Ryz idealny Joli L-L

11. Data: 2014-02-08 14:17:16

Temat: Re: Ryz idealny Joli L-L
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Feb 2014 12:21:06 +0100, wolim napisał(a):

> Ja tak robię zawsze. Nie zdarzyło mi się, żeby się przypalił albo wykipiał.

I nic do dna nie przywarło? - niemożliwe.

--
XL
"Świat Amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta. " A. Einstein

12. Data: 2014-02-08 14:31:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Feb 2014 10:14:28 +0100, Anai napisał(a):

> Wielkość kwantyfikatora ma znaczenie drugorzędne - po prostu rzuca mi
> się czasem

Czasem? - o, to już postęp.

> w oczy taka tendencja,

Czyli już nie reguła? Postęp, jak wyżej. 333-]

> ze ktokolwiek cokolwiek by nie napisał
> w odpowiedzi od Ciebie dostaje: aja to robię tak

Chyba po to jest ta grupa, żeby przedstawiać, jak się samemu coś przyrządza
oraz aby OCZEKIWAĆ, że ktoś odpowie i przedstawi swój sposób? Może lepszy,
może gorszy - o tym za chwilę.

> i wychodzi lepsze...

A to to już sobie żywnie dośpiewujesz z tą "wychodzącą lepszością", bo
NIGDY (kwantyfikator bezwyjątkowy) czegoś takiego nie napisałam tutaj do
nikogo, a już na pewno nie w tym tonie, który tu "łaskawie" imputujesz.
Pomijam, ze robisz to tylko i wyłącznie z powodu nagłej antypatii nabytej
po mojej MERYTORYCZNEJ krytyce Twego "piernika". Tak jakoś nagle zaczęłam
Cię drażnić.

Natomiast aby uzmysłowić Ci brak rzetelności w ocenie moich postów, proszę,
popatrz sobie, nawet w TYM konkretnym przypadku napisałam wręcz coś
przeciwnego niż imputujesz: o sposobie gotowania podanym przez kogoś
wyraziłam się, że to _to samo_, co ja stosuję - i jest to zupełnie zwykłe,
a nie IDEALNE, ponieważ sugerowanie "idealności" zwyczajnego, typowego
sposobu gotowania ryżu to spora przesada.

13. Data: 2014-02-08 17:37:36

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisala:
"...Bzdura. Ryż wsypuje się do wrzątku albo zalewa wrzatkiem i do czasu
zagotowania miesza, aby nie przywarł. ..."

Z przykroscia stwierdzam , ze ryz pomylil ci sie z makaronem.
Troche elastycznosci w ocenach a swiat kulinarny wyda sie piekniejszy .

Jola L-L

14. Data: 2014-02-08 18:34:54

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 8 lutego 2014 00:37:59 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

> Bzdura.

No niestety nie.

Wg tego linka jest 12 sposobów na gotowanie ryżu.

http://www.wikihow.com/Cook-Rice

Ania

15. Data: 2014-02-08 18:45:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Feb 2014 09:34:54 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> No niestety nie.
>
> Wg tego linka jest 12 sposobów na gotowanie ryżu.
>
> http://www.wikihow.com/Cook-Rice

OK, zgadzam się, mało tego, jesli tak to traktować, to jest ich nawet ze
sto. Tylko dlaczego akurat ten JEDEN ma być tym idealnym 3-)))

--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

16. Data: 2014-02-08 23:29:20

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK, zgadzam się, mało tego, jesli tak to traktować, to jest ich nawet ze
> sto. Tylko dlaczego akurat ten JEDEN ma być tym idealnym 3-)))

Ale on jest "ryżem idealnym Joli L-L"

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

17. Data: 2014-02-09 00:28:03

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

aby wystawala ponad powierzchnie ryzu na grubosc palca wskazujacego, ani mniej, ani
wiecej. Zakryc dobrze dopasowana pokrywka, zagotowac i natychmast zmniejszyc gaz na
najmniejszy.Nie ma sie gotowac tylko wchlaniac. Po 20 minutach jest gotowy.Ryz
idealny.

> Bzdura. Ryż wsypuje się do wrzątku albo zalewa wrzatkiem i do czasu
> zagotowania miesza, aby nie przywarł. Po zagotowaniu - owszem, 20 minut na
> minigrzaniu. Ja wkładam do piekarnika - pisałam. Zwykła, rutynowa
> procedura, zaraz tam ideał...

Można do piekarnika, można do tapczanu pod pierzynę... Ważne żeby przez
czas jakiś utrzymać podwyższoną temperaturę - jak się da wody w sam raz
to nic ani przypalić ani rozgotować się nie da rady.

A zalewanie ryżu zimna wodą, owszem, też się stosuje. Jak trzeba kleik
ryżowy zrobić.

--
Darek

18. Data: 2014-02-09 12:21:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Feb 2014 23:29:20 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2014-02-08 18:45, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Ale on jest "ryżem idealnym Joli L-L"

Fak. T.

19. Data: 2014-02-09 12:26:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Feb 2014 00:28:03 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> [...]
> to nic ani przypalić ani rozgotować się nie da rady.
>
> A zalewanie ryżu zimna wodą, owszem, też się stosuje. Jak trzeba kleik

Dokładnie.

20. Data: 2014-02-09 13:20:31

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.02.2014 14:31, Ikselka pisze:

> Czasem? - o, to już postęp.

> Czyli już nie reguła? Postęp, jak wyżej. 333-]

Nadal to robisz... czepiasz się słówek byle tylko znów stanęło na Twoim :D
... doskonale zdając sobie sprawę, piszę o moim ogólnym odbiorze pewnych
Twoich zachowań.
> Chyba po to jest ta grupa, żeby przedstawiać, jak się samemu coś przyrządza
> oraz aby OCZEKIWAĆ, że ktoś odpowie i przedstawi swój sposób? Może lepszy,
> może gorszy - o tym za chwilę.

Oczywiście... ale jeśli ktoś podaje swój sposób a Ty odpowiadasz
kategorycznie: "Bzdura" "się wsypuje", "się zalewa" itd, itp. -
to naprawdę nie potrzeba dopisku "Mój sposób jest lepszy" bo czuć to
po prostu intuicyjnie z tonu całej wypowiedzi...

> Pomijam, ze robisz to tylko i wyłącznie z powodu nagłej antypatii nabytej
> po mojej MERYTORYCZNEJ krytyce Twego "piernika". Tak jakoś nagle zaczęłam
> Cię drażnić.

ROTFL
Nie przesadzaj...
Ani merytorycznie, ani skrytykowałaś (ciasto):D
> Natomiast aby uzmysłowić Ci brak rzetelności w ocenie moich postów, proszę,
> popatrz sobie, nawet w TYM konkretnym przypadku napisałam wręcz coś
> przeciwnego niż imputujesz:
j/w

--
Pozdrówki
Anai

Czy mrozić ganache?
Do piweczka :-)
Co z rozgotowanym ryżem?
Ksylitol
Pytanie o najprostszy i najszybszy na świecie przepis na kiszone ogórki