20:50

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 15:51, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

> No masz rację - bóg który nakazuje odgórnie czczenie siebie
> i chwalenie siebie i uwielbianie siebie jednocześnie odgrażając
> się i ostrzegając przed wielbieniem innych bogów pod groźbą nieskończonej
> kary wiecznej śmierci w piekle musi być strasznie zakompleksionym
> dupkiem.
> A duża władza i możliwości do dyspozycji u zakompleksionego dupka
> to zwykle niezbyt dobrze wychodzi dla całego otoczenia. Straszne.

Moja teoria o Stwórcy/Bogach wzięła się także z jakiegoś programu
popularnonaukowego. Byli badani pod hipnozą tzw porwani, czyli ludzie
którzy w zadziwiający sposób nagle zniknęli i za jakiś czas pojawili się
znowu. Opisywali oni istoty które tytułowały się "bogami". Ci porwani
byli poddawani straszliwym torturom, fizycznym i psychicznym, jeden po
wyjściu z transu nawet popełnił samobójstwo.

333. Data: 2017-06-25 19:21:09

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Z jakich?

Przecie wiesz. Wszystkie popularne w Europie religie to kult i wiara w
dobro.

334. Data: 2017-06-25 19:22:11

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 14:50, Pszemol pisze:
> [...]
> ukształtowała
> sytuacja w której się znalazł po urodzeniu, niezależnie od swoich wyborów
> więc wierzy w boga katolickiego (nawet nie protestanckiego czy
> prawosławnego).

> Chiron nie rozumie znaczenia przypadek w mowie potocznej.
> Mówi się że coś jest przypadkowe gdy nie zależy od naszej decyzji.
> Tak jak miejsce jego urodzenia nie zależy od niego, a więc jego
> wiara, która wynika z miejsca urodzenia, też nie zależy od niego,
> a więc jest przypadkowa z punktu widzenia podejmowania wyboru.

Zachowanie typowe dla ludzi którzy stracili pewność siebie, jakaś próba
rozpłycenia tematu, jego zmiana itd. Nie posądzałbym Chirona o to że
czegoś nie rozumie.

335. Data: 2017-06-25 19:22:43

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 16:55, XL pisze:

> Cóż, nadal nie rozumiesz gramatyki i słowotwórstwa ojczystego języka -
> dlatego dalsza rozmowa jest bezsensowna.

Jasne że bezsensowna, skoro tematem ma być gramatyka. Nie na grupie o
religii.

336. Data: 2017-06-25 20:54:00

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Złodziejska karuzela zaczyna się dużo wcześniej niż Twoja wizyta w
> piekarni.

Zacznij od tego, że zdefiniujesz co rozumiesz pod tym swoim złodziejstwem.
Bo obawiam się, że nikt się tu z Tobą nie dogada w taki sposób.

337. Data: 2017-06-25 21:01:51

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> To co - sądzisz że zawłaszczanie dla siebie lasów to efekt strachu przed
> śmieciarzami?

Nie wiem - napisałem że ja mam taką ochotę w przypadku MOJEGO lasu.

> Nie wiem jak można żyć w takim a nie innym przeświadczeniu - że
> kapitalista to dobro ludzkości.

Kapitalista robi dobrze głównie sobie, jeśli nie tylko sobie.
Ale państwo nie składa się z jednego kapitalisty, jest ich tysiące
i miliony i razem działając dla maksymalizacji własnych zysków
wypracowują dobro dla ogółu.

> Jasne że Ci się nie należy w spadku, w ogóle "własność ziemi" to chory
> pomysł. Różne ruchomości, lokale mieszkalne itp. - tak, ale nigdy ziemia
> czy woda 'na własność".

A co w zamian? Wieczysta dzierżawa? Czym się to od własności różni?

> Nie, chodzi mi o to co ma się najbliżej do tego znienawidzonego przez
> Chirona, Ikselkę itd - "komunizmu", - sprawiedliwa redystrybucja dochodów
> państwa. To nie jest tak aby nie było prywaciarzy, chodzi tylko o jak
> najbardziej sprawiedliwą redystrybucję dochodów społeczeństwa.
> O to samo zresztą chodziło Marksowi w jego przemyśleniach.

No ale momencik - przecież różnicie się tylko rozumieniem co to
znaczy "sprawiedliwa" dystrybucja.

I ja przyznam szczerze nie rozumiem Twojej postawy tutaj...
Zacząłeś o braku dostępu do jeziora - masz mieć dostęp, jak
go nie masz to znaczy że ktoś nie przestrzega prawa.
Wyegzekwuj prawo! Dostęp Ci się należy, i nie próbuj odebrać
własności do ziemii tylko dlatego że Ty się niczego nie dorobiłeś.

> Tylko nie ma komu przestrzegać w kraju nad Wisłą prawa wodnego
> które podobno ma mi gwarantować swobodny dostęp do wody.

A Ty czemu go nie przestrzegasz? Czemu nie egzekwujesz?
Jeśli zainteresowani dostępem nie będą prawa egzekwować
to myślisz że kto będzie to robił? Nie bądź leniem tylko egzekwuj!

> P.S. tak z ciekawości - w czyim jeszcze imieniu piszesz per - " się
> zgadzamy"?

Zgadzamy się: ja i Ty się zgadzamy że masz mieć dostęp do jeziora,
rzeki, morza, oceanu - ustaliliśmy jako państwo, że te dobra pozostaną
do wspólnego użytku, niezależnie od tego do której działki przylegają.

338. Data: 2017-06-25 21:03:49

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Coś Ci się chyba pokićkało w czytniku,
> odpowiadasz Chironowi w moim poście.

Robię to świadomie, bo mi wyciągasz te śmieci z kf.

> Tak, dziedziczenie niewolników i życia z ich pracy to na pewno nie projekt
> wg zamysłów Stwórcy. Ja też oczekuję sprawiedliwszego świata.

Przestań powoływać się na zamysły Stwórcy bo przecież nie jesteś
oszołomem pokroju XL czy Chirona którym się wydaje że znają
wymyślonego boga i to co ten wymyślony bóg myśli i lubi...

Kto dziedziczy coś z niewolników? O czym Ty mówisz? Co Cię gryzie?

339. Data: 2017-06-25 21:06:00

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ta z dekalogu to chyba nie ma w zamyśle czegoś tak błahego jak np
> kradzież kieszonkowa, tylko zakaz w szerszym zakresie.

Owszem, w szerszym zakresie. Z kieszonkowcami włącznie.

> Zdrada małżeńska to chyba już inna para kaloszy. Na taką zdradę jest inny
> punkt.

A co to według Ciebie znaczy cudzołóż?

> Są ludzie dla których wiara znaczy bardzo dużo, nieraz nawet wszystko.

I co z tego? Jaką to ma wartość skoro to wszystko jest fantazja?

340. Data: 2017-06-25 21:07:45

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:594fd61e$0$15190$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
ps.com...

> Rzeczywiście, bardzo tolerancyjna:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Getto_%C5%82awkowe

Lata 30-te to taki Trumpizm i PISiurstwo tamtych czasów.
Przygotowania do wojny.

> Która wcale nie była taka tolerancyjna, jak niektórym się wydaje.
>
> Albo to co napisałeś, to był sarkazm (mam nadzieję :)), albo powinieneś
> jednak trochę o tamtych czasach poczytać.

Myślę, że była bardziej tolerancyjna niż dzisiejsze prostactwo.

Osobowosc autorytarna
byli zdrajcami narodu plującymi na Polskę walczącą
Bycie ostatnim
Strzały padły pod Notre Dame - panika w Paryżu
futurologia