"Schodzące" z zębów dziąsła

1. Data: 2006-02-04 12:43:30

Temat: "Schodzące" z zębów dziąsła
Od: "Mariusz" <m...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Co polecicie na tą dolegliwość ?
Może jakieś maści ? Jakieś leki ?
Dodam iż stosowałem różne pasty do zębów przeciw paradontozie i nic nie
pomagają i co jakiś czas zauważam, że dziąsła trochę "zchodza" :(
Używałem także "Sachol", ale też bez skutku.

pozdr.

2. Data: 2006-02-04 12:55:36

Temat: Re: "Schodzące" z zębów dziąsła
Od: "Tadeusz" <t...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <> napisał w wiadomości
> Witam
> Co polecicie na tą dolegliwość ?
> Może jakieś maści ? Jakieś leki ?

pasty: Sensodyne F i/lub zielony Elmex
i koniecznie !!! miękkie szczoteczki

odsłonięte szyjki to dość częsta przypadłość

Tadeusz

3. Data: 2006-02-04 13:42:21

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomagają i co jakiś czas zauważam, że dziąsła trochę "zchodza" :(
> Używałem także "Sachol", ale też bez skutku.

Jeżeli rzeczywiście jest to związane z chorobą przyzębia, to należy usunąć
złogi nazębne (skaling, polerowanie, ew. kiretaż etc.) Oczywiście w
gabinecie. Resztę powie Tobie stomatolog przy okazji wizyty. Będziesz musiał
zapewne zmienić swoje nawyki higieniczne (technika szczotkowania, nitka,
irygacje, płukanki itp.).
Sachol wprawdzie działa przeciwzapalnie i nawet odkażająco, ale w wielu
przypadkach jest mało skuteczny. Przede wszystkim należy kontrolowac rozwój
drobnoustrojów. Najbardziej skuteczne są preparaty zawierające
chlorheksydynę (np. płyn Corsodyl, płyn, pasta i żel Kin Gingival i parę
innych), ale CHX przebarwia zęby obrzeża wypełnień (przy długotrwałym
stosowaniu). Alternatywą są płukanki na bazie olejków aromatycznych
(Listerine). Możesz stosować też preparaty roślinne (Baikadent, preparaty
torfowe Tołpy).
Jeżeli to nie zapalenie (dziąsła są różowe, nie mają połysku i nie są
opuchnięte), to przyczyną może być twarda szczoteczka, zbyt agresywna pasta,
technika szczotkowania, albo uraz zgryzowy (przeciążenie zębów).
Tak czy inaczej - idź do stomatologa.

4. Data: 2006-02-04 13:42:59

Od: "Mariusz" <m...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz" <t...@a...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ds288a$pks$1@pippin.nask.net.pl...
> pasty: Sensodyne F i/lub zielony Elmex
> i koniecznie !!! miękkie szczoteczki
>
> odsłonięte szyjki to dość częsta przypadłość

Używam miękkiej szczoteczki i używalem tych past o których napisałeś.
Staram się nie szczotkować mimo to za mocno, ale to nic nie pomaga :(
Może są jakieś inne metody zapobiegania ?

pozdr.

5. Data: 2006-02-04 16:09:25

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 4 Feb 2006 14:42:59 +0100, *Mariusz*
<news:ds2b1b$tlj$1@news.dialog.net.pl> napisał(a):

> Używam miękkiej szczoteczki i używalem tych past o których napisałeś.
> Staram się nie szczotkować mimo to za mocno, ale to nic nie pomaga :(
> Może są jakieś inne metody zapobiegania ?

Właśnie trzeba mocno szczotkować i masować dziąsła szczoteczką.

--
Kaja

6. Data: 2006-02-04 19:53:49

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu, który zapamietamy na wieki 2006-02-04 13:43, Mariusz
postanowił/a nas uraczyć niniejszym stwierdzeniem:

> [...]
> pomagają i co jakiś czas zauważam, że dziąsła trochę "zchodza" :(
> Używałem także "Sachol", ale też bez skutku.

