SDHH-A - czy jest taki hormon?

1. Data: 2003-08-22 15:29:38

Temat: SDHH-A - czy jest taki hormon?
Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich. Czy ktoś spotkał się z takim hormonem SDHH-A? Dostałam
skierowanie na badanie jeo poziomu, ale w 2 laboratoriach rozłożyli
bezradnie ręce nie wiedząc, co to jest :-) To pewnie jakiś hormon nadnerczy,
wcześniej przez 3 dni brałam lek o nazwie Dexamethason i w czwarty dzień
miałam zrobić te badania. I teraz nie wiem, co robić, jutro na badania
będzie już chyba za późno, a spotkanie z endokrynologiem mam dopiero we
wtorek. Czy ktoś może wie, czy jest taki hormon? A może chodzi o DHEA-S?
(ale na recepcie pisze jak byk: SDHH-A). Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Ula

2. Data: 2003-08-23 19:19:54

Temat: Re: SDHH-A - czy jest taki hormon?
Od: el <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Jak najbardziej jest taki hormon DHEAS produkowany przez kore nadnerczy.
Prawdopodobnie mailas brac dexametazon zeby ocenic ilosc tego hormonu po
hamowaniu hamowaniu nim kory nadnerczy.
tego typu badania stosuje sie w przypadku podejrzenia np wrodzonego przerostu
nadnerczy, choroby Cushinga ipt.
czy masz np problemy z nadmiernym owlosienie, tradzikiem itp?
nie wiem skad jestes,ale w Warszawie badanie tego hormonu robi na pewno poradnia
endokrynologiczna w szpitalu bierlanskim.

pozdrofki

3. Data: 2003-08-24 07:17:28

Od: <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "el" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jak najbardziej jest taki hormon DHEAS produkowany przez kore nadnerczy.
> Prawdopodobnie mailas brac dexametazon zeby ocenic ilosc tego hormonu po

[ciach]

Dziękuję Ci za odpowiedź, tylko że nadal nie wiem, czy jest coś takiego, jak
SDHH-A, bo na taki hormon mam skierowanie. Jestem z Dąbrowy Górniczej i
tutaj też wykonują DHEAS, ale to nie te badania mam na skierowaniu. Nie
wiem, może lekarka się pomyliła (?), chyba będę musiała się do niej wybrać
we wtorek - miało być z wynikami badań, no ale nie mam jak ich zrobić skoro
nikt nie zna takiego hormonu...
Pozdrawiam,
Ula

Nazwisko prawie kazdej pani doktor...