Skierowanie na badania hormonalne

1. Data: 2005-01-06 15:11:44

Temat: Skierowanie na badania hormonalne
Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

czy w Polsce sa gdziekolwiek (najlepiej we Wroclawiu) praktykowane badanie
hormonalne przed wypisaniem recepty na pigulki antykoncepcyjne w celu
dobrania wlasciwych? Czy takie badania sa platne (ile?) i cos w ogole daja?
Ostatnio sporo jakos lekarzy niekompetentnych, ktorzy na proste pytania nie
znaja odpowiedzi, albo zgaduja, czy tez wrecz podaja odpowiedzi sprzeczne.
--
Olleo

2. Data: 2005-01-06 23:03:11

Temat: Re: Skierowanie na badania hormonalne
Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olleo wrote:
> [...]
> znaja odpowiedzi, albo zgaduja, czy tez wrecz podaja odpowiedzi sprzeczne.

A gdzie przczytałeś/łaś o konieczności robienia badań "żeby dobrać
właściwe"?
W Fakcie?
temat wielokrotnie wałkowany na grupie, poczytaj archiwum.
Vlad

3. Data: 2005-01-07 05:36:21

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie przczytałeś/łaś o konieczności robienia badań "żeby dobrać
> właściwe"?
> W Fakcie?
> temat wielokrotnie wałkowany na grupie, poczytaj archiwum.

Poczytalem i tylko utwierdzilem sie w przekonaniu. Szczegolnie jak sie mialo
przez 2 lata do czynienia z takim ginekologiem, jak moja luba do tej pory.
--
Olleo

4. Data: 2005-01-07 10:26:37

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vlad" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> A gdzie przczytałeś/łaś o konieczności robienia badań "żeby dobrać
> właściwe"?
> W Fakcie?
> temat wielokrotnie wałkowany na grupie, poczytaj archiwum.

Szczerze mowiac ja tez bylam do tej pory przekonana ze takie badania powinno
sie robic.Juz raz mi lekarz dobral tabletki anty na chybil trafil i malo co
nie zeszlam.Przeciez kazda kobieta ma inny poziom hormonow wiec nie jest to
takie bez znaczenia jakie jej sie zaserwuje,moze byc jakies za malo innych
za duzo.Zle mowie?:)

Magda

5. Data: 2005-01-07 10:48:59

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrówka <m...@b...pl> napisał(a):

> [...]
> takie bez znaczenia jakie jej sie zaserwuje,moze byc jakies za malo innych

Źle mówisz. Robienie badań hormonalnych nie przekłada się na trafność doboru
tabletek. Vlad to już nie raz wyjaśniał, RTFArchiwum.

JoP

6. Data: 2005-01-07 10:54:51

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

olleo <o...@s...pl> napisał(a):

> Poczytalem i tylko utwierdzilem sie w przekonaniu.

Znaczy, poczytałeś i nic nie zrozumiałeś.

> Szczegolnie jak sie mialo
> przez 2 lata do czynienia z takim ginekologiem, jak moja luba do tej pory.

Oceniasz kompetencje ginekologa na podstawie tego, co Ci się, całkowicie
błędnie zresztą, wydaje?

JoP

7. Data: 2005-01-07 10:58:39

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Źle mówisz. Robienie badań hormonalnych nie przekłada się na trafność
doboru
> tabletek. Vlad to już nie raz wyjaśniał, RTFArchiwum.

No to chyba nie dowiem sie o co chodzi bo jeszcze sie nie nauczylam
korzystac z archiwum:)
Dla mnie troche to nielogiczne,aby na czuja dobierac kobietom prochy.

Magda

8. Data: 2005-01-07 11:12:04

Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy, poczytałeś i nic nie zrozumiałeś.

Oceniasz tylko na podstawie jednego stwierdzenia bez podania powodow? =)

> Oceniasz kompetencje ginekologa na podstawie tego, co Ci się, całkowicie >
błędnie zresztą, wydaje?

Jesli gin. opowiada bajki, jak to Diane-35 ma b. niska dawke hormonow,
nizsza od normalnych pigulek? Jesli opowiada, ze mozna Diane brac 2 lata? Ze
nie wplywa na libido, tycie, hustawki nastrojow itd? Jesli przy problemach
zoladkowych wysyla do gastrologa i twierdzi, ze to nie pigulki? Jesli nie ma
kompletnie pojecia o stosowaniu pigulek (mozliwosc przesuniecia okresu
zaniechajac 7-dniowa przerwe, czy "co robic, jak sie zapomni wziac
pigulke")? Jesli przepisuje Diane-35 bez zastanowienia i badan? Wydaje mi
sie, ze na podstawie tych faktow moge swobodnie ocenic jego kompetencje. Czy
blednie?
--
Olleo

9. Data: 2005-01-07 11:12:41

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrówka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> Dla mnie troche to nielogiczne,aby na czuja dobierac kobietom prochy.

Ale tak właśnie się praktykuje na całym świecie. I nie z powodu
oszczędności.
Znajomy ginekolog mawia: "można zrobić i sto tysięcy badań, pytanie tylko -
po co?"
Jak mu się trafi szczególnie namolna pacjentka, której nie wytłumaczy braku
zasadności badań hormonalnych przy doborze pigułek, to jej takowe zleca. Ona
jest szczęśliwa, a on ma święty spokój;)

Pozdr. Ewa

10. Data: 2005-01-07 11:13:35

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olleo" <o...@c...tlen.pl> napisał w wiadomości

> Jesli gin. opowiada bajki, jak to Diane-35 ma b. niska dawke hormonow,
> nizsza od normalnych pigulek?

A no wlasnie,ja z biorac Diane takze mialam jazdy :/

Magda

Zastrzyk przeciwtężcowy
Krotko
Jaki ciśnieniomierz ?