Ryż smażony po chińsku

1. Data: 2009-09-29 08:23:12

Temat: Ryż smażony po chińsku
Od: Mania <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Pomimo, odszukania wielu przepisów, smaku ryżu, który kiedyś jadłam w
pewnej knajpie nigdy nie mogłam odnaleźć.
Zaczęłam więc kombinować i tak o to powstał ten przepis.
Potrzebne są:
ugotowana torebka ryżu, 2 jajka,1/4słoika marynowanych pędów fasoli
mung, 1/4 słoika marynowanych, pociętych w słupki pędów bambusa, jedna
łodyga selera naciowego, kolendra, marynowana chili, sos sojowy,
przyprawa chińska Kamis

Na rozgrzany w woku olej wlewamy rozbełtane jajka i zanim zdążą się
ściąć dorzucamy ryż. Następnie dorzucamy wcześniej posiekane dodatki,
pędy soi i bambusa na pół, seler w malutką kosteczkę, chili
najdrobniej jak się da (ja zrobiłam prawie pastę). Posypujemy mniej
więcej łyżką przyprawy i podlewamy 2 łyżkami jasnego sosu sojowego.
Posypujemy drobno posiekaną kolendrą (może być szczypiorkiem/natką).
Smażymy jeszcze 2 minuty.

Czas przygotowania około 15min.
Podane może być jako dodatek ja osobiście lubię jako samodzielną
potrawę z podaną z surówką oraz sosem słodko-ostrym tao-tao.

Pozdrawiam
Mania

2. Data: 2009-09-29 11:46:08

Temat: Re: Ryż smażony po chińsku
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Sep 2009 01:23:12 -0700 (PDT), Mania napisał(a):

> [...]
> Podane może być jako dodatek ja osobiście lubię jako samodzielną
> potrawę z podaną z surówką oraz sosem słodko-ostrym tao-tao.

Noaletozwykłyomletzdodatkami!

--

Ikselka.

3. Data: 2009-09-29 12:36:05

Od: "Paweł W." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Noaletozwykłyomletzdodatkami!

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogo
gogoch
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Llanfairpwllgwyngyllgo
gerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch)

W tym mieście lubią to.
p.

4. Data: 2009-09-29 13:31:10

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Wrz, 13:46, XL wrote:
> [...]
> Noaletozwykłyomletzdodatkami!

A Tobie co?! Z tyłu liceum, z przodu muzeum? -- To tak na
marginesie;p
Wracając do treści Twojej wypowiedzi to ona jakaś dziwnawa. Czyżbyś
zmieniła styl? Toż jajko w różnych potrawach ma różny smak. A tu
podstawowym składnikiem jest ryż. I dziewczę trochę się natrudziło, by
odnaleźć jego "niebiański" smak. No i dzieli się z nami swoim
odkryciem sposobu uzyskanie tego smaku:)
A Ty Jej w łeb pałką?!
Poza tym, o ile mnie pamięć nie myli, to cechą charakterystyczną
omletu jest ubijanie jajek, a nie ich rozbełtanie;p
Oj, popraw się, popraw;)

--
Pozdrawiam :)
JM

5. Data: 2009-09-29 17:02:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Sep 2009 06:31:10 -0700 (PDT), JaMyszka napisał(a):

> A Tobie co?! Z tyłu liceum, z przodu muzeum? -- To tak na
> marginesie;p

I z tyłu, i z przodu - kwitnę i rozkwitam :-D

> Wracając do treści Twojej wypowiedzi to ona jakaś dziwnawa. Czyżbyś
> zmieniła styl?

Szkoda czasu na spacje - życie płynie...

> Toż jajko w różnych potrawach ma różny smak. A tu
> podstawowym składnikiem jest ryż.

Aha. Nie ważyłam. I nie używam torebkowanego ryżu - gotuję tradycyjnie.

> I dziewczę trochę się natrudziło, by
> odnaleźć jego "niebiański" smak.

Ryżu? - no, nie przesadzajmy.

> No i dzieli się z nami swoim
> odkryciem sposobu uzyskanie tego smaku:)

Że niby jajka ten smak nadają?

> A Ty Jej w łeb pałką?!

A co jej się stanie? - w końcu tylko taką do ucierania...

> Poza tym, o ile mnie pamięć nie myli, to cechą charakterystyczną
> omletu jest ubijanie jajek, a nie ich rozbełtanie;p
> Oj, popraw się, popraw;)

Ubijane jajka - to na omlet biszkoptowy, i to osobno białka, osobno żóltka.

:-)
--

Ikselka.

6. Data: 2009-09-29 22:58:44

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Noaletozwykłyomletzdodatkami!

Czy Ty Ikselka miedzy "2 minuty" a "czas przygotowania" coś usunęłaś z
poprzedniego postu?
Bo jak nie, to może ktoś by mi wytłumaczył, co się stało z "czasookresem"
miedzy 2 a 15 minutą. No bo już nie smażymy, a jedynie przygotowujemy. No
chyba, że ktoś sieka z prędkością ślimaka przez 13 minut ;-))

P.S.
To nie omlet, to danie pt. "Wpadło mi do woka co miałam pod ręką"
pzdr
Grzesiacz

7. Data: 2009-09-30 06:16:10

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiacz pisze:

> Bo jak nie, to może ktoś by mi wytłumaczył, co się stało z
> "czasookresem" miedzy 2 a 15 minutą.

Wspomniane w przepisie 15 min. to imo czas ugotowania torebki ryżu.

> To nie omlet, to danie pt. "Wpadło mi do woka co miałam pod ręką"

Oczywiście, że to nie omlet.
Wygląda całkiem nieźle. Wiele dobrych dań powstało właśnie przez
przypadek.
--
BBjk

8. Data: 2009-09-30 08:23:32

Od: Mania <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Wrz, 08:16, Bbjk <b...@q...pl> wrote:

> Wspomniane w przepisie 15 min. to imo czas ugotowania torebki ryżu.

Dokładnie tak - siekanie w tępię ślimaczym w międzyczasie ;)

> Oczywiście, że to nie omlet.

Żeby zrobić z tego omlet przydały by się jeszcze z 4jajka. W tych
proporcjach ledwo to jajko czuć.

>   Wygląda całkiem nieźle. Wiele dobrych dań powstało właśnie przez
> przypadek.

Oj uwierz to nie był przypadek tylko długa droga do uzyskania smaku z
"chińczyka", który kiedyś mieścił się koło dworca Wileńskiego zanim
tam stanęła galeria.

> --
> BBjk

Pzdr
Mania

9. Data: 2009-09-30 09:19:31

Temat: [ORT] Re: Ryż smażony po chińsku
Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

*Mania*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

> Dokładnie tak - siekanie w tępię ślimaczym w międzyczasie ;)
^^^^^^^
Tępisz ślimaki czy co?

NMSP
--
Magda *gdaMa*

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
wirusow 4468 (20090929) __________

4468 (20090929) __________

10. Data: 2009-09-30 09:53:03

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiacz pisze:

> P.S.
> To nie omlet, to danie pt. "Wpadło mi do woka co miałam pod ręką"

Może wg Iksel, wszystko co ma w sobie rozbełtane jajka, to omlet ,,z
dodatkami'', nawet jak ,,dodatki'' dominują?

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

PYCHOTKA