Skolioza

1. Data: 2000-01-13 14:21:09

Temat: Skolioza
Od: Kuba Kowalski <j...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic juz nie wiem. Niektorzy ludzie mowia, ze jak ma sie skrzywiony
bocznie kregoslup i powiedzmy lewe ramie nizej, to powinno sie nosic
torby (jesli juz nie mozna plecaka) na prawym ramieniu i to ma to prawe,
wyzsze ramie "zepchnac" w dol. Z drugiej zas strony slyszalem, ze jak ma
sie lewe ramie nizej i nosi na tym ramieniu torbe, to sie to ramie
podnosi, a poniewaz miesnie sie robia coraz silniejsze, to sie czlowiek
prostuje. Jak to w koncu jest?

Mam nadzieje, ze pomozecie mi rozwiazac moj problem z torba, jesli
macie jakies inne proste pomysly, jak zyc, zeby nie krzywic bardziej
kregoslupa, Np jak spac, czy cos tak.

Z gory dzieki za pomoc
--

Kuba Kowalski

2. Data: 2000-01-14 10:56:53

Temat: Re: Skolioza
Od: Maciek Idaczyk <m...@k...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Ja mam ten sam problem
Nie wiem, jak powinno sie nosic tornister, lecz moj ortopeda-rehabilitant
polecij nosic wkladki - dokladnie jedna - tzn. tak, zeby wada miala
szanse sie skorygowac -> masz skrzywiony na prawa strone - nosisz proawa
wkladke
Aha, niejaki Michal Tombak pisze w swojej ksiazeczce 'jak zyc dlugo i
szczesliwie' [czy jakos tak...]:
wszyscy powinnismy spac na plecach: jak nie mozesz, to wstan o 5.30 i nie
spij w dzien, wieczorem zasniesz bez problemu... [no coz mnie nnie
wychodzi -> zwlaszcza wstawanie w nocy :) ]
A propos, co sadzicie o panu Michale [lekarz/szarlatan (?) ]

p.s.
mam skolioze rotacyjna, z tendencja na lewa strone [to chyba od pisania]
teczke nosze na lewym, lub na obydwu
pozdrawiam

3. Data: 2000-01-17 23:36:58

Temat: Odp: Skolioza
Od: "artmed" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Torbe nosi sie na wyzszym ramieniu poniewaz z niego nie spada, z
nizszego bedzie sie zsuwac. Noszenie torby nie ma wiekszego znaczenia dla
kregoslupa.
Wyzsze i nizsze ramie jest zwiazane z zaklóceniami statyki ukladu jak
równiez zwiazane z kierunkami skrzywien.
Podkladanie wkladki pod noge daje efekt tylko w momencie kiedy stoimy równo
na dwóch nogach. Kiedy idziemy juz ma ona bardzo maly wplyw na uklad. Kiedy
siedzimy, lezymy lub spimy (to wiekszosc czasu) to wkladka jest w bucie a
buty w przedpokoju.
Jest cos co jednak potrafi krzywic kregoslup 24 godziny na dobe= to
najczesciej asymetryczna miednica.
Jej nie da sie wyprostowac samemu.
Jesli chodzi o zalecenie spania na wznak to nie wiem jak Wy ale ja kiedy juz
zasne to bezwiednie w ciagu nocy zmieniam pozycje na taka jaka jest dla mnie
wygodna. Zalecenia typu spijcie na tym boku czy na tym SA bezsensu.
MD

4. Data: 2000-01-19 20:33:16

Od: "Stalowa Trzynastka" <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie jest to takie proste.nikt Ci nie doradzi co masz robic. z mjej strony-
to cwiczyc, jednak nosic plecak i...nie klasc nogi pod posladek podczas
siedzenia.Kup sobie walek pod szyje, sa takie proste po 20 zl. To narazie
tyle

5. Data: 2000-01-20 13:18:41

Temat: Re: Odp: Skolioza
Od: Kuba Kowalski <j...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalowa Trzynastka wrote:

> [...]
> to cwiczyc, jednak nosic plecak i...nie klasc nogi pod posladek podczas
> siedzenia.Kup sobie walek pod szyje, sa takie proste po 20 zl. To narazie

Dobra wielkie dzieki. To nie jam mam cwiczyc, tylko moja przyszla zona -
i tak cwiczy duzo - jak nie ma czasu to pol godziny dziennie, jak ma
czas to czasem nawet 2.

Jeszcze raz dzieki, bede nadal obserwowal ten watek, jak ktos cos rzuci
na temat.

--

Kuba Kowalski

6. Data: 2000-01-20 16:47:47

Od: "darek" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

No cóz.
Napewno nalezy skonsultowac sie z dobrym fizjoterapeuta lub przychodnia d/s
korekcji wad postawy (z tym nie ma zartów).
Moim zdaniem torbe powinno nosic sie na ramieniu po stronie wygiecia tj. tym
wyzszym ale to zalezy czy skrzywienie jest jedno- czy dwulukowe. Dlatego
wlasnie powinien Cie obejrzec jakis specjalista i zalecic tzw. szkole
pleców. W praktyce to oznacza poznanie pewnych prawidlowosci podczas
wykonywania wszystkich czynnosci w ciagu dnia. Trudno jest na slowo okreslic
prawidlowa pozycje podczas snu czy podczas innych czynnosci.
Wazna jest tutaj cala Twoja postawa: ustawienie konczyn (moze wkladka do
obuwia), ustawienie miednicy (moze juz sie skompensowala) itd.
Napisz co zalatwiles.
DAREK

Użytkownik Kuba Kowalski <j...@z...mimuw.edu.pl> w wiadomooci
do grup dyskusyjnych napisał:3...@z...mimuw.edu.pl...

7. Data: 2000-01-23 20:57:58

Od: "artmed" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miednica nie poprawi sie sama. Jezeli jest w ulozeniu asymetrycznym to
trzeba ja skorygowac bo inaczej nic nie pomoze. Zgadzam sie, ze musi ten
kregoslup zobaczyc fachowiec i okreslic roznice (jesli taka jest) dlugosci
konczyn dolnych i polozenie kosci miednicy.
MD

specjalizacje
sEMG
odżywki