Skalnik + iglaki w zacienionym miejscu.

1. Data: 2002-04-03 17:25:05

Temat: Skalnik + iglaki w zacienionym miejscu.
Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skalnik + iglaki w zacienionym miejscu.

Dom stoi na delikatnym zboczu(2m spadku na 30 metrow dl. dzialki) front jest
_zadsadniczo_ ustawiony na polnoc. Slonce pada na niego co najwyzej we
wczesnych godzinnach rannych (czyli jest to polnocny wschod z przewaga
polnocnego).

No dobra a teraz do rzeczy .... czy mimo tych warunkow moge zrobic sobie
niewielkie skalne tarasy przed domem?

Mimo iz beda w sasadzie zacienione?

Jakie iglaki nie wymagaja zbyt wiele slonca ?

__________
RUBI.

2. Data: 2002-04-03 18:38:00

Temat: RE: Skalnik + iglaki w zacienionym miejscu.
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of
r...@p...onet.pl

(...)
> [...]
>niewielkie skalne tarasy przed domem?
>Mimo iz beda w sasadzie zacienione?
>Jakie iglaki nie wymagaja zbyt wiele slonca ?

Witaj RUBI (czy masz cos wspolnego z kostka ???

Wymarzone miejsce na skalniak,
Z iglastych proponuje iglaki karlowe,wybor ogromny
Np:
Abies cephalonica 'Meyers Dwarf'
A.balsamea 'Piccolo'
A.x arnoldiana 'Poulsen'
A.cephalonica 'Meyers Dwarf'
A.concolor'Piggelmee'
A.koreana 'Oberon'
A.koreana 'Silberkugel'
A.lasiocarpa 'Green Globe'
A.nordmanndiana 'Barabits Compact' dla kolorytu A.nordmanniana 'Golden
Spreader'
A.veitchi 'Heddergott' i wiele wiele innych.............

Roslin skalnych uwielbiajacych takie miejsca zatrzesienie;

Trillium ,Paris,Cypripedium,Hepatica,Ramonda,Sanquinaria,Asar
um
Musisz troche poczytac ,siegnac do literatury bo na grupie nie da rady
zaprojektowac Ci skalniaka z doborem roslin.
Opracuj projekt, zaproponuj rosliny ktore chcesz posadzic a My Ci pomozemy
we wlasciwym doborze.
powodzenia
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl

3. Data: 2002-04-04 08:46:08

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja tez troche dorzuce:
- w zasadzie wszystkie jalowce
- choiny, np. karlowa Tsuga canadensis "Jeddeloh" i wszystkie inne
- wsrod swierkow tylko Picea orientalis
- cale mnostwo karlowych zywotnikow, np. Thuja occidentalis "Danica"
- wszystkie cisy, choc zlotoigielne beda w cieniu zieleniec
- sosny raczej nie, choc w czesciowym cieniu jakos sobie radza
- zywotnikowiec Thujopsis dolabrata, ale dosc duzy chwast
Poza iglakami mozna dolozyc male rozaneczniki, pierisy, kalmie, kiscienie,
golterie, Empetrum itd. itp.
Takie polozenie zbocza sprzyja roslinom wrazliwszym na mroz, zimowe i wiosenne
slonce ich nie smazy.
Pozdrawiam
Mariusz Mieczakowski

4. Data: 2002-04-04 10:01:44

Temat: Odp: Skalnik + iglaki w zacienionym miejscu.
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> To ja tez troche dorzuce:

> - zywotnikowiec Thujopsis dolabrata, ale dosc duzy chwast

Mój ulubiony iglak nazywasz chwastem? A fe, afe!!!!!

Oglądałam ostatnio takie zbocze i ciekawa jestem, jak małym kosztem można
opanować wypłuiwanie ziemi. Robić tarasy umocnione murkami?

A w ogóle to proponuję kolekcję funkii:-) Jak się opanuje ślimaki, to będą
niekłopotliwe, a w połączeniu z iglakami efekt będzie znakomity.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-04-04 12:27:01

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój ulubiony iglak nazywasz chwastem? A fe, afe!!!!!

To tak z czulosci. Tez go mam i lubie. Taka iglako-paproc.
Hej, Mariusz Mieczakowski

6. Data: 2002-04-04 12:35:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To tak z czulosci. Tez go mam i lubie. Taka iglako-paproc.

No, zrehabilitowałeś się!

Pozdrawiam, Basia.

Kłopoty z astrem alpejskim
Kwiaciarnia wroclawska