Skarzy sie ze mu w PRL-bisie pomidory nie smakuja

1. Data: 2016-12-03 03:25:09

Temat: Skarzy sie ze mu w PRL-bisie pomidory nie smakuja
Od: Basia <a...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Na scoc.culture.polish facet narzeka ze pomidory
ktore teraz sprzedaja w sklepach nijak nie smakuja
jak te ktore jadl za komuny.

Opowiadam ze znalazlam artykul ktory sugeruje by
pomidorow nie przetrzymywac w lodowce bo tam z wielu
powodow traca smak. I tak jest faktycznie!

Sama zauwazylam ze jakies malo smaczne ostatnio sie zrobuly,
aczkolwiek kupuje najlepsze. Kiedys lepiej mi smakowaly,
ale bylam mlodsza, mialam lepszy smak, wiecej brodawek
smakowych itp., ale tez nie pakowalam wszystkiego jak
leci do wielkiej lodowy. Teraz trzymam wszytsko bez mala
w obszernej dwudrzwiowej lodowce.

Jezeli i Ty pakujesz z miejsca pomidory do lodowki
a pozniej Ci nie smakuja mam dobre wiesci.

Kupilam kilka dni temu swieze i nie wlozylam do lodowki.

Sprobowalam dwa dni pozniej i rzeczywiscie pomidor smakowal
mi lepiej! Oprocz tego ze byl cieplejszy byl bardziej aromatyczny,
mial wiecej pomidorowego smaku.

Nie przechowywane w lodowce oczywiscie za kilka dni
beda do wyrzucenia. W chlodzie trzymaja sie znacznie
dluzej, ale co z tego skoro smakuja pozniej jak kartofel.

Polecam nie wkladanie do lodowki!

Za komuny pamietam nie wkladalam, dopiero rozkrojonego
pomidora do lodowki chowalam. Lodowka nie-zamrazalnik
tez wowczas nie chlodzila mi tak mocno jak obecnie. Byla
sporo mniejsza i nie sluzyla do przechowywania hurtem
wszystkiej zywnosci.

We all love tomatoes for their taste. But putting them in the refrigerator will cause
them to lose all of their flavour. Plus, the cold air in the cooler stops the
ripening process as well. And as we all know, ripening is what gives every tomato
more taste and flavor. The cold temperature of the fridge will alter the texture of
the tomatoes as well. Lastly, coldness breaks down the membranes within the fruit
walls, according to Harold McGee's On Food and Cooking. For best results, keep
tomatoes out, and inside a basket or a bowl on your counter.

http://healthyleo.com/15-foods-to-never-put-in-the-r
efrigerator/8/

Basia

2. Data: 2016-12-04 21:58:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia <a...@s...net> wrote:

> [...]
> ktore teraz sprzedaja w sklepach nijak nie smakuja
> jak te ktore jadl za komuny.
>
> Opowiadam ze znalazlam artykul ktory sugeruje by

To nie pomoże. Albowiem za komuny pomidory w sklepie pochodziły z lokalnych
upraw i były sprzedawane prosto z krzaka, a nie jak dziś, zrywane zielone,
aby mogły być bez szwanku przewożone na wielkie odległości i spryskiwane
hormonem w celu dojrzenia w ciągu jednej nocy. Dlatego te w hipermarketach
konsystencją i smakiem przypominają surowe ziemniaki i tak pozostanie.
Dlatego od tak wielu lat sama uprawiam pomidory dla mojej rodziny. Do tej
pory mamy swoje - już nie takie jak w lecie, ale i tak smaczniejsze niż ze
sklepu.
--
XL

3. Data: 2016-12-04 22:03:54

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> To nie pomoże. Albowiem za komuny pomidory w sklepie pochodziły z lokalnych
> upraw i były sprzedawane prosto z krzaka,

zwłaszcza te szklarniowe podganiane spalinami :)

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

4. Data: 2016-12-05 00:51:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

masti <g...@t...hell> Wrote in message:

> zwłaszcza te szklarniowe podganiane spalinami :)

Szklarniowe wszystko jednako wspaniałe, wtedy i teraz. Nie należy
kupować. Za komuny pomidora w zimie nie było i to było dobre.
Jabłek kilkuletnich z przechowalni, zatrutych produktami własnej
przemiany materii w beztlenowej atmosferze, od których wątroba
puchnie i których dzieciom dawać nie należy, też nie było.
Jabłka kończyły się w lutym.
I to też było dobre. Teraz
wszystko jest cały rok - tylko że niejadalne.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

5. Data: 2016-12-05 01:09:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> Wrote in message:.
> Jabłek kilkuletnich z przechowalni, zatrutych produktami własnej
> przemiany materii w beztlenowej atmosferze, od których wątroba
> puchnie i których dzieciom dawać nie należy, też nie było.

Jakoś kiedy jem jabłka z własnej jabłonki, nic mi nie jest,
choćbym i kilogram zjadła. Po jednym-dwóch ze sklepu wątroba mi
puchnie. Podobnie ma MŚK.
Uważamy też, że ogromną rolę w pogarszaniu jakości zdrowotnej
warzyw i owoców oraz grzybów ma ich powszechne pakowanie w folię.
Uwielbiany przez nas np bób, niegdyś sprzedawany tylko z
drewnianych skrzynek, pakowany na wagę w papierowe torebki,
dziś powszechnie kisnący w folii jest bardzo szkodliwy. Raz
kupiliśmy kilogram i o mało nie wzywaliśmy pogotowia po jego
zjedzeniu. A mamy zdrowe żołądki i wątroby.
Niezrozumiałe jest też dla nas pakowanie pieczarek w zafoliowane
szczelnie tacki. Od zawsze przecież przestrzega się grzybiarzy
przed zbieraniem grzybów w foliowe rekkamówki i przed
przechowywaniem ich w ten sposób, ponieważ stają się
toksyczne...

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

6. Data: 2016-12-05 04:16:35

Od: Basia <a...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sunday, December 4, 2016 at 3:55:10 PM UTC-8, Ikselka wrote:

> [...]
> przed zbieraniem grzybów w foliowe rekkamówki i przed
> przechowywaniem ich w ten sposób, ponieważ stają się

Grzybiarze jedno a konsumenci co innego, prawda?

Basia

7. Data: 2016-12-05 18:40:33

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za komuny nie było pomidora w grudniu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2016-12-05 19:39:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 4 Dec 2016 19:16:35 -0800 (PST), Basia napisał(a):

> Grzybiarze jedno a konsumenci co innego, prawda?

Nie widzę różnicy - grzybiarz też kupi pieczarki.

9. Data: 2016-12-05 19:43:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Dec 2016 18:40:33 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Za komuny nie było pomidora w grudniu.

Ja:
"Za komuny pomidora w zimie nie było i to było dobre. "

Facet skarzy sie ze w PRL-bisie pomidory mu nie smakuja
Pierniczki Pana Pazio
Kiełbasa ze słoika - groźne błędy na blogach.
Tradycja a kuchni
Wyciskarki złudzeń.