Skoczki lisciowe na sadzonkach

1. Data: 2001-03-20 19:14:25

Temat: Skoczki lisciowe na sadzonkach
Od: "Paweł Wanasz" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Mam sadzonki rudbekii na ktorych pojawily sie skoczki lisciowe... Usunalem
je ale nie wiem co teraz zrobic z roslinami, gdyz niektore liscie sa
pomarszczone i maja zwiniete brzegi. Czy moge je zostawic, czy lepiej je
odciac? Niech ktos doswiadczony z tymi potworami mi pomoze, prosze...

Zmartwiony
Pawel Wanasz

2. Data: 2001-03-22 18:01:01

Temat: Re: Skoczki lisciowe na sadzonkach
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Wanasz" <k...@p...com> napisał w wiadomości
niektore liscie sa
> pomarszczone i maja zwiniete brzegi. Czy moge je zostawic, czy lepiej je
> odciac? Niech ktos doswiadczony z tymi potworami mi pomoze, prosze...

Nie jestem doświadczony z potworami, ale lepiej jest gdy roślina ma więcej
liści.

Lepiej pozostawić. Jeżeli liście są zdrowe, a tylko zniekształcone, to
uczestniczą w przemianie materii.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2001-03-26 07:49:25

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Krzysztof Marusiński

> [...]
> roślina ma więcej
> liści.
>
> Lepiej pozostawić. Jeżeli liście są zdrowe, a tylko

Za to zamiast zdobić - szpecą. Jeśli jest ich niewiele, to ja bym
usunęła (może później, jak sadzonki nieco podrosną).
Ze środków zapobiegawczych wysoko sobie cenię pałeczki nawozowe
ze środkiem owadobójczym - nie śmierdzą, a są wyjątkowo skuteczne.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

cedr
trawnik
Spec od dziekiego wina
Uprawa hydroponiczna