Serotonina

1. Data: 2005-01-18 11:47:04

Temat: Serotonina
Od: "The Stroyer" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy są tu osoby biorące leki powodujące podwyższenie poziomu serotoniny
(antydepresanty jak Prozac)? Ciekawi mnie, jak działają seksualnie. Tzn. czy
podnoszą np. poziom wrażliwości na pieszczoty i w ogóle poziom popędu
seksualnego? Czy ktoś, kto to bierze, mógłby stwierdzić, na ile zmieniło się
jego życie seksualne podczas zażywania np. Prozacu? Jak to jest odbierane
wewnętrznie? Czy jako coś naturalnego (tzn. niezauważalnego i nie
zwracającego uwagi), czy czuje się nienaturalność takiego nakręcenia, co
powoduje z kolei strach przed seksem, mimo podbitej potrzeby?

TS

1. Data: 2005-01-18 13:36:51

Temat: Re: Serotonina
Od: g...@w...studio.tpi.pl (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

The Stroyer <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> czy podnoszą np. poziom wrażliwości na pieszczoty i w ogóle poziom popędu

Seroxat bardzo hamuje, wręcz uniemożliwia, powodując w najlepszym wypadku
kompletną oziębłość, a często także impotencję i niemożność osiągnięcia
orgazmu (sam nie brałem, ale słyszałem opinie znajomych, którzy brali).
Mocloxil natomiast nie powodował u mnie żadnych dolegliwości tego typu,
powiedziałbym nawet że zwiększył popęd :) Tylko że po mocloxilu oprócz
seksu na nic nie miałem ochoty, nic mi się nie chciało, nawet jeść mi
się nie chciało a sam seks i tak tylko "podany do łóżka" :) Po odstawieniu
wszystko wróciło do normy, czyli libido jak na dwudziestolatka w normie,
apetyt wrócił, nastrój się unormował (wcześniej był dużo lepszy, fakt,
teraz jest raczej "normalny" - tyle że ja nie brałem tego na depresję).

Generalnie - spróbuj. Najwyżej odstawisz.

Adam Wysocki * http://www.gophi.rulez.pl/ * GG 1234 * gophi at sm.pl
Uwaga, dobry pies. Ale ma słabe nerwy. (C) Sosna 16.02.2003 @ CB #33

1. Data: 2005-01-18 13:57:00

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

The Stroyer:
> Czy są tu osoby biorące leki powodujące podwyższenie poziomu
> serotoniny (antydepresanty jak Prozac)? Ciekawi mnie, jak działają
> seksualnie.

Z badan naukowcow amerykanskich ;) wynika ze sklonnosci do depresji
bardzo silnie koreluja z popedem seksualnym (natomiast brak sklonnosci
do depresji => stlumiony poped seksualny).

Zatem w przypadku zarzywania Prozacu (i tego typu srodkow) nalezaloby
sie spodziewac, iz powinien wyraznie obnizac zainteresowanie seksem...

ale praktykiem nie jestem, wiec moge tylko hipotetyzowac. ;)

--
Czarek

1. Data: 2005-01-18 13:58:03

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

The Stroyer:
> [...]

bardzo silnie koreluja z popedem seksualnym (natomiast brak sklonnosci
do depresji => stlumiony poped seksualny).

Zatem w przypadku zazywania Prozacu (i tego typu srodkow) nalezaloby

1. Data: 2005-01-18 15:00:15

Od: "The Stroyer" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zatem w przypadku zazywania Prozacu (i tego typu srodkow) nalezaloby
> sie spodziewac, iz powinien wyraznie obnizac zainteresowanie seksem...

No wiec wydaje mi sie, ze tak nie jest. Z tego co czytalem, Prozac jest tzw.
inhibitorem wychwytu zwrotnego serotoniny, a serotonina to neurotransmiter
zwiazany z osrodkiem nagrody w mozgu (czymkolwiek to jest) i w ogole cos, co
ze tak powiem spiduje nastroj ;) Wlasnie chcialbym cos wiedziec o tym
wiecej...

TS

1. Data: 2005-01-18 15:06:31

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

The Stroyer:
> No wiec wydaje mi sie, ze tak nie jest.

Byc moze. :)

Ja jednak pozostane przy swojej hipotezie...
zwlaszcza ze zauwazylem cos podobnego, tzn osoby o stabilnej
psychice maja zwykle powiedzmy zauwazalnie mniej instynktowne
podejscie do seksu.

--
Czarek

1. Data: 2005-01-18 15:07:42

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... zauwazalnie mniej instynktowne

"instynktowne" zmieniam na "atawistyczne"

--
Czarek

1. Data: 2005-01-18 16:18:38

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zwlaszcza ze zauwazylem cos podobnego, tzn osoby o
> stabilnej
> psychice maja zwykle powiedzmy zauwazalnie mniej

Myślę, że można to wyjaśnić zdroworozsądkowo. Osoby o
stabilnej psychice mają - nazwijmy to - ustabilizowane cele,
które motywują je do działania - powiedzmy -
ukierunkowanego;) i które mają moc absorbowania ich energii.
Osoby o psychice niestabilnej działają raczej pod wpływem
przypadkowych impulsów, wśród których impulsy seksualne [nie
podporządkowane innym dążeniom] odgrywają siłą rzeczy
relatywnie większą rolę.

Amnesiak

1. Data: 2005-01-18 23:59:15

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak:
> Myślę, że można to wyjaśnić zdroworozsądkowo.
> [...]

Mozna tez jeszcze bardziej psychologicznie: seks dostarcza
m.in. poczucia namacalnego potwierdzenia pelni sprawnosci
/atrakcyjnosci osobniczej, wiec osoby z wiekszym deficytem
poczucia wlasnej wartosci moga przywiazywac wyraznie wieksza
wage do stymulowania ego wlasnie poprzez seks...
teoretycznie. ;)

Okazuje sie ze w praktyce tak sie dzieje _bardzo_ czesto...
z czego moznaby domniemywac, iz seks jest tak w ogole jedna
z latwiejszych metod doslownie: dowartosciowywania sie.

--
Czarek

1. Data: 2005-01-19 00:42:32

Od: r...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> Amnesiak:

> Okazuje sie ze w praktyce tak sie dzieje _bardzo_ czesto...
> z czego moznaby domniemywac, iz seks jest tak w ogole jedna
> z latwiejszych metod doslownie: dowartosciowywania sie.

co z tego, jesli, w tym przypadku, nie prowadzi do zaspokojenia.

rw

Empatia w obrzezku??
Oddanie krwi przez cukrzyka
Dzieci jak zegarki