Ryz idealny Joli L-L

21. Data: 2014-02-09 14:50:48

Temat: Re: Ryz idealny Joli L-L
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-02-09 13:20, obywatel Anai uprzejmie donosi:

> ROTFL
> Nie przesadzaj...
> Ani merytorycznie, ani skrytykowałaś (ciasto):D

No jakże tak krytykować sylwestrowe ciasto, no!!!

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

22. Data: 2014-02-11 00:40:57

Od: Paulinka <p...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-08 00:37, Ikselka pisze:
> [...]
aby wystawala ponad powierzchnie ryzu na grubosc palca wskazujacego, ani mniej, ani
wiecej. Zakryc dobrze dopasowana pokrywka, zagotowac i natychmast zmniejszyc gaz na
najmniejszy.Nie ma sie gotowac tylko wchlaniac. Po 20 minutach jest gotowy.Ryz
idealny.

> Bzdura. Ryż wsypuje się do wrzątku albo zalewa wrzatkiem i do czasu
> zagotowania miesza, aby nie przywarł. Po zagotowaniu - owszem, 20 minut na
> minigrzaniu. Ja wkładam do piekarnika - pisałam. Zwykła, rutynowa
> procedura, zaraz tam ideał...

To nie tę grupę. Kobieto gotowanie ryżu nie powoduje, że masz mieć
kompleksy, bo Twoje histeryczne reakcje o tym świadczą(jakieś żenujące
przytyki do oponentów sprzed stu milionów lat).
A masz te kompleksy bardzo często. Gotowanie ryżu to proces, jak masz
inny system, to sobie go stosuj, i nie rób z tego filozofii.
Co więcej niewłaściwej.

p.

23. Data: 2014-02-11 13:21:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Feb 2014 00:40:57 +0100, Paulinka napisał(a):

> [...]
> A masz te kompleksy bardzo często. Gotowanie ryżu to proces, jak masz
> inny system, to sobie go stosuj, i nie rób z tego filozofii.

Wpadasz w histerię, kobieto. I to jak zwasze z opóźnieniem. No ale to
akurat moze Cie jeszcze uratować...
--
"To wstyd, żeby w prawie 40-milionowym kraju, w środku Europy trzeba było
żebrać na ulicach o sprzęt medyczny!

24. Data: 2014-02-11 17:22:07

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
idealny.

> Wpadasz w histerię, kobieto. I to jak zwasze z opóźnieniem. No ale to

Nie wszyscy mają misję bytowania tutaj 24h/dobę.

25. Data: 2014-02-12 11:27:31

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 07.02.2014 14:28, schrieb j...@g...com:
> [...]
idealny.
> Pewnie u kazdego ten minimalny palnik jest inny ale powtarzalnosc czyni mistrza.
Ryz jest dobry kiedy jest juz miekki ale nie jest ani mokry ani tez za suchy no i
oczywiscie sypki jak go poruszysz widelcem.
> Wersja alternatywna na mojej kuchence : od razu wstawic przykryty ryz na minimalne
ustawienie i wtedy 25 min.
> Dobrze jest odstawic taki ugotowany i przykryty ryz na 10 min zanim wyladuje na
talerzu.
> Zachecam do sprobowania. Nigdy wiecej nie bedziecie chcieli powrocic do gotowania
metoda duzej ilosci wody bo caly smak i aromat zostaje wylany z woda. I nawet sol mu
nie pomoze.

> Pozdrawiam serdecznie wszystkich przyjaciol

Jesteś pewna, że chodzi o basmati? 20-25 minut gotowania i 10 minut
"dochodzenia" zrobią z prawdziwego basmati placek. Rozgotuje się na
amen. Osobiście gotuję basmati 1-2 minut, potem odstawiam pod
przykryciem na 15-20 minut. Oczywiście klei się (bo to basmati), ale nie
jest masą ryżową. Twój przepis nadaje się znakomicie do normalnego ryżu.
A to też można trochę inaczej. Ja biorę 2.5x tyle wody, co ryżu. Ryż
jest gotowy, jak wchłonie wodę. Nie trzeba nic wylewać ;-)

