Sens TV z DVB-T oraz czytnikiem kart pamięci ?

1. Data: 2008-06-29 19:50:54

Temat: Sens TV z DVB-T oraz czytnikiem kart pamięci ?
Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
trochę ntg ale nie wiem gdzie pytać :(
Chcę kupić mały turystyczny telewizorek LCD, taki ok. 8"-10"
Ceny są stosunkowo niskie, ale... jedną z różnic pomiędzy modelami jest
wbudowany (lub brak) tunera cyfrowej telewizji naziemnej (DVB-T), np.
http://allegro.pl/item388594540_monitor_lcd_tv_x4_te
ch_8_sol8_dvb_t_lodz.html
Czy warto kupić odbiornik z takim tunerem ? A może NALEŻY taki kupić ?
Czytałem gdzieś że w ciągu 2 lat ma być całkowite przejście na telewizję
cyfrową nadawana także z nadajników naziemnych - wówczas taki sprzęt bez
DVB-T będzie do wyrzucenia ?

Z drugiej strony są modele
http://allegro.pl/item391904638_sklep_warszawa_tv_lc
d_ktory_odtwarza_divx_mp3_usb.html z
wbudowanymi czytnikami kart SD/MMC i złączem USB - czy warto inwestować w
coś takiego ?

Prosze o pomoc w wyborze

Piotrek

2. Data: 2008-06-29 20:12:05

Temat: Re: Sens TV z DVB-T oraz czytnikiem kart pamięci ?
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Sun, 29 Jun 2008 21:50:54 +0200, osobnik zwany Piotrek
wystukał:

> [...]
> Czytałem gdzieś że w ciągu 2 lat ma być całkowite przejście na telewizję
> cyfrową nadawana także z nadajników naziemnych - wówczas taki sprzęt bez

nie ma sensu. DVB-T jest w MPEG-2 nadawanie cyfrowe ma być w MPEG-4. A
none są niekompatybilne.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!"

3. Data: 2008-06-29 20:23:44

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia pięknego Sun, 29 Jun 2008 21:50:54 +0200, osobnik zwany Piotrek
> wystukał:

> nie ma sensu. DVB-T jest w MPEG-2 nadawanie cyfrowe ma być w MPEG-4. A
> none są niekompatybilne.

czy to oznacza, że za niedługi czas nie będzie wogóle analogowej TV
naziemnej ? i wówczas też będę go mógł sobie wsadzić....
jaki to czas ?

Piotrek

4. Data: 2008-06-29 21:02:09

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Sun, 29 Jun 2008 22:23:44 +0200, osobnik zwany Piotrek
wystukał:

> czy to oznacza, że za niedługi czas nie będzie wogóle analogowej TV
> naziemnej ? i wówczas też będę go mógł sobie wsadzić.... jaki to czas ?

teoretycznie od, bodajże 2010, ale jakoś na razie nie widać nerwowych
ruchów, a jakoś te miliony dekoderów trzeba wyprodukować i
rozdystrybuować. A, że ma to yc w całej UE to nawet małe chińskie rączki
nie nadążą z produkcją.

trochę więcej tu:
http://www.telewizja-cyfrowa.com/

5. Data: 2008-06-30 17:00:00

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ruchów, a jakoś te miliony dekoderów trzeba wyprodukować i
> rozdystrybuować. A, że ma to yc w całej UE to nawet małe chińskie rączki

mam pytanie - czy nie będzie jakiegoś "okresu przejściowego" - takiego że
sygnał analogowy będzie także nadawany (równolegle z cyfrowym) ?
i jeszcze jedno: czy to oznacza że ludzie mający zwykłe instalacje antenowe
"na dachu" zostaną na lodzie (czytaj: będą zmuszeni kupować drogi dekoder
czy jak to tam nazwać) ?

