SER BIALY

1. Data: 2001-03-25 14:53:27

Temat: SER BIALY
Od: Paul Ř <m...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

czesc przebywam w belgii i czasami w holandii w obydwu miejscach
szukalam bialego sera aby upiec wedlug waszycch przepisow SERNIK
niestety nigdzie nie znalazlam bialego typowego polskiego sera tylko
cos co przypominalo polski wynalazek byc moze ktos z was sie orientuje
pod jaka nazwa i gdzie moge go otrzymac w tych krajach Dorota

d...@f...com
www.family-oosten.com/dorota

1. Data: 2001-03-25 17:30:31

Temat: Re: SER BIALY
Od: d...@z...nl (Danka) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Mar 2001 16:53:27 +0200, Paul Ř <m...@b...com>
wrote:

> [...]
>cos co przypominalo polski wynalazek byc moze ktos z was sie orientuje
>pod jaka nazwa i gdzie moge go otrzymac w tych krajach Dorota

Niestety musze Cie chyba zmartwic. Raczej nie uda Ci sie tutaj, w NL,
dostac bialego sera. Mieszkam tu juz prawie 2 lata i poza serkiem
wiejskim nie znalazlam nic innego. Ale mozesz zawsze zapytac u
kaasboer'a czy moze go sprowadzic, bo w tv widzialam np., ze w
Rotterdamie na targu krojono cos, co wygladalo na bialy ser.
Powodzenia!

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-03-26 06:39:47

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <d...@z...nl> napisał w wiadomości

> [...]
> kaasboer'a czy moze go sprowadzic, bo w tv widzialam np., ze w
> Rotterdamie na targu krojono cos, co wygladalo na bialy ser.

Niepojete, ze takie rzeczy sa niedostepne, i po co ta Polska pcha sie do UE
? Czy nasze produkty stana sie atrakcja, czy zabronia nam produkcji?

Co do twarogu, to moze sprobujcie zrobic go sami zakwaszajac mleko chocby
kwasna smietana, ale czy to mleko sie zetnie, czy raczej zepsuje?

nie gniewajcie sie na mnie za ta dygresje o UE, wy tam mieszkacie, to pewnie
inaczej podchodzicie do zagadnienia przylaczenia do Unii, ale mnie ten temat
denerwuje i jestem zdecydowana przeciwniczka.

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-03-26 10:14:56

Temat: UE, byo: Re: SER BIALY
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara wrote:
> jestem zdecydowana przeciwniczka.

nie jesteś odosobniona

sadyl

1. Data: 2001-03-26 10:38:08

Temat: Re: UE, byo: Re: SER BIALY
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie jesteś odosobniona
>
> sadyl

Wielkie dzieki, ciesze sie, ze nie jestem odosobniona, ale tu raczej nie
bede wyglaszac swoich pogladow, nie ten temat listy, ale co do jedzenia, to
mamy lepsze niz w UE.
W tym poscie poruszony jest temat twarogu, kilka dni temu bylo o chlebie,
za ktorego smakiem tesknil ktos z Irlandii.
Kiedys czytalam, ze najbielsza polska maka przy francuskiej wyglada jak
razowa - Krotko mowiac w UE kroluje jadlo wysoko przetworzone.
Mam nadzieje, ze tak nie jest wszedzie (np. w Finlandii na wsiach ciagle
piecze sie chleb w domu, ten w sklepie jest bardzo drogi).

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-03-26 11:15:42

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara wrote:

> Wielkie dzieki, ciesze sie, ze nie jestem odosobniona, ale tu raczej nie
> bede wyglaszac swoich pogladow, nie ten temat listy, ale co do jedzenia, to
> mamy lepsze niz w UE.

Nie ma się co krygować
Problematyka żywności w kontekscie aneksji (tfu..przepraszam) integracji
z UE są jak najbardziej na miejscu.

