Ryz idealny Joli L-L

1. Data: 2014-02-07 14:28:03

Temat: Ryz idealny Joli L-L
Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Nauczyla mnie kolezanka z Bangladeszu :

Ryz typu basmati - ziarna dlugie i waskie. Pol szklanki suchego na osobe.
Nie potrzebuje soli , jest wystarczajaco aromatyczny bez.
Ryz przeplukac. Do malutkiego rondelka wrzucic szklanke ryzu i dodac wody tyle , aby
wystawala ponad powierzchnie ryzu na grubosc palca wskazujacego, ani mniej, ani
wiecej. Zakryc dobrze dopasowana pokrywka, zagotowac i natychmast zmniejszyc gaz na
najmniejszy.Nie ma sie gotowac tylko wchlaniac. Po 20 minutach jest gotowy.Ryz
idealny.
Pewnie u kazdego ten minimalny palnik jest inny ale powtarzalnosc czyni mistrza. Ryz
jest dobry kiedy jest juz miekki ale nie jest ani mokry ani tez za suchy no i
oczywiscie sypki jak go poruszysz widelcem.
Wersja alternatywna na mojej kuchence : od razu wstawic przykryty ryz na minimalne
ustawienie i wtedy 25 min.
Dobrze jest odstawic taki ugotowany i przykryty ryz na 10 min zanim wyladuje na
talerzu.
Zachecam do sprobowania. Nigdy wiecej nie bedziecie chcieli powrocic do gotowania
metoda duzej ilosci wody bo caly smak i aromat zostaje wylany z woda. I nawet sol mu
nie pomoze.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich przyjaciol

Jola L-L

2. Data: 2014-02-07 14:32:10

Temat: Re: Ryz idealny Joli L-L
Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <j...@g...com> napisal w wiadomosci
ps.com...
> Nauczyla mnie kolezanka z Bangladeszu :
> Ryz typu basmati - ziarna dlugie i waskie. /.//> Pozdrawiam serdecznie
> wszystkich przyjaciol
> Jola L-L
==============
Jola !!! :-)*
bp

3. Data: 2014-02-08 00:37:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Feb 2014 05:28:03 -0800 (PST), j...@g...com napisał(a):

> [...]
najmniejszy.Nie ma sie gotowac tylko wchlaniac. Po 20 minutach jest gotowy.Ryz

Bzdura. Ryż wsypuje się do wrzątku albo zalewa wrzatkiem i do czasu
zagotowania miesza, aby nie przywarł. Po zagotowaniu - owszem, 20 minut na
minigrzaniu. Ja wkładam do piekarnika - pisałam. Zwykła, rutynowa
procedura, zaraz tam ideał...

--
XL
"Świat Amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta. " A. Einstein

4. Data: 2014-02-08 01:28:18

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.02.2014 00:37, Ikselka pisze:

> [...]
> zagotowania miesza, aby nie przywarł. Po zagotowaniu - owszem, 20 minut na
> minigrzaniu. Ja wkładam do piekarnika - pisałam. Zwykła, rutynowa

Ixi czy Ty z a w s z e musisz mieć ostatnie słowo?

--
Pozdrówki
Anai

5. Data: 2014-02-08 01:34:04

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-08 01:28, Anai pisze:

> Ixi czy Ty z a w s z e musisz mieć ostatnie słowo?

Oprócz otwockiej i falenickiej mamy trzecią szkołę - kielecką, zawsze
najlepszą.

6. Data: 2014-02-08 01:56:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Feb 2014 01:34:04 +0100, Aicha napisał(a):

> Oprócz otwockiej i falenickiej mamy trzecią szkołę - kielecką, zawsze
> najlepszą.

W kwestii zwyczajnego gotowania ryżu nie ma żadnej szkoły - jest zwyczajne
gotowanie ryżu.

7. Data: 2014-02-08 02:16:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Feb 2014 01:28:18 +0100, Anai napisał(a):

> Ixi czy Ty z a w s z e

"Zawsze", "nigdy"... Jak ja lubię te duże kwantyfikatory, bo ZAWSZE są od
nich wyjątki 3333-)

> musisz mieć ostatnie słowo?

Kiedy pisane są oczywiste bzdury lub nie są doprecyzowane istotne szczegóły
- muszę oponować, dla dobra potencjalnych niedoświadczonych pokoleń oraz
dla prestiżu tej grupy (skoro nikt inny nie stoi na straży tegoż) 3-)
Z tym "ostatnim" natomiast chyba przesadziłaś, byłaś przecież po mnie 3-]

Zalewałaś kiedyś ryż wodą i pod przykryciem doprowadzałaś do wrzenia - i to
(siłą rzeczonego opisu) bez mieszania? Gwarancja wykipienia i przypalenia w
jednym. Spróbuj, polecam.
3333-]

8. Data: 2014-02-08 10:05:52

Temat: Odp: Ryz idealny Joli L-L
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (siłą rzeczonego opisu) bez mieszania? Gwarancja wykipienia i przypalenia

Wlasnie wczoraj sprobowalam - ryz wychodzi rewelacyjny. Sypki i jedrny.
Wiec moze przestan medrkowac teoretycznie i wez sie za praktyke, co ?

@

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

9. Data: 2014-02-08 10:14:28

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.02.2014 02:16, Ikselka pisze:

> "Zawsze", "nigdy"... Jak ja lubię te duże kwantyfikatory, bo ZAWSZE są od
> nich wyjątki 3333-)

Wielkość kwantyfikatora ma znaczenie drugorzędne - po prostu rzuca mi
się czasem w oczy taka tendencja, ze ktokolwiek cokolwiek by nie napisał
w odpowiedzi od Ciebie dostaje: aja to robię tak i wychodzi lepsze...
hmmm...

> Z tym "ostatnim" natomiast chyba przesadziłaś, byłaś przecież po mnie 3-]

W kwestii gotowania ryżu ostatnie było Twoje, ja się w tym temacie nie
wypowiadałam wcale.

> [...]
> (siłą rzeczonego opisu) bez mieszania? Gwarancja wykipienia i przypalenia w

A gdybym napisała, że zalewałam i że wyszedł super-extra?
Mi byś uwierzyła?
Ja zakładam, że skoro jolalux pisze, że tak robi i wychodzi jej
najsuperowszy ryż na świecie, to tak jej wychodzi...

10. Data: 2014-02-08 12:21:06

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-08 02:16, Ikselka pisze:

> [...]
> (siłą rzeczonego opisu) bez mieszania? Gwarancja wykipienia i przypalenia w

Ja tak robię zawsze. Nie zdarzyło mi się, żeby się przypalił albo wykipiał.

Pozdrawiam,
MW

Czy mrozić ganache?
Do piweczka :-)
Co z rozgotowanym ryżem?
Ksylitol
Pytanie o najprostszy i najszybszy na świecie przepis na kiszone ogórki