Skorzonera

1. Data: 2004-01-24 22:14:23

Temat: Skorzonera
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

W moim dziecinstwie na rynku w Gdansku mozna bylo kupic skorzonere -
dlugie brazowe korzenie o delikatnym smaku. Bylo to pyszne zimowe
warzywo. Mama robila je po polsku, polewane buleczka smazona w masle.
Czy dzis w Polsce jest to warzywo dostepne?

Po lacinie Tragopogon porrifolius, po angielsku salsify.

Jak ktos chce zobaczyc, jak to wyglada, to tu sa zdjecia paru odmian:

http://www.felcopruners.net/catalog3.0.html.0.html

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-01-25 05:45:21

Temat: Re: Skorzonera
Od: "Lilith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
> Po lacinie Tragopogon porrifolius, po angielsku salsify.
>
> Jak ktos chce zobaczyc, jak to wyglada, to tu sa zdjecia paru odmian:

Wydaje mi sie, że można ją kupić na giełdzie w Chwarzczynie,tym bardziej
teraz kiedy na skorzonere jest sezon.
Pozdrowienia,Lilith.

1. Data: 2004-01-25 10:49:12

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> Czy dzis w Polsce jest to warzywo dostepne?

jest, ale nie wszedzie i niezbyt chetnie kupowane, bo ludzie boja sie
nieznanych rzeczy. niektore sklepy fajnie robia, bo dolaczaja przepisy do
nieznanych owocow i warzw.

1. Data: 2004-01-26 13:24:05

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy dzis w Polsce jest to warzywo dostepne?

Bywa na giełdzie, parę razy widziałam ją w hipermarkecie... Ogólnie - słabo
dostępna, a szkoda, bo jest przepyszna (chociaż brudzi łapy przy
obieraniu...)
Moja mama uprawia ja z powodzieniem w ogródku - nasiona łatwiej kupić niż
"gotową"
Pozdrawiam, Gusiek

przepis na bulki
sos chrzanowy
Re: sos chrzanowy
Propozycja nowej grupy: pl.rec.alkohol RFD 1
Jak pogodzić apetyty męża i żony?