Ja chcę żreć kaszankę, oscypki i mleko od krowy
I g.. mnie obchodzi, czy to jest higieniczne
Tym bardziej g... powinno to obchodzić kogokolwiek innego
Mam ponad 18 lat (od dość dawna:)) i jestem odpowiedzialny za swoje
decyzje.
Także przed sobą samym
Wszelka ingerencja prawa/państwa to socjalizm [czyli decyzja urzędasów
co jest dla mnie lepsze]

Dlatego [między innymi] jestem i [przynajmniej przez dłuższy czas] będę
przeciwnikiem integracji.

kołtun sadyl

1. Data: 2001-03-26 11:48:11

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał...

> Nie ma się co krygować
> Problematyka żywności w kontekscie aneksji (tfu..przepraszam) integracji
> z UE są jak najbardziej na miejscu.

Nie przepraszaj, bo unii chodzi tylko o kolejny rynek zbytu... A nam nie
chcą nic dać w zamian nawet głupiego prawa do pracy...

> [...]
> Tym bardziej g... powinno to obchodzić kogokolwiek innego
> Mam ponad 18 lat (od dość dawna:)) i jestem odpowiedzialny za swoje

Mleko od krowy jest higieniczne jak się je higienicznie udoi... Ja doiłam
ręcznie krowę żyjącą w oborze na gnoju i wiele lat takie mleko piłam ile
razy byłam u babci i żyję, a wtedy jeszcze 18 lat nie miałam... taki
wrażliwy dziecięcy organizm... Oscypki uwielbiam i jadam ile razy jestem w
górach. W hipermarketach w Warszawie też bywają, ale to takie suche,
próżniowo zapakowane i nie mogę porozmawiać z babą, która je robiła, czy
słone, czy twarde i jak kupuję 5 to szóstego gratis nie dostaję ;-(

> Także przed sobą samym
> Wszelka ingerencja prawa/państwa to socjalizm [czyli decyzja urzędasów
> co jest dla mnie lepsze]

Ja stanowczo też lubię o sobie decydować i wiem, co jest dla mnie lepsze...

--
Joanna z Ciemnogrodu
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-03-26 11:54:12

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:99naa0$d0u$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> Wszelka ingerencja prawa/państwa to socjalizm [czyli decyzja urzędasów
>
> Ja stanowczo też lubię o sobie decydować i wiem, co jest dla mnie

W kontekscie tego wszystkiego o czym tu mowa nasuwa mi sie pytanie - gdyby
nasza gora najpierw zrobila referendum, to czy mieliby teraz podstawy do
tego skamlania o szybsze przyjecie?
Ja na takie glosowanie poszlabym z czerwonym dlugopisem albo jakas inna
zarowa, zeby dobitnie podkreslic swoje zdanie.

Basia

1. Data: 2001-03-26 12:15:51

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara wrote:

> W kontekscie tego wszystkiego o czym tu mowa nasuwa mi sie pytanie - gdyby
> nasza gora najpierw zrobila referendum, to czy mieliby teraz podstawy do
> tego skamlania o szybsze przyjecie?

A jak sądzisz - dlaczego nie robią?
Dlaczego UE inwestuje kupę kasy w "edukację europejską" czyli de fakto w
reklamę?

I z drugiej mańki: co urzędasy mieliby zyskać robiąc referendum?
Bo co mają do stracenia to chyba oczywiste.

zastanówmy sie nad tym przez chwilę jak bedziemy stawiać komuś na
jesieni krzyżyk
I namówmy do zastanowienia swoich znajomych

sadyl

1. Data: 2001-03-26 20:56:10

Od: "pablo" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego [między innymi] jestem i [przynajmniej przez dłuższy czas] będę
> przeciwnikiem integracji.

popieram na calej lini, UE to bedzie koniec dobrego zarcia, zostana tylko
nafaszerowane chemia pomidory ze smakiem pomidora nic wspolnego nie majace
itd.
Wszystko takie same dla wszystkich to chyba skads znamy - nieprawdaz?

i potezna biurokracja, taka potezna ze nasza obecna to raj na ziemi.

--
pablo
podlacz myszke do taboreta, bedziesz mial peceta.

Sałatka z pieczarkami
Pierwszy polski prywatny SEX TELEFON !!! pl.rec.kuchnia
Mazurek
Do uzytkownikow grupy pl.rec.kuchnia
Jestem glodny