Simvastatyna - o jakiej porze brać

1. Data: 2013-12-08 15:27:26

Temat: Simvastatyna - o jakiej porze brać
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz zalecił mi Simvastatynę.
Na ulotce pisze ze nalezy ja brac wieczorem.
W internecie piszą na odrót, ze rano, poniżej cytat:

"Wydalanie z organizmu: Prędkie (lek należy podawać rano):
Lovastatyna, Pravastatyna, Simvastatyna, Fluvastatyna.
Wolne (lek można podawać rano lub wieczorem): Atorvastatyna, Rosuvastatyna,
Pitavastatyna"

Ja wolalbym brac ten lek rano, łącznie z innymi, które biorę na stałe ale
boje sie robić to inaczej niz pisze na ulotce.
Pytanie do specjalistów:
Czy moge brać Simvastatynę rano, czy sa jednak jakieś poważne
przeciwwskazania?

--
Tomasz

2. Data: 2013-12-08 15:43:24

Temat: Re: Simvastatyna - o jakiej porze brać
Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-08 16:27, Tomasz pisze:
> [...]
> boje sie robić to inaczej niz pisze na ulotce.
> Pytanie do specjalistów:
> Czy moge brać Simvastatynę rano, czy sa jednak jakieś poważne

Radzilabym wpaść na chwilę do tego lekarza i zapytać.

--
animka

3. Data: 2013-12-08 16:27:30

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał

> Radzilabym wpaść na chwilę do tego lekarza i zapytać.

Tego to juz pytalem, ale on wie tylko tyle co na ulotce ale dlaczego
wieczorem to tego nie wie.
Szkoda ze na tej grupie z zasady odpowiedaja tylko miedzy soba sami petenci.
Mialem jeszcze nadzieje ze odpowie ktos ze specjalistow ale juz od paru lat
zauwazylem ze specjalisci boja sie jak ognia zabierania glosu na tej grupie.
A szkoda.

--
Tomasz

4. Data: 2013-12-08 18:07:59

Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2013-12-08 16:27, Tomasz wrote:
> [...]
> Pytanie do specjalistów:
> Czy moge brać Simvastatynę rano, czy sa jednak jakieś poważne

W internecie pisać może każdy.
Ulotkę natomiast zredagował producent leku, który najlepiej zna proces
jego działania.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

5. Data: 2013-12-09 05:41:49

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał
> W internecie pisać może każdy.
> Ulotkę natomiast zredagował producent leku, który najlepiej zna proces
> jego działania.

Tak tez uwazam i tak rowniez odpowiada moj lekarz, ale moim pytaniem jest:
Na co sie narazam biorąc Simvastatine rano, tego moj lekarz oczywiscie nie
wiedzial i dlatego pytam na grupie.

--
Tomasz

6. Data: 2013-12-10 01:28:40

Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2013-12-09 06:41, Tomasz wrote:

> [...]
>>
> Tak tez uwazam i tak rowniez odpowiada moj lekarz, ale moim pytaniem jest:
> Na co sie narazam biorąc Simvastatine rano, tego moj lekarz oczywiscie

Logicznie rzecz biorąc, skoro bierzesz lek w porze uznawanej przez jego
producenta (czyli tego, ktory lek najlepiej zna) za nieoptymalną (choc
nie zakazaną), to zapewne jego działanie nie jest wtedy optymalne;-),
czyli jest on mniej skuteczny, niż byłby, gdybyś go zażywał w reżimie
zalecanym w ulotce.

7. Data: 2013-12-10 02:10:40

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-08 17:27, Tomasz pisze:

> [...]
> zauwazylem ze specjalisci boja sie jak ognia zabierania glosu na tej grupie.

To uprawiaj seks rano, a nie wieczorem.

--
animka

8. Data: 2013-12-10 13:12:33

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie zakazaną), to zapewne jego działanie nie jest wtedy optymalne;-),
> czyli jest on mniej skuteczny, niż byłby, gdybyś go zażywał w reżimie

Producent tez nie uzasadnia dlaczego nalezy brac go wieczorem, po prostu tak
napisal i wszyscy powtarzaja to "powiedzonko" producenta.

Jakis facet w internecie przynajmniej usilowal to czyms uzasadnic wiec jego
opinia jest bardziej wiarygodna bo logicznie uzasadniona:
[...]

Czy ktos z Was zna logiczne uzasadnienie dlaczego Simvastatynę producent
każe podawac wieczorem?
Powiedzenie ze tak powiedzial producent nie jest zadnym logicznym
uzasadnieniem.

pozdrowienia
Tomasz

9. Data: 2013-12-10 17:30:31

Od: Cytryna <s...@y...ml> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-10 14:12, Tomasz pisze:

> [...]
> każe podawac wieczorem?
> Powiedzenie ze tak powiedzial producent nie jest zadnym logicznym

szczelam - moze na ewentualność refluksu albo zeby blaszki nie popłynęły
ci na leżąco tam gdzie nie powinny ;)

10. Data: 2013-12-11 19:56:23

Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2013-12-10 14:12, Tomasz wrote:

> [...]
> każe podawac wieczorem?
> Powiedzenie ze tak powiedzial producent nie jest zadnym logicznym

Sytuacja, gdy ktoś podważa zalecenia co do dawkowania instytucji
najlepiej znającej lek i przeprowadzone jego badania nie jest logiczna
jedynie w sytuacji, gdy ktoś dla odmiany uznaje za logiczny pogląd, iz
producent formułuje swoje całkowicie precyzyjne i konkretne zalecenia do
jego dawkowaniu jedynie w oparciu na swoim widzi-mi-się!
;-)
Dlaczego producent miałby wg ciebie mieć obowiązek w popularnej ulotce
uzasadniac swoje stanowisko w sytuacji, gdzie zapewne 99,99% jego
uzytkowników i tak nie byłoby w stanie go zrozumiec (bo np. nie ma
pojecia, jak interpretowac wyniki związane z teorią badania
statystycznego produktów, nie zna mechanizmu działania enzymów
wątrobowych itp.). Zresztą zaden producent też nie uzasadnia szczegółowo
np. dawki leku, formy jego podawania itp. Rozsadni ludzie interpretują
te zalecenia w ten sposób, iż te zalecenia wynikają z wieloletnic badań
nad lekiem, także klinicznych i odzwierciedlaja sytuację, w której lek
działa optymalnie.
Ale to rozsądni ludzie...
A ty masz do wyboru:
1. albo uznac, ze producent leku jest nieodpowiedzialnym durniem, który
ot tak sobie, dla sportu tylko udawał, ze badał swój lek, przeprowadził
wieloletnie i kosztowne jego badania w scisłym reżimie po to, aby ich
wyniki wyrzucić, bo i tak zalecenia co do jego przyjmowania napisał
jedynie na podstawie np. preferencji długonogiej sekretarki prezesa
firmy, więc nalezy je olać;-) (choc wówczas trudno zrozumieć, skąd masz
odwagę w ogóle ten lek przyjmować..),
no i uzanc, ze anonim z internetu zawsze wie lepiej..
2. albo tez uznać, że jednak jest on w tej sprawie osobą najbardziej
kompetentną i tych zaleceń nie stworzył na zasadzie losowania.

Wybór (tak jak i twoje zdrowie) nalezy wyłacznie do ciebie i w związku z
tym ja juz nie widze powodu, aby przedłużac te dyskusje..

Dieta niskotluszczowa - zle wyniki
jakie tabletki na ból gardła
Nie tylko ortografia
technik masażysta