Piotrek

6. Data: 2008-06-30 17:59:53

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> i jeszcze jedno: czy to oznacza że ludzie mający zwykłe instalacje
> antenowe "na dachu" zostaną na lodzie (czytaj: będą zmuszeni kupować

Okres przejsciowy jest teraz :) No moze tylko okres testowy :)
A ludzie co maja zwykle instalacje antenowe beda je mieli nadal. Tyle ze
do odbioru telewizji potrzebny bedzie zewnetrzny tuner Naziemnej Telewizji
Cyfrowej (specjalnie napisane duzymi literami zeby nie mylic z telewizja
satelitarna, ktora tez kiedys byla analogowa a teraz jest, tfu, cyfrowa).
Tuner bedzie podlaczany tak jak obecnie dvd, tuner TVSAT, czy chociazby
magnetowid.

Qwinto

7. Data: 2008-06-30 20:52:44

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwinto" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
> Tuner bedzie podlaczany tak jak obecnie dvd, tuner TVSAT, czy chociazby
> magnetowid.

tzn. jak ?
po torze w.cz. czyli w torze anteny ?
czy jak dekoder analogowy Canal+ ?

co z tymi co nie mają EURO albo tylko 1 szt. ?

Piotrek

8. Data: 2008-06-30 21:02:09

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:

> Użytkownik "Qwinto" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> tzn. jak ?
> po torze w.cz. czyli w torze anteny ?
> czy jak dekoder analogowy Canal+ ?

Zależy od dekodera. Są różne. Najczęściej wyjście po niskiej, szkoda tracić
na jakości.

> co z tymi co nie mają EURO albo tylko 1 szt. ?

Taki dekoder może mieć swoje wejście EURO i w stanie czuwania po prostu
przekazywać sygnał w wejścia na wyjście..

Krzysiek Rudnik
PS. NTG - proponuje pl.rec.telewizja

9. Data: 2008-07-01 13:30:22

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

masti pisze:

> [...]
> ruchów, a jakoś te miliony dekoderów trzeba wyprodukować i
> rozdystrybuować. A, że ma to yc w całej UE to nawet małe chińskie rączki

w calej łuni to juz od wielu lat jest cyfrowa naziemna
w polsce miala byc przed 2010 ale udalo sie przekonac, zeby bylo
pozniej, a pozniej beda przekonywac, zeby bylo jeszcze pozniej

z drugiej strony swietny patent na abonament rtv
chcesz tvp? plac abonament, tuner dostaniesz gratis ;)

10. Data: 2008-07-01 17:24:29

Od: on <o...@o...on> szukaj wiadomości tego autora

> czy to oznacza, że za niedługi czas nie będzie wogóle analogowej TV
> naziemnej ? i wówczas też będę go mógł sobie wsadzić....
> jaki to czas ?

tak, najpóźniej w 2015 znikną emisje analogowe (to wynika z ustaleń z
unią europejską). Od jakiegoś czasu padają też daty 2012 i 2014 jako
ostateczne wyłączenie TV analogowej ale na razie nie ma żadnych
"urzędowych" dokumentów na ich potwierdzenie. prace nad 'strategią'
nadal trwają.

Przez pewien czas planowany jest okres 'simulcastu' - nadawania
podwójnego by wszyscy mieli czas na zakup odpowiednich dekoderów do
posiadanych telewizorów lub telewizorów z wbudowanym dekoderem.
Na szczęście anteny zostają te same;)

Ponieważ w przeciwieństwie do krajów europy zachodniej, które
wprowadziły telewizję cyfrową jakiś czas temu, u nas zastosowany
zostanie nowszy standard kompresji obrazu MPEG-4, bardzo ostrożnie
należy wybierać dekodery (tzw set top box'y) i telewizory. Napis DVB-T
na produktach niestety nie zawsze oznacza zgodność z tym co będzie
emitowane w Polsce.

Obecnie w kilku miastach trwają testy emisji cyfrowych (z całkiem
ciekawym składem programowym...). Prowadzi je firma EmiTel wspólnie z
niektórymi nadawcami.

więcej na www.emitel.pl
oraz www.emitel.pl/forum-dyskusyjne

podłoga z płyty wiórowej