Salatka na parapetowke (duzo osob)

1. Data: 2003-07-11 06:24:06

Temat: Salatka na parapetowke (duzo osob)
Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie poszukuje przepisu na jakas ciekawa salatke
otoz z mezem wybieramy sie na parapetowke ))) gdzie bedzie dosc duza licza
ludzi
a wiec trzeba duzo salatki (jakas ogromniasta micha) a wiec skladniki nie
moga byc zbyt drogie )))
dziekuje z gory bo nic mi nie przychodzi do glowy ((((

--
Pozdrawiam )))
Flowercia pograzona w SAPo-ABAPowaniu ;-)

1. Data: 2003-07-11 06:55:59

Temat: Odp: Salatka na parapetowke (duzo osob)
Od: "Dasida" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik flowera <b...@W...com> w wiadomości do g
rup dyskusyjnych napisał:belld5$qit$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> moga byc zbyt drogie )))
> dziekuje z gory bo nic mi nie przychodzi do glowy ((((

Ja uparcie polecam swoja salatke z makaronu
Kto jadl ten wie ze nadaje sie i na przegryzki i na impreze i na danie glo
wne

1. Data: 2003-07-11 07:07:34

Temat: Re: Salatka na parapetowke (duzo osob)
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ja uparcie polecam swoja salatke z makaronu
> Kto jadl ten wie ze nadaje sie i na przegryzki i na impreze i na danie glo
> wne
> Pozdrawiam

A czy moglabys zarzucic jeszcze raz przepis? Jakos nie moge znalesc...

Kot pewnie slepy

1. Data: 2003-07-11 07:10:07

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik flowera napisał:

> [...]
> ludzi
> a wiec trzeba duzo salatki (jakas ogromniasta micha) a wiec skladniki nie

Ja proponuje coś takiego:

Ziemniaki (nie wiem tylko jek te młode się zachowają) gotujesz w
łupinkach, obierasz je, kroisz w dużą kostkę.
Do tego Przygotowujesz cebulkę pokrojoną w kosteczkę, mieszasz to razem
(nawet wskazane jest zebyś to mieszała jak zeiemniaki są jeszcze ciepłe,
nie gorące ale ciepłe, wtedy lepiej przejdą aromatem cebulki).
Przygotowujesz sos z jogurtu, śmietany, majonezu, papryki słodkiej, octu
i wszystkiego co ći wpadnie do głowy.
Ja osobiście do sosu dosypuję dość dużą ilość oregano - robie to w tym
celu, żeby sie namoczło i nie było twarde w sałatce.
Zalewasz wszystko sosem, mieszasz i odstawiasz na jakiś czas do lodówki
(3 - 4 godziny).
Sałatka jest świetna do wszelakich mięs, super się je z nią śledzika. po
prostu jest tania, uniwersalna i smaczna.

--
"Nie wyrzucaj bohatera z twojej duszy, dzierżyj święcie twoją najwyższą
nadzieję." (Zaratustra)

1. Data: 2003-07-11 07:18:30

Od: "Dasida" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy moglabys zarzucic jeszcze raz przepis? Jakos nie moge znalesc...
>
> Kot pewnie slepy

A prosze bardzo, mam nadzieje nikt mnie nie zlinczuje za natrectwo salatkowe
:)

1 paczka makaronu malma swiderki, muszelki.. oby gruby
20dag sera parmezan
2 papryki
20dag szynki
2 zabki czosnku
0,5 szklanki oliwy z oliwek
10 dag orzechow laskowych
bazylia

Makaron ugotowac al dente oczywiscie z oliwa zeby sie nie lepil
Ugotowany makaron (nie przelewac zimna woda) wymieszac ze startym serem
W czasie kiedy makaron stygnie opiec i obrac papryke
Papryke obrana pokroic w paski to samo zrobic z szynka
Orzechy posiekac
Wszystko razem wymieszac z makaronem

Oliwe z oliwek polaczyc z wycisnietym czosnkiem, bazylia i zalac makaron
Wymieszac odstawic na 1 godz

1. Data: 2003-07-11 07:38:44

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dasida" <z...@n...pl> napisała:
> A prosze bardzo, mam nadzieje nikt mnie nie zlinczuje za natrectwo salatkowe
> :)

Alez skad :) Skoro salatka zbiera pochwaly, to trzeba ja promowac jak
najczesciej :)

> 1 paczka makaronu malma swiderki, muszelki.. oby gruby
[...]
> 10 dag orzechow laskowych

Czy musza byc orzechy laskowe? A moze wloskie tez moga byc?

[...]
> W czasie kiedy makaron stygnie opiec i obrac papryke

Co to znaczy "opiec i obrac" papryke?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-07-11 07:46:07

Od: "Dasida" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy musza byc orzechy laskowe? A moze wloskie tez moga byc?

Przyznam ze nie probowalam z wloskimi
wole laskowe bo sa wedlug mnie smaczniejsze mozna je takaze lekko uprazyc
beda bardziej chrupiace

a opiec i obrac papryke to znaczy
ze lekko smaruje ja oliwa i klade na blache
jak sie "poparzy" robia sie burchle i skora z niej latwo schodzi

1. Data: 2003-07-11 07:51:34

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dasida" <z...@n...pl> napisała:
> a opiec i obrac papryke to znaczy
> ze lekko smaruje ja oliwa i klade na blache
> jak sie "poparzy" robia sie burchle i skora z niej latwo schodzi

Dzieki za wyjasnienia :) Ja zazwyczaj nie obieram papryki ze skorki.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-07-11 07:55:18

Od: "Dasida" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za wyjasnienia :) Ja zazwyczaj nie obieram papryki ze skorki.

W tej salatce nie obrana papryka nie pasuje
Pozatym ze nie ma skorki jest taka hmm "flakowata" ale za to bardziej
smakuje w polaczeniu z bazylia, parmezanem i oliwa z oliwek

1. Data: 2003-07-11 08:49:41

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A prosze bardzo, mam nadzieje nikt mnie nie zlinczuje za natrectwo salatkowe
> :)

Dzieki, wyglada smakowicie - sprobuje napewno !!!

Kot

zupka na zeberkach wedzonych
przepis :)))
Tragedia z dżemem