Mężowi dentystka doradziła używanie na przemian płynów do płukania ust
Paroplak i Parogencyl.
Jeden z nich (nie pamiętam, który) jest właśnie na przypadłość o której
piszesz, a drugi działa przeciw osadzaniu się kamienia.
Warunkiem do zabrania sie do roboty po poprzednim stomatologu partaczu
było właśnie doprowadzenie dziąseł do jako takiego stanu, żeby nie było
potem z nimi problemów.
Płyny te polecam, bo po regularnym stosowaniu można naprawdę zauważyć
dużą poprawę.

Anka P.

7. Data: 2006-02-04 22:02:48

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> Właśnie trzeba mocno szczotkować i masować dziąsła szczoteczką.

To sei zgadza,..najczesciej pomaga. Ja mam jeszcze inna dosyc ciekawa
przypadlosc,....szyjki mi sie odslaniaja ZAWSZE gdy jestem zmeczony,albo po
jakims wiekszym wysilku,czy to fizycznym czy innym :)) Jak jestem wypoczety
itd. to nigdy nic z dziaslami sie nie dzieje.

--
Jarek (SQ1EUO) - V740 B230F + LPG (1988)
s...@w...pl

8. Data: 2006-02-05 08:36:33

Od: "Negatyw" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@W...TO.wp.pl> napisał w wiadomości

> Co polecicie na tą dolegliwość ?

Mi moja dentystka poleciła mycie zębów miękką szczoteczką, nakładając 2 pasty
jednocześnie: Elmex sensitive i Colodent (super biel). Ta pierwsza droga w pień.
Za to ta druga tania na maxa :) Sęk w tym, że muszę górną szczękę szczotkować z
góry na dół a dolną z dołu do góry zębów - niejako wymuszając nasuwanie się
dziaseł z powrotem na szyjki. Albo też nie pogłebiajac bardziej tego, co już się
stało. Wymagający czasowo i żmudny proces szczotkowania. Czasami o tym pamiętam.
Czasami nie.

P.S. Czy takie obsuwanie to początek paradontozy czy to po prostu właśnie ta
choroba?

Pozdro

Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl

9. Data: 2006-02-05 08:46:51

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po jakims wiekszym wysilku,czy to fizycznym czy innym :)) Jak jestem
> wypoczety itd. to nigdy nic z dziaslami sie nie dzieje.

Odsłonięte szyjki (jeżeli nie są objawem zap. przyzębia) powstają w wyniku
złej techniki szczotkowania (poziome ruchy szczoteczki, zbyt mocny nacisk,
tzw. pasty "wybielające", zbyt twarda (lub o nieprawidłowej budowie)
szczoteczka).
W zapaleniach przyzębia z kolei też nie chodzi o to, żeby "mocno" myć zęby,
tylko o to, żeby myć je regularnie i dobrze (a to nie zawsze oznacza to
samo).
Odsłonięte szyjki mogą być też spowodowane urazem zgryzowym (już pisałem).
W żadnym z tych przypadków nie jest wskazane zbyt "mocne" szczotkowanie, bo
może spowodować tylko jeszcze większe odsłonięcie korzeni.
Idź do stomatologa.

10. Data: 2006-02-05 19:17:48

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radosław Rossa" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> W żadnym z tych przypadków nie jest wskazane zbyt "mocne" szczotkowanie,
> bo może spowodować tylko jeszcze większe odsłonięcie korzeni.

No pojde :))
Ale,...zaby mam bardzo zdrowe,tzn. nigdy w zyciu nie mialem zadnej dziury i
do dzisiaj nie mam,..ogolnie z zebam zadnego problemu,..a z szyjkami
problemy rzadko,...tzn. tak jak pisalem,..gdy jestem mocno zmeczony to
potrafia sie odslonic szyjki na np. 2 zebach (czasami z 1,....ale nigdy
wiecej,..no ale wiadomo jak bolesna jest odslonieta szyjka,..nawet
jedna),...jak wypoczne problem mija! Zeby myje b.czesto i nie dociskam
mocno,..szczoteczki zawsze MEDIUM.
Dziwna jakas przypadlosc...

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

Monitorzy Badań Klinicznych
methotrexat
hemoroidy
gojenie sie rany
co mi grozi? Kamien w woreczku i wodniak