Sałatka kalafiorowa

1. Data: 2003-06-28 12:35:13

Temat: Sałatka kalafiorowa
Od: "Juliusz" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wstałem dziś rano nieco wcześniej niż zwykle i zachciało mi się
sałatki kalafiorowej wyszła przepyszna , i naszła mnie ochota podzielic się
z wami przepisem
Składniki :
1 nieduży kalafior
4 jajka
puszka groszku konserwowego lub swieżego
majonez
2 młode srednie cebulki
2 małe pomidorki
sól i pieprz do smaku i odrobina cukru
A oto przepis
Kalafior ugotowac około 15 do 20 minut ,wystudzić i pokroic w kawałki
Groszek odsaczyć i wrzucic do miski z kalafiorem do tego dodac ugotowane na
twardo jajka pokrojone w ćwiarteczki ,oraz cebulkę w półkrążki .
Wszystko przyprawić 3 dużymi łyżkami majonezu solą ,pieprzem oraz cukrem do
smaku na końcu dodac pokrojone w ćwiarteczki pomidorki i włożyć do lodówki
na 3 godziny
Zajadac się bez umiaru i życze smacznego
Pozdrawiam JULIUSZ
pS często czytam grupe rzadziej cos pisuje

1. Data: 2003-06-28 18:12:51

Temat: Re: Sałatka kalafiorowa
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juliusz" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam wstałem dziś rano nieco wcześniej niż zwykle i zachciało mi się
> sałatki kalafiorowej wyszła przepyszna , i naszła mnie ochota podzielic
> [...]
[...]

U mnie robi sie taka
ugotowac czastki kalafiora, tak zeby sie nie rozgotowal
ok20-30 dkg pieczarek zaparzyc - pokroic w cwiartki
2-3 pomidory obrac ze skorek, pokroic w plastry grubsze
ugotowac na twardo 3-4 jajka, pokroic je w czastki

w misce ukladac kolejno

kalafior
pieczarki
pomidora
jajka

przygotowac sos - majonez, jogurt i czosnek doprawic do smaku pieprzem
czarnym

polac to wszytsko sosem, na wierzch mozna do przyozdobienia rzucic pokrojana
w male czasrki kapuste pekinska, salate, salate lodowa (ale tylko troche,
jak sie nie ma, ozdobic galazka koperku, pietruszki zielonej)

salatka ta ile razy jest serwowana zawsze robi prawdziwa furrore :)
szczegolnie polaczenie kalafiora z sosem czosnkowym i pomidorem

Marta

1. Data: 2003-06-29 17:06:50

Od: "Piotr Wozniak" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości
> ugotowac czastki kalafiora, tak zeby sie nie rozgotowal
> ok20-30 dkg pieczarek zaparzyc - pokroic w cwiartki

Marta mam jedno pytanko:czy pieczarki zaparzyc znaczy polac je
wrzatkiem?obrane? z gory dzieki az mi slinka cieknie bo uwielbiam
czosnek....i wszystko z czosnkiem..

1. Data: 2003-06-29 20:17:46

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Wozniak" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Marta mam jedno pytanko:czy pieczarki zaparzyc znaczy polac je
> wrzatkiem?obrane? z gory dzieki az mi slinka cieknie bo uwielbiam
> czosnek....i wszystko z czosnkiem..

jesli sa swieze to nie trzeba odbierac, jesli takie 2 dniowe to i owszem bo
skorka sama odchodzi
wrzucic do wrzatku na chwilke tak zeby chwilke w nim pobyly
oczywiscie niektorzy nie lubia takiego wlansie smaku pieczarek, wtedy mozna
je podgotowac chwile
a jak beda juz wystudzone mozna je lekko posolic i popieprzyc, ale
niekoniecznie

Marta

Ogórki małosolne?
sushi