Waldek

26. Data: 2014-02-12 16:01:46

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Czesc Waldek :-)
Ciesze sie , ze jestes:-)))
To kwestia sprzetu. Ja mam palniki gazowe w tym dwa male . Tylko jeden z nich daje
plomyk minimalny- idealny do robienia ryzu basmati czy arborio do paeli czy
specjalnego do sushi ( uzywam Nishiki brand).Natomiast plyty grzewcze daja takie
mozliwosci jak piszesz. Ryz stoi na nagrzanym, wylaczonym i dochodzi w cieple tak jak
u mnie sie dzieje na gazowym minimalnym. Twoja ciepla plyta spelnia te sama role co
niektorzy stosuja do dzis : podgotowac chwile, zawinac garnek z pokrywka w gazete(
papier jest swietnym izolatorem ciepla) calosc pod kolderke i za pol godziny a
nawet za godzine jest ugotowany , sypki i jeszcze cieply. Palnik gazowy nie trzyma
ciepla po wylaczeniu. Stad potrzeba grzania 20 min. A metoda wody na grubosc palca
jest uniwersalna, bez wzgledu na ile osob jest tego ryzu. Inaczej ludnosc azjatycka
nawet w najodleglejszej wsi musialaby posiasc wiedze matematyczna i przeliczac. A
metoda na palec jest genialna w swojej prostocie. W podobny sposob robie kasze
gryczana tylko dodaje odrobine soli i na czubek lyzeczki masla. Pycha.
Moja mama topila to maslo na patelni i dodawala kasze gryczana , mieszajac otaczala
kazde ziarenko maslem a nastepnie taka kasza trafiala do garnka.Troche rozne drogi a
efekt taki sam.
Ostatnio zgadalam sie z kolezanka na temat gotowania owsianki tradycyjnej - nie
blyskawicznej. Ja po zagotowaniu zmniejszam ogien na minimum i tak 4-5 minut - wedlug
opisu na opakowaniu tegoz . Ona na plycie elektrycznej TEN SAM ryz zagotowuje i
wylacza a po kilku minutach stania na cieplej plycie jest gotowy.

PS: uzywam ryzu basmati bo jestesmy zakochani w roznego rodzaju curry ale to temat na
inny watek:-)

Jola L-L

27. Data: 2014-04-03 19:10:16

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-07 14:28, j...@g...com pisze:
> [...]
nie pomoze.

> Pozdrawiam serdecznie wszystkich przyjaciol

Dla mnie idealny to przede wszystkim - dobrze ugotowany, tak żeby się
nie kleił do zębów, a z taką ilością wody na pewno dobrze się nie ugotuje.

28. Data: 2014-04-03 21:48:22

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 19:10:16 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

> Dla mnie idealny to przede wszystkim - dobrze ugotowany, tak żeby się
> nie kleił do zębów, a z taką ilością wody na pewno dobrze się nie ugotuje.

Dla mnie idealny to jest tak ugotowany, żeby jego konsystencja była zgodna z typem
dania.

Przed chwilą jadłam ryż gotowany na gęsto na mleku, z musem truskawkowym - i taki
wręcz musi się kleić :-)))

Ania

29. Data: 2014-04-06 10:25:15

Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-03 21:48, czeremcha pisze:

> [...]
dania.

> Przed chwilą jadłam ryż gotowany na gęsto na mleku, z musem truskawkowym - i taki

Jak dla mnie ryż to tylko składnik do zupy pomidorowej, czy białych
sosów (np. tzw potrawka), ew. zapiekany z mięsem i warzywami. Oczywiście
gotowany osobno. Jakby taka zupa pomidorowa czy sos wyglądał gdyby je
dodać do ryżu ugotowanego na sypko.?

Czy mrozić ganache?
Do piweczka :-)
Co z rozgotowanym ryżem?
Ksylitol
Pytanie o najprostszy i najszybszy na świecie przepis na kiszone ogórki