Ścianka działowa z suporexu 5 cm??

1. Data: 2006-10-11 08:26:48

Temat: Ścianka działowa z suporexu 5 cm??
Od: "Kinga" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie. Zrobiono mi ścinkę działową z cegiełek suporexu
grubości ok. 5 cm (jest to grubość pojedynczej cegiełki),
szerokość 2 metry, wysokość 1,8 m. Ścianka łączy się jednym
bokiem z podłogą i drugim bokiem z jedną ze ścian w mieszkaniu (ale
bez żadnych wzmocnień, wbić w podłogę czy ścianę). Nie ma
żadnego stelażu wenętrznego, poza aluminiowymi katownikami na
brzegach. Mam obawy co do bezpieczeństwa i trwałości takiej
ścianki, bo nie jest stabilna i przy lekkim uderzeniu pięścią w tą
ściankę chybocze się, widać też już pęknięcie na styku ze
ścianą. Pytanie do Was: czy wyburzać tą ściankę i zrobić ją
(jak radzi mi obecna ekipa remontowa) z K-G czy dać spokój, bo nie ma
obawy, że się zawali mimo tego chybotania. Chciałabym powiesić na
tej ściance kilka niedużych szafek (w tym na buty) i nie wiem, czy z
kolei K-G to wytrzyma. Co sądzicie?

2. Data: 2006-10-11 20:23:39

Temat: Re: Ścianka działowa z suporexu 5 cm??
Od: "krzysiek" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Taka cienka ścianka winna mieć wewnętrzne zbrojenie w postaci
płaskowników stalowych
murowanych w fudze a także powinna być zakotwiona w scianach
bocznych. Jeżeli teraz
pęka to nie ryzykowałbym wieszania szafek na niej, może się
najzwyczajniej w świecie zawalić. Jeżeli możesz to rzeczywiście
lepiej ją zastapić scianką z regipsu.

3. Data: 2006-10-11 20:27:19

Od: "krzysiek" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Aha i jeszcze cos a' propos ścianki KG. Możesz stelaż rozmieścić
tak, aby w miejscach gdzie planujesz wieszać szafki dać dodatkowy
profil, albo zastosować płytę podwójnie.

4. Data: 2006-10-12 07:18:23

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kinga" <h...@g...pl> wrote in
ps.com:

Mialem podobny problem.
Scianka z gazobetonu 8 cm, zbrojona, trzymajaca sie jednej ze scian. Wymiar
2.80 na 1.50. Chybotala sie wiec na przeciwleglym boku do scianki zostal
wylany zbrojony slupek od podlogi do sufitu i jest OK. Wieszac na tym nic
nie bedziemy bo scianka pelni role przegrony i ozdoby.

e-Shrek

5. Data: 2006-10-12 07:57:43

Od: sh <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

krzysiek wrote:
> Aha i jeszcze cos a' propos ścianki KG. Możesz stelaż rozmieścić
> tak, aby w miejscach gdzie planujesz wieszać szafki dać dodatkowy
> profil, albo zastosować płytę podwójnie.

albo przymocowac drewniane deski do profili w tych miejscach.

Czy spółdzielnia może zabronić mi odkręcenia grzejnika w kuchni?
Szpachlowka do lastryko
ościeżnice kontra panele
Zalanie sufitu
Co sądzicie o okapach Amici?