konflikt syrelogiczny (sory jeżeli nie tak to sie pisze)

1. Data: 2000-10-20 05:29:14

Temat: konflikt syrelogiczny (sory jeżeli nie tak to sie pisze)
Od: "MARKETING" <M...@M...COM> szukaj wiadomości tego autora

Kochani pomocy.
Powiedzcie na czym polega konflikt syrelogiczny (sory jeżeli nie tak to się
pisze).
Z jaką grupą krwi mogłabym ten konflikt mieć jeżeli moja grupa krwi to A RH+

Błagam wyjaśnijcie mi to

2. Data: 2000-10-20 07:25:32

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MARKETING napisała

> Powiedzcie na czym polega konflikt syrelogiczny (sory jeżeli nie tak to się
> pisze).

Gdy kobieta ma krew Rh -, a mężczyzna Rh +, to jeśli kobieta zajdzie w ciążę, a
płód odziedziczy krew po ojcu, wtedy może pojawić sie konflikt serologiczny. W
przypadku zmieszania się krwi matki i płodu, matka zaczyna wytwarzać
przeciwciała antyRh, które mogą przedostać się do krwioobiegu dziecka (ich
działanie na organizm dziecka ma szeroki zakres - od żółtaczki hemolitycznej
(bodaj) po gorsze sprawy, ale nie napisze Ci teraz jakie, bo nie mam możliwości
sprawdzenia). Dlatego kobieta Rh- w ciąży musi regularnie badać poziom tych
przeciwciał we krwi i gdyby takowe się pojawiły - otrzymuje specjalną
immunoglobulinę anty-D, która te przeciwciała niszczy. Standardowo po każdym
porodzie taka kobieta dostaje immunoglobulinę.
To tyle, bardzo skrótowo, może ktoś jeszcze coś dopisze.

> Z jaką grupą krwi mogłabym ten konflikt mieć jeżeli moja grupa krwi to A RH+

Jeśli masz Rh + to niczego nie musisz się obawiać. Żaden konflikt w zakresie
czynnika Rh Ci nie grozi. Zdarzają się też konflikty serologiczne w grupach
krwi, ale są niezmiernie rzadkie i na szczęście nie tak groźne, jak ten
najczęstszy, czyli dotyczący czynnika Rh.
Maja

3. Data: 2000-10-20 07:35:41

Od: "Joanna Wojtczak" <j...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

MARKETING <M...@M...COM> wrote in message
> [...]
się
> pisze).
> Z jaką grupą krwi mogłabym ten konflikt mieć jeżeli moja grupa krwi to A

Konflikt serologiczny - to poprawna nazwa.
Obojetnie czy jesteś kobieta czy mezczyzna (czego nie napisales(-las))
to nie masz sie czego obawiac, z ta grupa krwinie jestes "konfliktowy(a)".
Do konfliktu serologicznego dochodzi wtedy gdy matka ma grupe krwi
Rh-, a dziecko Rh+, przeważnie przy drugiej ciazy.
Wiecej na ten temat :
http://www.proszynski.pl/biologia/burza/konflikt_ser
ologiczny.php3

Pozdrawiam
Asia W.

4. Data: 2000-10-20 08:32:34

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Wojtczak napisała

> Obojetnie czy jesteś kobieta czy mezczyzna (czego nie napisales(-las))

To chyba widać z formy czasownika "mogłabym" :~)

> to nie masz sie czego obawiac, z ta grupa krwinie jestes "konfliktowy(a)".

Co do obaw, to gdyby Pani "MARKETING" była mężczyzną, to "nie powinna" się
wiązać z kobietą Rh-, bo to właśnie może być powodem konfliktu. Tak więc
odpowiedziałaś troszkę nieprecyzyjnie ;~)

Maja

5. Data: 2000-10-20 13:01:35

Od: "Joanna Wojtczak" <j...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Maja Krężel <o...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
> wiązać z kobietą Rh-, bo to właśnie może być powodem konfliktu. Tak więc
> odpowiedziałaś troszkę nieprecyzyjnie ;~)

Dzięki za sprostowanie :)
Asia W.

6. Data: 2000-10-20 16:12:26

Od: Jaromir Kira <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam takie pytanie:

Czy to prawda, ze problem konfliktu jest wiekszy przy kolejnym dziecku? I co kiedy
pierwsza ciaza jest poronna z dowolnego powodu, rowniez tego konfliktu?

7. Data: 2000-10-20 16:38:22

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaromir Kira napisał

> Czy to prawda, ze problem konfliktu jest wiekszy przy kolejnym dziecku?

Niekoniecznie. Przed drugą ciążą kobieta Rh (-) powinna zrobić badanie krwi na
obecność przeciwciał antyRh. Z reguły tych przeciwciał być nie powinno, gdyż
rutynowo podaje się po każdym porodzie kobietom Rh (-) immunoglobulinę niszczącą
te przeciwciała. Jeśli więc tych przeciwciał nie ma i nie pojawiają się w
trakcie trwania ciąży, to jej przebieg jest praktycznie taki sam, jak pierwszej
ciąży. Jeśli są, to podaje się immunoglobulinę. Gdy pojawią się w trakcie
trwania ciąży - to samo.

Maja

8. Data: 2000-10-21 09:13:11

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Jaromir Kira <p...@p...onet.pl> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:39F06EEA.57B6A150@poczt
a.onet.pl...

> [...]
dziecku? I co kiedy
> pierwsza ciaza jest poronna z dowolnego powodu, rowniez tego

Tak, to prawda. Dlatego jest taka nagonka na nieusuwanie pierwszej
ciazy. Jesli bowiem w pierwszej ciazy dojdzie do konfliktu, to trzeba
podac immunoglobuline. Bez wzgledu na jej sposob zakonczenia. Nie
slyszalam jednak zeby tak robiono, ale byc moze wynika to z mojej
niewiedzy. Jesli jednak kobieta dostala immunoglobulline, po
poronieniu, to zagrozenia nie ma.

/mb

9. Data: 2000-10-21 20:37:26

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Busk napisała

> Tak, to prawda. Dlatego jest taka nagonka na nieusuwanie pierwszej
> ciazy. Jesli bowiem w pierwszej ciazy dojdzie do konfliktu, to trzeba
> podac immunoglobuline.

Immunoglobulinę po porodzie otrzymuje w Polsce _każda_ kobieta Rh(-), bez
względu na to, czy konflikt zaistniał, czy nie. Tak na wszelki wypadek.
Aczkolwiek może się zdarzyć, że ewentualne przeciwciała nawet wtedy nie znikną
do końca. Dlatego przed następną ciążą warto zrobić badanie krwi na ich obecność
i wtedy przyjąć immunoglobulinę anty-D. Wówczas nie powinno być problemów.

Maja

10. Data: 2000-10-22 13:02:42

Temat: SV: konflikt serologiczny
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Maja Krężel <o...@f...onet.pl> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:8sulsh$hbp$...@n...tpi.p
l...
> [...]
Rh(-), bez
> względu na to, czy konflikt zaistniał, czy nie. Tak na wszelki

Oczywiscie Maju, wiem o tym, zwroc uwage jednak, ze ja pisze o
poronieniu. Moze sie ktos (lekarz) wypowie, kto usuwa ciaze i podaje
immunoglobuline (pacjentkom Rh minus).

/mb

odchudzanie
logest